Diskuze
Z víc než bilionu na 800 miliard. Správci železnic se učí zlevnit výstavbu
Děkujeme za pochopení.
O44n33d83ř82e38j 73F31r69a65n76c
Tohle je téma na podstatně hlubší analýzu. Pokud zlevníme investici tím, že část doprovodné infrastruktury zafinancuje soukromý sektor, jak se pohříchu zmiňuje v článku jen okrajově, zvýší to zcela logicky provozní náklady. Takže ona to nemusí být taková výhra...
L89u63b40o61m55í37r 83Š27i12b62o41r
Nikde jsem neviděl analýzu ekonomických přínosů takovéto obří investice do vysokorychlostních tratí v zemi, kde není po 30 letech vybudovaná základní dálniční síť. Jaká je návratnost takovéto investice? Nebudou to jen další peníze vyhozené oknem?
M27i54r34o14s53l92a15v 48T49i39š49e37r
Tak dlouho se na ministerstvu hongalo nohama, až jsme přišli o možnost zaplatit podstatnou část nejdůležitější dopravní stavby tohoto století z fondů EU.
Část viny padá i na starosty a obyvatelé různých Vidlákovů, které do tohoto typu projektů hází vidle prakticky od převratu.
V39l22a27d98i38m85í53r 32F77i77b16i86g72e53r
Hlavní díl patří Nečasově vládě. Bárta všechno zastavil i rozjeté stavby ořed dokončením. Než se to zas rozběhlo trvalo to skoro 10 let ale místo nových staveb máme jen nová svodidla na starých dálnicích
J43i48ř35í 23H44o48v26o29r72k19a
Stačí "seškrtat" kilometry modrého zábradlí a jsme na potřebných úsporách...
J15a57r11o43m78i77r 61H33o91b43l50i37k
Bouře ve sklenici vody. Ta částka nakonec bude úplně jiná, protože za 30 let díky inflaci to budou jiné peníze. A kdo věří, že to bude dřív, tak asi nežije v Česku.
V25l14a31d10i75m26í78r 48F48i47b41i10g58e65r
To je fakt, ale aby jim plány lítaly o skoro 100% to je strašně moc a je to i vidět když ten 1km trati vychází mnohem dráž než jonde.
Z35d94e10n21ě19k 49J18a92r80o83š20e52k
My mame 1,2 bilionu korun na facelift zeleznice? Aha, tak to jsme novy Kuvajt, duchodova reforma a "balicky" se nemusi vubec resit.
A co si slibujeme od vysokorychlostni zeleznice v nasich podminkach? Za ty naklady asi nebude jezdit tetka Horackova 20 km do prace, ze? Ani nakladni vlaky tam nebudou vpusteny. Takze rychlejsi a pohodlnejsi Eurotripy pro turisty za 1,2 bilionu? Ma vubec nekdo relevantni swot analyzu?
A jeste jedna vec. To, ze se nastreli cena 1,2 bilionu a vlastne se muze slevnit na polovinu, kdyz se nahodou nekdo ozve, je dost vypovidajici...
Ti (polo)statni zeleznicni urednici, co to byli pripraveni s "peci radneho hospodare" realizovat (a drive i casto realizovali) za dvojnasobek, nadale pusobi na svych mistech? Definitiva? Jejich kompetence, pripadne moralni kredit je cajk?
J98i25ř82í 94H38o12v16o32r31k91a
Ono když pro nákladní vlaky není místo na klasických tratích, tak se musí hledat, jak je tam pustit. Takže se pro osobní vlaky postaví nové koleje. A když se podíváte na trasu VRT Polabí, tak naleznete tolik tras, že na té rychlotrati se bude jezdit pomalu na dohledové poměry...
V43o71j98t50a 33P69r66o25s11e83c22k64y
do 20 let bude max spojení praha Drážďany tím skončí stavba vrt v ČR
M36i38r90o31s40l87a17v 20T49i25š65e73r
My jsme tady zvyklí, že ze státního se staví primárně pro potřeby Prahy.
P78a32v64e52l 12R96o52h43á90č43e60k
A je to tady! Stavební supi se už se perou o dotační kořist. Odborníci 30 let DŮKLADNĚ PROMÝŠLELI dům zvaný vysokorychlostní tratě, teď už je třeba jen doladit, zda se jako první postaví nosné zdi, střecha nebo základy. Možná ale bude stačit nejprve vykachlíkovat budoucí koupelnu, hlavně když to bude dělat ta správná firma.
Až se nám kolem třetí borovice zprava budou vlaky prohánět 351,4 km/h (po větru i 352,8, ovšem jen do doby, než ji vítr shodí na koleje), tak najednou zjistíme, že těch 20 minut, co nahoníme na poli, ztratíme 50 km před a za každým uzlem. Anebo v železničních uzlech objevíme efekt rychlého auta - znáte to, jedno auto jede v levém pruhu 160 km/hod, a přitom natlačí dalších 50 na pomalu jedoucí auta vpravo. Žádnou koncepci začlenění VRT do koncepce celostátního dopravního systému jsem dosud neviděl (ani ten systém), ale možná za to může jen dosavadní skromnost našich odborníků.
K čemu jsou ty dotace vlastně potřeba? Přece stačí zavázat určitou část obyvatelstva od Chebu až po Jablunkov, že si bude povinně určitý čas, dejme tomu 30 let, pravidelně kupovat jízdenky na VRT Praha-Brno, ovšem s tím, že cena roční jízdenky nesmí přesáhnout 2/3 ročního platu. Když s tímto nebo jiným obchodním modelem přijde MDČR a SŽ do jakékoli banky, jistě na ty své VRT dostane bez problémů úvěr, stejně jako Švýcaři.
Ti sice žádné VRT nestaví, ale do aktuálně jediné roury Gotthardbasistunelu tlačí jeden nákladní vlak za druhým. Cestující se musí dočasně kochat krajinou v pomalých vlacích na Scheitelstrecke, protože i kdyby tunelem jezdily rychlovlaky plné Rotschildů, nikdy by ten tunel nezaplatily. To jen čeští železniční odborníci mají svoje tajné ekonomické recepty. Hlavně na to, jak vytáhnout peníze z kapes daňových poplatníků.
R22o68b25e47r36t 64M82á35s40l43o
Cena se bude měnit ještě hodněkrát, ale v to, že by něco postavilo nevěřím.
P88e54t13r 17M71o28l25á20k
Když ono je to s těma stavbami těžké. Kolikrát to všichni chtějí, ale nesmí to jít přes jejich pozemek a nebo okolo jejich baráku. No a stat zase nemá tolik pozemku, aby to šlo jen po nich.
Za srážku vlaků únava nemohla, ukázalo šetření. Strojvůdce si chybu uvědomil
Strojvedoucí havarovaného rychlíku RegioJet, v kterém minulý týden zemřeli v Pardubicích čtyři...
Slunce komplikuje výkupy z fotovoltaik. Dodavatelé začínají upravovat ceny
Premium Počet solárních elektráren v Česku stále roste. Ve slunečných dnech je přebytků z fotovoltaik...
{NADPIS}
![](https://1gr.cz/u/free.gif#230x129)
{LABEL} {POPISEK}
Z dvojích cen v Unii se zase stává téma. Nyní se proti nim bouří Nizozemci
Dvojí ceny na společném evropském trhu začínají vadit už i Nizozemcům. Mnoho z nich jeho existenci...
Egypt sužují úmorná vedra. Pouštní země ukazuje, co čeká brzy i ostatní
Ještě před několika desítkami let bylo v Egyptě v dubnu příjemné klima, lehce přes dvacet stupňů....
{NADPIS}
![](https://1gr.cz/u/free.gif#230x129)
{LABEL} {POPISEK}
Airbus rakouských aerolinek prolétl krupobitím. Bezpečně přistál i bez čumáku
Nedělní let společnosti Austrian Airlines těsně před přistáním těžce poškodilo krupobití. Asi po...
Místo investování práci jen předstírali. Banka zaměstnance načapala a vyhodila
Americká banka Wells Fargo propustila část svých zaměstnanců, protože zjistila, že svou práci jen...
Dovolená v cizině se letos prodraží zhruba o pět procent. Na vině je koruna
Zatímco minulé léto si Češi během zahraničních dovolených užívali koruny, která vůči euru posílila...
Fotbalové Euro pomůže zejména aerolinkám, hotelům a pivovarům, říká analýza
Fotbalové mistrovství Evropy, které se od pátku koná po dobu jednoho měsíce v Německu, pomůže...
KOMENTÁŘ: Německu hrozí, že se stane rozvojovou zemí. Co s tím?
Premium Evropská ekonomika rychle ztrácí své postavení ve světě. Dravější jsou USA i asijské země v čele s...