- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Koukám, že z Okrouhlice do Havlíčkova Brodu se zrychlí spojení o 1 minutu a proto na Okrouhlice některé osobní vlaky nebudou vůbec zastavovat.
Tento a podobné komentáře bez znalosti (minimálně základních) návazností a souvislostí jsou zcela mimo. A jen tak na okraj, v železniční terminologii se nepoužívá zatáčka, ale oblouk.
Rychlík z Českých Budějovic do Plzně jezdí bez pár minut dvě hodiny, nicméně autem to rychleji nedáte.
Tam se plánuje modernizace, kterou se zrychlí na 91 minut.
To je fajn, ze kvuli zkraceni cesty o minut minut je na trasach temer pravidelna vyluka po dobu nekolika let a bezna cesta se tak prodluzuje i o hodiny.
Navic az my dosahneme standartu 150km/h, budou jinde standarty 300km/h. Tady nasi zeleznicni doprave ponekud ujel vlak...
Mylsím, že ty plány jsou podobně velkorysé jako ty v Praze. Plánovat na papíře dneska dokáže kdekdo, realizace je už o něčem jiném.
Jinak plánovat dneska železnici na 160 km/h je poněkud trapné.
Dobrý, musím uznat, že se dráhy u nás za poslední dobu hodně zlepšily.
Kde bydlíte, prosím? Zdaleka ne ve všech regionech je ta změna k lepšímu stejně razantní.
V clanku se obhajuje zkraceni casu jizdniho radu mezi nekterymi mesty za cenu investic v mld Kc. Pak sednete do rychliku "vyssi kvality" Olomouc-Brno a ejhle, podle rozpisu v jizdnim radu si Interpanter da v Hodonine slofika 12min. Cestou chvilemi jede i 160km/hod (podle info obrazovky), ale pak v Hodonine trcite na neprilis cistem nadrazi a zirate z okna. To je logistika po "cesku". Pozn. parkrat jsem se zeptal personalu CD, proc nejedeme? Nevedeli nebo mozna vedeli, ale nechteli pro jistotu rict.
Ten Rx zde čeká na předjetí vlakem EC linky (Polsko)-Ostrava-Břeclav-(Rakousko/Slovensko).
Na tratích s vyčerpanou kapacitou a neideálním rozmístěním stanic nelze dosáhnout situace, kdyby žádný vlak nikdy nečekal na předjetí jiným.
Řešením je stavba nových tratí. Konkrétně zde by to EC (nejvyšší vrstva vlaků). po této trati vůbec nemělo jet. Mělo by jet po VRT přes Brno:
https://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2014/08/CR_Rychla_spojeni_MD_2012.jpg
Sliby, plané kecy, za 20 let si povíme, že se nic nezměnilo!!!
Při tom tanbci miliard nerozumím, proč nikdo nezmiňuje spojení Praha -Ústí nad Labem, které by hodně pomohlo severním Čechům a šlo by udělat výrazně levněji než tunely na Plzeň.
Jde o mezinírodní koridor a čekat tam na budoucí rychlovlak do Drážďan znamená čekat 20 let.
Při modernizaci v 90. letech se tam za mnoho peněz opravovala trať jdoucí dlouhým obloukem kolem Labe, kde je jediné menší město Štětí.
Ta trasa je přitom o rovných 20 km delší, nežkdyby se krátkým tunelem trať zvedla z údolí Vltavy a šla podél dálnice D8 do Roudnice, kde by opět krátkým tunelem klesla do údolí Labe.
Stačí se podívat na mapu, trasa přes Štětí je už léta nesmyslem a z Ústí by mohli lidé dojíždět do Prahy vlakem za 40 minut jízdy...
Tam je asi nejlépe připravená VRT po Brno - Břeclav.