Po roce příprav odstartoval ve středu provoz na první „E-Highway“ na světě. Severně od Stockholmu jezdí na dvoukilometrovém úseku dálnice E16 kamiony napojené na trolejové vedení. Podle německého deníku FAZ spotřebují elektrické trucky o poloviny méně energie než běžné spalovací motory. Především však produkují mnohem méně emisí.
Vozidla mohou jezdit na elektřinu rychlostí až 90 kilometrů v hodině. Ztratí-li kontakt s vedením, spustí se naftový motor. „Když jsem poprvé řídila elektrický kamion, necítila jsem velký rozdíl oproti běžnému řízení. Při elektrorežimu je ale v kabině absolutní klid, to je úžasné,“ popsala pocit z jízdy řidička kamionu Therése Perssonová, která si jízdu pod trolejemi vyzkoušela.
Hybridní vozidla vyvinutá ve spolupráci společností Siemens a Scania budou po úseku jezdit následující dva roky. Během této doby chtějí švédské úřady posoudit, zda se novinka osvědčila, a rozhodnout o jejím případném rozšíření. Další elektrická dálnice Siemensu by měla vzniknout příští rok v Kalifornii.