Zprovozněný úsek zatím nenavazuje na dostavěnou dálnici končící při směru ven z Prahy po stoupání u Hájů, ale začíná až u mimoúrovňového křížení u Milína a končí jižně od městyse, kde se k dálnici připojuje ulice 11. května.
„Platí zde omezení rychlosti na šedesát kilometrů v hodině. Řidiči si postupně vyzkouší oba jízdní pásy. Nejprve zprovozněná část komunikace začíná na jízdním pásu vedoucím ven z Prahy, aby se po chvíli esíčkem dostala do druhého pásu a následně se provoz vrátil,“ uvedla Daniela Pedret, mluvčí Via Salis, jak se projekt dostavby D4 prostřednictvím takzvaného PPP projektu nazývá.
Nové úseky dálnice D4 jsou ze dvou třetin hotové, v Milíně se zklidní doprava |
V průběhu uzavírky od června do konce listopadu byla doprava vedena převážně ulicí 11. května přímo skrz obec. Milínem tak projíždělo denně až 12 tisíc aut, čímž se dočasně zařadil mezi nejfrekventovanější obce v Česku. „Všechny práce proběhly podle harmonogramu, takže byl dodržen i termín, podle něhož objížďka skrz Milín skončí na konci listopadu,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.
PPP z anglického Public-Private Partnership znamená projekty, kdy investorem je na místo veřejné instituce soukromá firma. Ta veřejně prospěšnou stavbu postaví a následně pak od státu pobírá pravidelné platby za to, že ji udržuje v bezvadném provozním stavu. V tomto případě jde o výstavbu a správu zhruba 32 kilometrů dlouhého dálničního úseku. Do roku 2048 pak bude stát investorovi splácet zhruba miliardu korun ročně.