Zatímco o dva páry vlaků se přetahuje RegioJet s Českými drahami (ČD), potichu dal do jízdního řádu ještě třetí. Ten, na rozdíl od prvních dvou, s ČD nijak nekoliduje a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) pro něj v chystaném grafikonu našla místo.
Vyplývá to z poslední verze návrhu jízdního řádu, který zveřejnil na svých stránkách například Pardubický kraj.
RegioJet si objednal trasu s odjezdem v 7.19 z Prahy, vlak přijíždí do Brna v 9:51 a dál pokračuje ještě do Bratislavy. Zpět jede v 17:09 z Brna.
Tento spoj není v kolizi s jinými vlaky Českých drah: 29 minut před ním jede z Prahy railjet, 33 minut poté vlak EC do Budapešti. Podobně je půlhodinová mezera mezi jinými vlaky i na cestě z Brna do Prahy.
RegioJet nechce do vydání finálního jízdního řádu další pár spojů komentovat. V návrhu má celkem tři páry spojů: kromě nového páru ještě dva ranní z Brna a odpoledne z Prahy. Jde o dva vlaky, které dosud provozovaly České dráhy. Ty chtějí na této trase dál jezdit, i když ministerstvo dopravy tyto dva přestalo objednávat a dorovnávat jejich ztrátu. Teď je chtějí jezdit na vlastní riziko.
České dráhy se pokusily získat při boji o kapacitu výhodu tím, že se domluvily s Pardubickým krajem na zastavování zmíněných vlaků v České Třebové. RegioJet slíbil Pardubickému kraji, že pokud získá prostor v jízdním řádu také, tak bude v České Třebové zastavovat rovněž.
RegioJet v pondělí slaví pět let od svého startu na české železnici. Z nuly se firma stala dopravcem, který letos očekává 8 milionů cestujících.