Diskuze
Praha - Ostrava za 959 korun, nebo vyprodáno. Špičku zachraňují ČD
Děkujeme za pochopení.
M78a80r78t76i15n 25V94o47k91a49s
Začetl jsem se do diskuse a moc to nechápu. Soukromí přepravci mají svojí kapacitu vyprodanou. Pokud by mohli, jistě by rádi vypravili více vagonů, ale nemají je.
Kvituji obchodnického ducha Českých drah, které se tentokrát operativně chopili příležitosti a přidáním vagonů do stávajících vlaků a vypravením posilových spojů se ucházejí o zákazníky, kteří chtějí cestovat (a utratit za to peníze), jen neměli u koho.
Je tedy dobře, že se ČD chopily příležitosti a pokud jim to vydrží, tak jistě tuhle situaci využití i marketingově. A taky je dobře, že soukromníci neslevili ze svých standardů a nezačali v honbě za ziskem za každou cenu přepravovat stojící cestující.
Zkrátka a dobře - na vysoce konkurenční trati Praha - Ostrava se objevila příležitost a každý dopravce jí využil podle svého.
J86a33n 48V92a62l32a82l42í57k
p. Plavský tak když soukromý dopravce nechce zajišťovat dopravní obslužnost tak proč se chtějí cpát na různé tratě a brečí že se to zadává ČD
A34n85t17o27n59í74n 53P17o48l45i16c89k35ý
Že by proto, že nikdo nevypsal na dopravní obslužnost výběrová řízení (donedávna)?
M75i13r37o70s89l14a12v 85Z70i58k32m88u81n75d
Problém "žlutého" i "černého" dopravce spočívá v tom, že nepřepravuje stojící cestující, čehož pak oba páni podnikatelé ZNEUŽÍVAJÍ ke zvyšování cen jízdného > inu neviditelná ruka trhu pana profesora Klause funguje ....
ČD stojící cestující přepravují ... je TO běžné i v Rakousku, Německu, Švýcarsku, kde nesmysl v podobě "povinně místenkových vlaků" neexistuje ...
J12i84ř68í 66P82l34a62v31s24k14ý
proc by meli SOUKROMI dopravci prepravovat stojici cestujici, pokud se jejich vedeni rozhodne pro povinne mistenkovy system ? soukromy dopravce tady opravdu neni od toho, aby nejakym zpusobem resil zakaldni dopravni obsluznost, ten jezdi na sve vlastni podnikatelske iziko, a podle toho se take chova.
J29i67ř41í 53P88l71a25v64s60k31ý
predstava nekterych diskuteru, ze soukromy prepravce je tady od toho, aby se staral o kdejakou babcu ze samoty u tri vlku je slusne receno ... ne ze zcela hodna jednadvacateho stoleti. soukromy prepravce provozuje svoji cinnost na vlastni podnikatelske riziko, a podle toho se take chova.
pokud se ceske drahy domnivaji, ze v dusledku konkurence musi zdrazit, necht klidne zdrazi ... nevidim jediny duvod, proc by cestujici z linky pha - ova mel jakymkoliv zpusobem dotovat jizdne cestujicim na trase jama zakopana - vysne nizne.
J71a88n 34J61e91m37e54l47k25a
Ano, představy diskutérů..
Ono to tak funguje třeba ve Švýcarsku. Na páteřní trase Zurich Bern jsou dražší než by mohli, nepodlézají. Sami to přiznávají. Ale peníze použijí na mimošpičkové časy a jiné ztráty. Tím mají větší, pravidelnější síť. A tu pak využívá i ten "Pražák", Protože se dostane bez auta a půjčovny dál. A tím je více využitá páteř. Atd.
A pak mají ve výsledku největší počet osobo km na počet obyvatel. Dvojnásobek nás, dvojnásobek Anglie. Takže je jejich přístup špatný?
A dnes už použitelný vlak nejezdí ani ráno do 3. největšího města, na koridoru za 40 mld.
Takže je to sporné.
M57a94t69ě91j 76V15o62n75d49ř17i11č47k54a
Děkuji panu Sůrovi za tento článkem, kterým mě zrovna on velmi překvapil. Velice dobře upozornil na odvrácenou stranu komerční neregulované železniční osobní dopravy. Je fajn, že nás soukromý dopravce přepraví v tzv. sedle za naprosto minimální ceny, ale ve špičce můžou ceny, jak vidno, vyletět do obrovských výšin a co hůř, někteří cestující se prostě nesvezou vůbec.
Tak prostě hromadná doprava automobilové konkurovat nemůže! Tak jde prodávat rohlíky v pekárně.
Aby VHD byla konkurenceschopná, musí cestujícího přepravit vždy, všude a za přijatelnou cenu. To státní dopravce (nemusí být nutně státní, ale musí být státem regulovaný) splňuje - věrným zákazníkům nabídne zákaznické slevy, u nás jsou to Inkarty, v Rakousku Vorteilskarty atd., občasným cenu, která je možná vyšší, než ta ve volném konkurenčním prostředí, ale stabilní. A vždy převeze všechny, pokud nejde o Indické státní dráhy.
A32n50t32o72n58í96n 97P43o66l37i59c13k22ý
Ale ono není žádné právo na přepravit teď, aspoň jsem to v ústavě nenašel. A hlavně žádné regulace. Ještě pořád pamatuji na jizdenku OV-PH za 720 Kč. A to ne ve špičce, ale běžná cena Pendolina.
K60a17r73e55l 78Ř25e16h65á19č58e74k
Docela by mě zajímalo, co by se dělo, kdyby ČD přistoupili na tu hru s Jančurou a udělali všechny vlaky mezi Prahou a Ostravou jako povinně místenkové a osmivozové. Podle mnohých je Jančura skvělý a nemá povinnost nasazovat víc vozů. Tuto povinnost nemají ani ČD. Bylo by hezké sledovat ty stovky až tisíce lidí, které se do vlaků nevejdou, jak se nemají jak dostat domů. Ono pak je jasné, že ČD nemohou jezdit levněji, když musí udržovat i vozy, které se musí nasadit jako posily a o co se Jančura starat nemusí a může se na lidi vykašlat. Toto je ukázka důležitosti zachování ČD jako národního dopravce.
P48e36t94r 75N57e59c83h27a10n11i20c69k63ý
To není jen o vánocích, je to skoro každou neděli. Takový LE má kolem 20h z Prahy takřka monopol, přitom to je čas, kdy se dá ještě dojet rozumně na poslední spoje kamkoliv na Moravu a v Olomouci a Ostravě odjíždí poslední spoje MHD. S omezenou kapacitou té svojí tramvaje a spoustou přípojů (rychlíky od Lípy a Liberce) si může dost diktovat. Pak tu máme převoz kol, vozíčků nebo zvířat, na to všechno se kašle a nechává na ČD. Když se něco rozbijou se cestující ČD a vlak se otočí dřív. Prostě jsou ČD taková poslední záchrana.
J95i50t26k24a 37R41o42s72o91v11a
Pokud někdo nutně potřebuje odjet v pátek ve dvě hodiny z Prahy do Ostravy vlakem LE, tak to prostě má za 900. Pokud odjezd v pátek odpoledne až tak nutný není, odjedete v sobotu v sedm ráno poloprázdným vlakem za 290. Přestože cena vypadá na první pohled hrozně, přijmeteli jejich "cenovou hru", LE byl v minulosti schopen Vám prodat jízdenku Olomouc- Praha v neděli v 16 hodin za 110 Kč.
A úplně nejlepší bylo když jezdil LE trasu Praha-Olomouc bez zastávek
J68a75n 61Š31i31ř48i33n23a
Zlý LE chce za jízdenku v top termínu roku skoro 1000 a je to špatně. RJ a LE nemají logicky kapacitu na to, aby pokryli mnohonásobnou poptávku na pár dní v roce a je to špatně. Ale že ČD zruší z původně dvou nočních vlaků jezdících z Prahy (jeden dokonce až z Chebu) na Slovensko, kdy oba jezdily dlouhodobě hodně plné a ve výsledku si do toho jednoho zbylého vlaku mnohdy člověk nesedne a ještě do něj zavedli povinnou místenku za krásných 80 Kč při mezinárodní přepravě, přičemž při jízdě jen po ČR či jen po Slovensku místenka povinná není, to je dle stejných lidí zcela v pořádku. Třeba takové spojení Ostrava - Žilina jízdenka cca 140 Kč a povinná místenka 80 Kč - a tohle platí celoročně.
J19i20ř69í 13J66i19n77d75r85a
Ale lidé, o kterých píšete, se drží definice: ČD svatá kráva, soukromí dopraci zlo. Je nějaké argumenty nezajímají.
O22t58t95o 13P90o82s74p88í50š81i27l
On už byl zrušen výměr Ministerstva financí, který nařizuje maximální možné ceny, nebo Leo Expres netuší, že něco takového existuje? Jinak si cenu 959,- Kč neumím vysvětlit...
J41o89s55e34f 35J10ů94z37a
Ona je regulovaná cena jízdenky, ne už místenky. Takže pokud ta vyšponovaná část ceny je prohlášena za cenu místenky, formálně regulace porušena není.
F78r75a87n28t23i54š85e79k 23M56o28s63s
Pár lidí se nedostane do vlaku a hned je ztoho konec světa ...
Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení
Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...
Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění
Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
Belgie jako druhé Řecko. Zadlužení země rychle roste, řešení je v nedohlednu
Belgie se už dlouhé roky řadí mezi nejvíce zadlužené ekonomiky Evropské unie. Svůj dluh tato...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
Inflace zrychlila, zdražovaly potraviny i pohonné hmoty, uvedli statistici
Aktualizujeme Statistický úřad spočítal, že meziroční inflace v dubnu činila 2,9 procenta. V únoru a březnu...
Kamiony dopravců z ciziny unikají v Česku trestu. Zaplatí jen každý druhý
Premium Řidiči zahraničních kamionů nemusí být v Česku příliš nervózní, pokud překročí povolenou rychlost...
Belgie jako druhé Řecko. Zadlužení země rychle roste, řešení je v nedohlednu
Belgie se už dlouhé roky řadí mezi nejvíce zadlužené ekonomiky Evropské unie. Svůj dluh tato...
Knihovny věcí jsou stále populárnější. Potěší planetu i peněženku
Obavy z koupě jen občas využívaného či drahého zboží zkoušejí nově řešit takzvané knihovny věcí....
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!