Vizualizace nového nádraží na pražském Smíchově

Vizualizace nového nádraží na pražském Smíchově | foto: Správa železnic

Levnější železniční stavby. Projekty s pevným cenovým stropem zafungovaly

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Po řadě projektů, které se proti očekávaným cenám prodražily, dorazilo na českou železnici slibované zlevnění. Konkrétně Správa železnic představila sedm nových tendrů, v nichž nejnižší podaná nabídka zůstala pod odhadovanou cenou projektu nebo ji překročila jen o několik málo procent.

Příkladem takovýchto staveb jsou zejména dva ambiciózní projekty přestavby pražských nádraží – smíchovského a Masaryčky. Zatímco u Smíchova, kde má kromě nové budovy vzniknout přestupní uzel na příměstskou autobusovou dopravu, byla odhadovaná cena spočítána na 4,8 miliardy, nejnižší nabídka je asi o sedm set milionů nižší. U druhého nádraží se sice úspora nedostavila, navýšení ceny o 200 milionů je ale v rámci pěti procent, což je na poměry české železnice stále velmi přijatelný výsledek.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se