Diskuze

Stát nechce skomírající lokálky rušit úplně, mohla by je využít elektroauta

Úředníci hledají způsob, jak zakonzervovat nevyužívané tratě. Do budoucna na nich mohou jezdit samořiditelná elektroauta nebo cyklisté. Česká železniční síť je spolu s belgickou nejhustší v Evropě, přičemž údržba řady lokálních tratí nedává podle úřadů ekonomický smysl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nebo udelame autobusove trate, jako v australii,...

https://www.youtube.com/watch?v=PLbhhdoCdl0

0 0
možnosti

Nabídněte tratě různým spolkům a fanouškům a ti mohou dráhu vč. drážní dopravy provozovat za náklady tj. bez zisku jako turistickou atrakci. Ani nevíte kolik Anglánů-šotoušů by si rádo zaplatilo za jízdu taženou bublající bobinou.

2 1
možnosti
Foto

Ty tratě jsou nabízeny, ale není o ně zájem. Navíc i kdyby takový zájemce byl, tak musí tu trať udržovat ve stavu odpovídajícím předpisům. A že by to vydělával ona turistech? ani náhodou. Stačí se podívat na jindřichohradecké úzkokolejky - ty jsou celkem raritní a letos je to jejich asi poslední sezona (krachují).

2 0
možnosti

Budoucnost dopravy, jakékoliv, je v pohybu nad zemským povrchem, nikoliv po něm.

0 0
možnosti

Vzhledem k energii nutné udržet něco nad povrchem, bych si tím nebyl tak jistý.

4 0
možnosti

No udělat z tratí cyklostezky není vůbec od věci. Pustil bych tam i skůtry a všechny dvoustopé elektrovehikly. Rázem vyřešíte problém s auty. Spousta lidí bude dojíždět ve dvou stopách, pokud bude mít možnost. Teď ještě levné dvoustopé vozidlo s kabinou a je to.

1 0
možnosti
Foto

To by bylo pěkné - pár cyklistů, několik mopedů a mezi nima se proplétá Tesla S.;-D

1 0
možnosti

Jsem jednoznačně za obnovu tratí, vždyť silnice už dávno nestačí a o ekologii nemluvě. Co naši předci těžce budovali, současný úředník jedním razítkem likviduje.

4 2
možnosti
Foto

A proč tedy po těch tratích skoro nikdo nyní nejezdí? Proč všichni jezdí radši po silnicích?

5 1
možnosti

Tenhle spolek odborníků zlikviduje všechno.Už vidím,jak se budou prodávat koleje a vše kolem.Cyklostezky,to by lidé přivítali,ale naši poslanci a vládní činitelé,ty si vozí zadky v Bavorácích,tak cyklostezky nepotřebují.Já bych navrhl,prodat budovu parlamentu,senátu i vládních budov a odstěhovat je někam do Jižní Afriky,aby tady nemohli škodit.Ono jim nestačí,že prodali vodovody Francouzům a teď je velký problém,.co s tím.Čest práci !

2 10
možnosti

Chápu, že tam jednou mohou vzniknout místo tratě silnice. Souvislost s eletromobily, nebo s autonomními vozy mi ale uniká. :-P

0 0
možnosti

Možná se jedná zejména o jednokolejné tratě, kdy pozemky jsou často příliš úzké, aby se na nich dala postavit klasická silnice, ale právě autonomní auta by díky vzájemné komunikaci mohla upravit rychlost, aby se potkala v rozšířených místech? ale to jen hádám...

0 0
možnosti

Ve světě se budují rychlodráhy 3 generace a České MD plánuje něco podobného s horizontem 2060.

To u nás v Brně jsme o krok před světem a uvažujeme o teleportu , tedy zatím jen do Prahy. S výstavbou zařízení se začne hned po dobudování velkého městského okruhu a generálním úklidu Hlavního nádraží , takže tak kolem roku 2100 - 2200.

8 0
možnosti

Mělo by to odkoupit konsorcium Blahoš-Zababa a udelat z toho neco pro deti. Mimochodem, nevite, ja si tato firma dnes stoji? Od detstvi jsem o ni uz neslysel.

6 0
možnosti

vždycky když vidím lokálku, jak v ní jedou dva lidé, tak si pomyslím, že kdyby každému cestujícímu proplatili taxíka, tak to vyjde na zlomek...

15 0
možnosti

Já se trochu uklidňuju tím, že obráceně ty vlaky třeba jezdí plné, ale jo - dost tratí je asi nesmyslných a autobus nebo mikrobus by odvedl stejnou službu levněji.

3 0
možnosti