Diskuze

Podíl nízkonákladových dopravců na evropském nebi dosáhl už 40 procent

Čtyři z deseti pasažérů aerolinek v Evropě se loni obešli bez občerstvení zdarma a dalších vymožeností během letu výměnou za levnější cestování. Ke své přepravě totiž využili nízkonákladové společnosti, u nichž musí za všechny dodatečné služby platit peníze navíc. Samotné cestování je však stojí výrazně méně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

Miroslav Přibližný

4. 3. 2010 17:38
0 0
možnosti
RX

rhames

4. 3. 2010 13:39
Cemu se kdo divi?

Vzdyt prece na tyto kratke vzdalenosti mezi staty evropy je nejdulezitejsi cena letenky! WIZZAIR rulezz :-)

0 0
možnosti
IZ

Ajvn

4. 3. 2010 13:11
4 z 10 ozeleli jidlo behem letu

4 z 10 ozeleli jidlo behem letu. Holt Evropa .. smutne. :-(  V Indii se dosyta ZDARMA najite a napijete i na lowcostovych linkach za lowcostove ceny letenek. A pokud se Vam povede let, ktery ma na trase mezipristani (napr. New Delhi - Mumbai - Goa), tak mate behem letu vsechno 2x !! Tohle je ale tady v Evrope cira utopie. Neni vsechno zlato, co se trpyti. Zapadni civilizace se mnohdy chlubi necim, co je jen ztezi bizuterie.

0 0
možnosti
DD

Damik

4. 3. 2010 15:03
Re: 4 z 10 ozeleli jidlo behem letu

v Indii jsou náklady na suroviny a pracovní sílu zlomek toho co v evropě. Nemají důvod nepřidat něco, co je oproti ceně paliva prakticky nic nestojí.

0 0
možnosti
OZ

hujersehlasi

4. 3. 2010 12:16
Je to tak,

kdyz clovek chytne navic nejakou akci, tak lowcosty nemaji konkurenci... Samozrejme pokud je nekde prestup, je to o hubu, ale da se to. Napriklad my jsme ted o vikendu leteli na koncert do Osla - tam s Ryanair pres Stockhom a zpet s Norwegian Air Shuttle... Byla teda klika, ze jsme meli ve Stockholmu pet hodin, protoze Skavsta kvuli pocasi neprijimala, tak jsme doleteli na Arlando a odtud dve hodiny busem na Skavstu a kdybychom to nestihli, nedalo by se nic delat... Ale jak rikam, pokud je dost casu, neni problem.. A cena 1600,- komplet...

0 0
možnosti
RJ

molok

4. 3. 2010 10:57
Nechápu, že

při letech po Evropě bez přestupu letí někdo předraženou společností, když rozdíl v ceně může být 2000, 3000 Kč na letenku, ale rozdíl v konfortu takový není a nespraví to ani oběd za ty 3000. Aneb když uvíznete někde ve městě, jdete si odpočinout na oběd za 300ky nebo hledáte internetovou kavárnu s obědem za 2000, 3000, který ale nedosahuje kvality opravdových luxusních restaurací, kde stojí jídlo tyto částky. Je to takové placebo pro ty, co si myslí, že létají v konfortu. Chápu jen pravidelné business zákazníky, kteří přestupují a potřebují 100% garanci, ale tu nemají na 100% nikdy ani u klasických společností. Jinak je to dávání 2000, 3000 navíc za pivko a kus průměrného žvance ;-) 

0 0
možnosti

honzasl

4. 3. 2010 11:11
Re: Nechápu, že

Jednou z těžko překonatelných výhod "klasických" linek je rozumnější odletová a příletová doba (není potřeba si shánět ubytování).

0 0
možnosti
JN

honzajaka

4. 3. 2010 9:45
Když

se do toho započítají všechny poplatky, tak už takový rozdíl mezi cenami není, za chvíli zavedou i příplatek za čumění na mraky

0 0
možnosti
J

Jan9002

4. 3. 2010 9:47
Re: Když

Já platil Praha - Thessaloniki a zpět, se všemi poplatky 100 Euro. Zdá se ti to hodně?

0 0
možnosti
MK

Tom Hagen

4. 3. 2010 9:15
Lety

A nepřinutí to tedy něco dělat s cenami i ty vysokonákladové dopravce?  :-)

0 0
možnosti
PH

jmen0.prijmeni

4. 3. 2010 9:40
Re: Lety

Proč by mělo? Na letectví bylo vždy pohlíženo jako na vyšší standard cestování. Rozmachem letectví se tyto služby přiblížily více lidem. Dnes je létání dostupnější a může si to dovolit čím dál více lidí. Pro většinu cestujících existují výrazy jako socky, koupáci, cestáci,.... Jsou ale i lidé, kteří nechtějí být zařazeni do stejné skupiny a ti si rádi připlatí za lepší služby. Je důležité rozlišovat socky v nízkonákladových společnostech, ty co si hrají na bohatší resp. kteří opravdu potřebuji lepší služby, na které se soustřeďují dražší letecké společnosti a pak je tu ještě bohatá skupina, která si platí soukromé bizjety. Z toho plyne, že pouze malé procento létá nejdražšími soukr. společnostmi, největší skupina létá nízkonákladovkami a poměrně početná skupina dává přednost normálním leteckým společnostem. Takže podíl nízkonákladovek pořád poroste, ale není důvod snižovat úroveň a ceny u standardních leteckých společností.

0 0
možnosti
D

dochud

4. 3. 2010 6:49
Podíl dosáhl 40%

Takže až dosáhnou 100%, tak i ty ceny budou 100 a víceprocentní. Takže žádné překvapení a má to logiku.

0 0
možnosti