- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To s tou povinnou češtinou je dobrá monopolní vychytávka (prasárna). Ještě by tam mohli např. doplnit, že všichni pracovníci musí mít dvacetiletou zkušenost z údržby českých tratí, aby jim sem nevlezli třeba Francouzi, kteří staví tratě na 320 km/h.
To je na rozprášení všech účastníků tohodle kartelu (od škol přes projektanty, ministerské úředníky, monopolistické firmy) a zaplacení kompletní stavby a údržby tratí někomu, kdo to umí (Francouzi, Italové, Španělé (Japonci daleko, Číňany nechci). Sice by 5 roků trvalo, než by sehnali lidi, normy by použili svoje a pak už by se rychle stavělo. My tady budeme za 5 let pořád objednávat nové aktualizované projekty rychlotratí za stamiliony s tím, že stavět se začne do 10 let, což už tady čtu nejméně 30 let.
Za to, že v ČR neexistuje univerzální rozhraní pro různé typy a části zabezpečovacích zařízení, AŽD ani jiná další firma opravdu nemůže.
Tenhle nedostatek jde komplet na vrub hloupých a technicky nevzdělaných pracovníků Ministerstva dopravy ČR a Správy železnic.
Hlavně už v Praze nic nového nevymýšlejte a přenechte správu českých zeleznic nějaké osvědčené železniční správě - navrhuji oslovit třeba SBB.
A zjišťovali dotyční co chystají výběrka zda vůbec to lze za projekční ceny postavit? Oni ti projektanti vychází z platných ceníků, někdy ty projekty jsou navíc i tři roky staré, nenapadlo někoho že chyba může být i tam? Tím neomlouvám to, že na železničním trhu se pohybuje pár firem. Nicméně i ty zahraniční firmy ty technologie ve výsledku budou brát od koho? Odpovídat asi nemusím.
zajímavé je, že kritériem výběrka je cena, vyhraje ten s nejnižší cenou, a ta je pak ve finále i násobně vyšší než ty prohrané nabídky, a nikomu to nevadí, že defekto došlo k popření smyslu výběrka. u nás firma vyhrál výběrko na sw, že to poběží na 2 serverech a už jich tam 10, je to na hw, údržbu, 5x dražší. na investice peníze jsou, tak je to všem jedno, ale jak člověk nadhodí platy, tak je znich bejk co uviděl rudý hadr, jsou z nich najednou úplně jinak myslící ekonomové.