ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Shutterstock

Vysokorychlostní železniční tratě musí stát do roku 2030. Kvůli dotacím

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Česko se pokusí přesvědčit Evropskou unii, že vysokorychlostní tratě stihne postavit do roku 2030. Propašovat co největší počet budoucích rychlotratí do takzvané páteřní sítě Ten-T má naprosto prozaický důvod a tím jsou evropské peníze.

Připojením rychlých spojení do takzvané sítě Core Network totiž Česku dává výrazně lepší šance, aby na jejich výstavbu použilo více peněz z EU a šetřilo tak státní kasu, než kdyby je přihlásilo jen do takzvané doplňkové sítě (Comprehensive Network). Problémem ale je, že páteřní síť má být dokončena k roku 2030.

Nemůžeme jinak než většinu peněz brát z evropských zdrojů a je otázka, zda nezapojit i PPP projekty. Státní rozpočet na to v takovéto míře mít nebude.

Karel Havlíčekministr průmyslu a dopravy

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se