- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
České dráhy nákladní dopravu neprovozují.
Provozují.
ČD Cargo je 100% dceřinou společností Českých dráh.
Stejně jako například Výzkumný Ústav Železniční.
Jestliže je příměstská doprava zahrnuta do systému MHD, tak není šance rozklíčovat, co jsou tržby od cestujících a co jen dotace.
A? V každém IDS existuje klič podle kterého se to přerozděluje... Navíc ČD díky průvodčím mají asi největší přehled ze všech dopravců.
Možná by se několik diskutujících mělo naučit chápat pojmy...
ČD je dopravce u kterého si stát/kraje/města/obce objednávájí dopravu za kterou se normálně platí...
Pak ČD jezdí několik tratí na svoje triko viz zmíněný Berlín/Ostrava/ Graz. a tam vydělávají...
Pro příklad v Praze je podíl cestujících na MHD cca 30% z celkové ceny...
Pro zastánce soukromníků... Asi nejlepší příklad je autobusová doprava.
V čem bude soukromník taková výhra?
1) Autobusy vyrábí reálně 3-4 výrobci s tím, že spousta komponent je totožných do všech... Takže tady toho moc nezmění...
2) Údržba viz výše... Stejné stroje, stejné náklady.
3) Cesty/dálnice jsou zpoplatněné taky pro všechny stejně.
Takže na kom ty firmy ušetří? On zbývá jenom ten řidič...
A u vlaků je to to samé v bledě modrém... SŽDC účtuje všem stejně, výrobci jsou reálně 3 a údržba je to samé...
Musím opravit, že na vlastní triko jezdí ČD jenom tu Ostravu (linka Ex1), možná ještě jeden vlak do Brna, ostatní se proplácí (i ten Berlín a Graz i když se to soukromníkům nelíbí). Jinak ale souhlas.
Škoda, chtělo by to pořádnou krizi, aby to konečně někdo zprivatizoval. Možná bych pak tím vlakem i někdy jel, takže mě to jen zbytečně stojí peníze z daní.
Jezdím vlakem dost často a fakt nemám pocit, že by vlaky jezdily prázdné, spíš naopak.......
To se to vydelava. Drahy jsou drazsi jak autobusy, ktere k tomu maji mezi sebou vetsi konkurenci....
Což je naprosto korektní. Železnice je dražší, mimojiné protože je výrazně bezpečnější (zabezpečovací zařízení)... a pohodlnější.
Ne 175 tisíc ale 175 milionů lidí bylo přepraveno. Tu někdo neumí číst.
Zkuste zapřemýšlet a určitě přijdete na to, jak se věci mají.
Špatně čtěte CD v loňském roce přepravu ne 175 tisíc, ale 175 milionů lidí. Nes něco napíšete tak si to pořádně prectete
Jsou to trubci. 175 tisíc se přepraví jen během nedělní migrace Moravy do Prahy...
No, tak teď už jenom, aby zamrzlo peklo a je to komplet...
Dokud budou ČD státním molochem, neuvěřím řečem o zisku.
Věřit sice nemusíte, ale to po Vás ani nikdo nechce :)
Nenechte se oblbnout.
Stát a kraje dávají zhruba 15 miliard na dotacích na ČD. Pokud tedy zbylo z dotací 10miliard, mělo by to vedení ČD vrátit a budou jen - 5 miliard.
Tohle přeúčtovávání dotací slouží jen k odměnám vedení a nemá to reálnej vliv na hospodaření ČD.
ČD jsou nadále ve ztrátě která je úměrná velikosti dotace. Nebo myslíte až jim stát dá 20miliard a oni vykážou zisk 15 miliar, že to je skutečnej zisk nebo jen dotační podvod????
Zisk nemůžete počítat včetně dotace, zisk je kolik jste vyprodukovali na víc v režimu podnikatelského subjektu.