„Stroj zvládne vyměnit až deset pražců za minutu a za hodinu pročistit až tisíc metrů krychlových štěrku. Jeho potenciál je mimořádný. Proto se nasazuje na železničních stavbách, kde je potřeba minimalizovat čas výluky či zachovat nepřetržitý provoz,“ říká Lukáš Vostrý ze Swietelsky Rail CZ.
V úseku dlouhém 2 140 metrů firma strojem vymění pražce, kolejnice, kolejové lože. Po odjezdu stroje bude následovat doplnění kolejové lože, směrová a výšková úprava koleje, svařování a zřízení bezstykové koleje a úprava stezek.
Souprava RUS 1000 S, která i s vozy pro logistiku měří 900 metrů, se v Česku představí už poněkolikáté. Loni v říjnu se podílela na rekonstrukci kolejí zkušebního okruhu ve Velimi, v roce 2018 pomáhala opravit severočeskou Švestkovou dráhu.
Na Švestkové dráze řádí téměř 200metrový obr, obnovuje kilometry trati |
„Když se v roce 2006 objevila strojní technologie RU 800 S, mluvilo se o revoluci ve strojní rekonstrukci kolejí, protože při jedné výluce stroj zvládl dva kompletní pracovní postupy. Teď ještě jeden přibyl. Efektivita práce RUS 1000 S je pořádná a nebude zcela jistě hned tak překonána,“ dodal Vostrý.
15. října 2018 |
Údržbu kolejí si při nepřetržité výluce objednala Správa železnic. Úsek navazuje na dokončovanou modernizaci železnice ze stanice v Hostivaři až po hlavní nádraží, kde vzniká železniční čtyřkolejná trať.
RUS 1000 SNázev stroje je zkratkou německých slov:
|