Ta dívka ve spěšném vlaku v úterý ráno mezi Chocní a Pardubicemi byla hodně nervózní. Vlak si udělal poněkud delší pauzu v Chocni, Zámrsku i Kostěnicích. "Mám velké zpoždění. Právě mě předjely dva rychlíky, do jednoho z nich jsem chtěla v Pardubicích nastoupit. Bojím se, že tu zkoušku v Praze nestihnu," telefonuje ve chvíli, kdy zpoždění dosáhlo 40 minut.
I mobily ostatních cestujících byly kvůli zpoždění vlaků v permanenci. "Chtěl jsem jet do Prahy expresem v 8:18, hlášené zpoždění bylo patnáct minut. To platilo i ve chvíli, kdy v 8:26 odjížděl jiný zpožděný rychlík. Spousta lidí včetně mě ho nechala odjet, protože expres jede bez zastavení až na pražské hlavní nádraží. Jenže sotva pomalejší rychlík odjel, naskočilo u expresu zpoždění 25 minut," svěřil se s úterní zkušeností redakci čtenář iDNES.cz.
Dvacetiminutové zpoždění na nádraží v Pardubicích hlásili také pendolinu z Bohumína a dalším rychlým spojům jiných dopravců.
Správci drah odhadovali dvacetiminutové zpoždění
Za všechno může rekonstrukce zabezpečovacího zařízení na hlavní trati v úseku Uhersko - Choceň. Začala v pondělí a skončí o týden později.
Pro cestující to znamená, že některé vlaky nejedou, některé zastavují i tam, kde dosud nezastavovaly.
Zpočátku správci drah odhadovali, že zpoždění regionálních a dálkových vlaků bude kolem dvaceti minut, nakonec dosahuje až dvojnásobek.
"Zpoždění nemá nic společného s aktuálním počasím, práce na zabezpečovacím zařízení jsou potřeba udělat, i když je provoz velký. Proto jsou někde vlaky sloučeny, někde vypuštěny a zastavují mezistaničně. Nepřetržitá výluka skončí v pondělí 21. ledna ve 20 hodin," konstatoval mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.