Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Konkurenti vezmou drahám část zakázek. Příští rok bude krušný, říká šéf ČD

České dráhy na konci roku budou čelit nové výzvě. Kvůli konkurenci soukromníků přijdou ze dne na den o sedm milionů kilometrů jízd, asi pět procent zakázek. Radek Dvořák, pověřený řízením dopravce do výběru nového ředitele, v rozhovoru pro MF DNES říká, že příští rok bude hubený.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

M36i53l77a33n 73V36o89l70e47k

22. 6. 2019 18:25

Vyřadili Panťáky dřív, než za ně měli odpovídající náhradu, ale ta odpověď šéfa ČD stojí za to:

"To musíme zvládnout z vlastních kapacit. O víkendech je totiž potřeba spojů nižší než ve všedních dnech."

0 1
možnosti
ZK

"Vyřadili Panťáky dřív, než za ně měli odpovídající náhradu,...." ??? Koukám pán bude odborník.

2 1
možnosti
ZH

Jedno nepochopím nikdy.

Praha - Chlumec nad Cidlinou - 89 kilometrů - 135 korun.

Praha - Hradec Králové - 116 kilometrů - 105 korun.

Já si sice koupím jízdenku až do Hradce, i když vystupuju v Chlumci, ale nepřijde mi to jako férové jednání ke spoluobčanům, kteří nemají tak dobré detektivní schopnosti, aby si skutečně našli nejvýhodnější variantu dopravy, protože tohle vám žádná pracovnice u přepážky nenabídne.

13 3
možnosti
KM

Ale toto je naprosto normální v Evropě,že dráhy nabízejí zvýhodněné jízdenky mezi velkými městy! Je to prostě dynamické jízdné a tzv. fixní tarif už dávno neexistuje!

Např. v Rakousku taky koupíte levnější jízdenku z Lince do Vídně než do 60 km bližšího Sankt Pöltenu ..

4 2
možnosti
PF

P64e20t24r 37F66i15a86l16a

22. 6. 2019 17:35

Zkuste si zjistit, jak je financována doprava do těch kotěhůlek. Pak byste nepsal takové nesmysly.

0 0
možnosti
DF

No jel jsem minuly tyden po nekolika letech vlakem a je to tragedie. Z Prahy smradlavej starej vlak a potom motoracek z 80.let. Konkurence je potreba jako sul.

4 2
možnosti
Foto

Že Vy jste jel směr Liberec?

0 0
možnosti
FV

Liberalizaci železniční dopravy vymýšlel někdo z pražských kanceláří, kdo vlakem nejezdí, protože jinak by toho chytráka museli napadnout mnohé problémy, které to přinese Rv Problémy jak pro dopravce, tak pro cestující.

Navíc pravidelným cestujícím to přinese citelné zdražení, protože každému, kdo jel i jen několikrát ročně vlakem s ČD, se vyplatilo koupit si slevovou In-kartu (od 25% až po 100% slevu z jednotlivých jízd), která samozřejmě nebude platit u jiných dopravců, takže jejich úseky budou mít za plnou cenu.

Zejména budou mít velké problémy cestující z krajů, které si objednaly jiné dopravce a kde ČD jezdit nebudou (např. Ústecký kraj) a kde tudíž cestující budou muset zvlášť řešit lokální dopravu a zvlášť dopravu do jiných krajů.

Pak se nedivme, jestli dopravcům zůstanou pouze cestující s "Babišslevou", ale komerční cestující se zase vrátí do aut, což zrovna není trend, který by s ohledem na ekologii měl být.:-(

12 4
možnosti
RC

Konkurence uz vedla ke znatelnemu vylepseni komfortu.

2 1
možnosti
KK

Nebyla o tom sice řeč, ale hubené roky jsou zde proto, protože už všechno prodali.

1 1
možnosti
KM

Vlakem cestuji více jak hodně tak můžu porovnávat a ČD jsou u nás jednoznačně nejlepší i když je to spíše mezi jednookým králem,cestuji hodně i po Rakousku a tam je to o galaxii jiná liga! Pokud bych to zhodnotil u nás tak:

ČD - 55%

SA - 40%

Leo - 25%

GW - 15%

v Rakousku:

OBB - 85%

2 0
možnosti
MS

Jo, jenže kdyby ČD dostávaly za objednaný kilometr aspoň vzdáleně podobně peněz jako ÖBB, tak se tu někteří asi pominou. :-)

2 0
možnosti
ZH

Na vedoucích pozicích u drah, jakožto v každém podobném státním podniku, je skupina lidí, kteří si za každou cenu chtějí uchovat svoji židli a nikdy nedovolí výraznější změny - a i když se třeba nový ředitel snaží o puštění svěžího větru mezi jejich řady, mají už osvědčené způsoby, jak mu dovolit jenom kosmetické úpravy , ale v zásadě toho moc nedokáže - takže má plnou pravdu - příští rok bude krušný a přinese mu mnoho zklamání...

5 0
možnosti
JK

Pane Dvořáku, mě jako cestujícímu by stačilo, když by aplikace MůjVlak začala zobrazovat i navazující spoje jiných dopravců. Pokud ne tak v prosinci jde do odinstalace.

0 11
možnosti
KL

A jejich aplikace to delaj?

7 0
možnosti
LZ

L28u41k85a89s 64Z65i85t57k25a

22. 6. 2019 17:04

Základním problémem drah je čitelný v tomto rozhovoru: "Naše strategie vychází ze smluv s objednateli v krajích a ministerstvem dopravy" přitom jejich strategie by měla vycházet ze spokojenosti klientů. Za poslední měsíc jsem využil dráhu 3x MB - Brno a zpět. Pokaždé zpoždění obou vlaku v rozmezí 20 - 45 min a tím nenavazující spoje atd... vrcholem bylo, že pokaždé jsme měli místenku a ze 3 jízd 2x chyběl celý vagón v kterém měla být místenka. Nejhorší na tom je že Vám pak lidi kolem řeknou to kouzelné " No jo no dráhy"

2 3
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

Efekt Taylor Swift. Hvězda v Paříži zastiňuje olympijské hry, zájem je obrovský

8. května 2024

Pařížské úřady se léta připravovaly na téměř 2 miliony zahraničních návštěvníků, které do Francie...

Bývalý zápasník zachraňuje podniky recenzemi na TikToku. Jen jím, tvrdí

8. května 2024

Americké restaurace, které čelí krachu kvůli nezájmu zákazníků, objevily nečekaného spasitele. Je...

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

Hibernace už bylo dost. Heineken je na cestě osvěžit britské hospody

7. května 2024  18:06

Pivovarnický gigant Heineken oznámil, že plánuje znovu otevřít přibližně dvaašedesát svých hospod a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!