Diskuse k článku

K ovlivnění tendrů nedošlo, odmítl kritiku Bárty šéf správy železnic

Šéf státní správy železnic se na nové pozici ještě ani neohřál a odsouzený Vít Bárta už jej viní z manipulace zakázek. Kolář kritiku odmítá.V on-line rozhovoru na iDNES.cz například řekl, že bude nutné zrušit některé regionální tratě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K.N.D.

Když je vůle, tak jde všechno

Přátelé, nebuďme

demagogy!  Na některých drahách jde absence objednávky na vrub "slabosti" dotčených obcí. Nevyužily zákonnou možnost objednat veřejnou železniční

osobní dopravu samy. Čekaly, až to udělá Kraj.  Ze zákona jsou

obce objednatelem se stejnými právy jako Kraj.  Oproti zvyklostem by nemělo dojít ke zrušení provozu nebo dráhy bez souhlasu obcí a měst. Jde o společný požadavek jejich zástupců SPOV ČR, SMS ČR a SMO ČR s tím, že nebude-li Stát některé dráhy chtít, nabídne je nejprve k převodu do majetku obcí a měst (svazků obcí). Výjimku na bezúplatný převod dá Evropská komise, jako v SRN. Přijmou-li ji, nabízí se obdobný model jako u Železnice Desná. Vlastníkem dráhy je Svazek obcí údolí Desné, z veřejné soutěže je provozovatelem dráhy (infrastruktury) SART-stavby a rekonstrukce, a.s. a provozovatelem dopravy na dráze (os. vlaků) Veolia Transport Morava, a.s.. Nová železniční vozidla koupena prostřednictvím ROP. Zájem o dráhy ale musí projevit jak občané, tak jejich obce sami !

0/0
9.6.2012 14:11

;-)

Zakázky podle zákona

;-D Kdo kdy přišel do styku se zákonem o veřejných zakázkách tak ví, že jde o kupu zbytečných formalit, které ovšem nemají reálný vliv na průběh zakázky. Kdo to chce dělat poctivě, ten má zákonem velmi komplikovaný život, kdo chce krást, ten si celkem snadno najde cestu.:-/

0/0
8.6.2012 12:56

chmod_5777

Ano papalasi z prahy se dluhodobe snazi zlikvidovat lokalky

jde o vseobecne znamy fakt ktery uz nikdo ani nerozporuje

absurdni cenova politika nebo (ne)pripoje cilem je zlikvidovat zeleznicni sit

+1/0
7.6.2012 18:11

vach

regionální tratě

Dobrý den, rád bych se zeptal, jaký bude vývoj regionálních tratí. Cestovat po regionálních tratích s nadějí, že budu mít přípoj na ono slavné PENDOLINO je dost absudní. Návaznost je velice špatná a poku je, tak stejně hrozí veliké riziko, že vlak na regionální trati bude mít zpoždění, nebo bude výluka a ono slovutné Pendolino prostě ujede. Dvakrát se tak stalo ze čtyř pokusů...Druhá věc, svoji cenovou politikou vyloženě odrazujete cestující, aby cestovali vlakem i na kratší vzdálenosti. Za 4km zpáteční jízdy zaplatit 29,- Kč to je opravdu silné kafe. Myslím, že to je záměr vypudit lidi z vlaků na regionálních tratích a pak mít důvody ke zrušení spojů a nakonec pak celé trati. Tož tak se to dělá. Pak se nedivme, že praskají silnice "ve švech", ve městech není kde zaparkovat a vlaky jezdí prázdné. Rovněž zrušení tarivu SONE+ to byla také "podpásovka" Podívejte se do Rakouska! Tam jede 5člená skupina za 28 Euro od 9 hodin rána do O2 hodin příštího dne a o víkendu to platí 24hodin.

+1/0
7.6.2012 12:23

v r

Re: regionální tratě

Obávám se, že cenová politika ČD asi šéfa SŽDC moc netíží..

0/0
7.6.2012 12:29

chmod_5777

Re: regionální tratě

ne ale tizi ho to co on uctuje dopravcum

a uctovat lokalce fixni naklady je prasarna nejvetsiho kalibru

.

V zakladnim kurzu ekonomie se uci, ze ziskovost konkretniho produktu se urcuje podle VARIABILNICH NAKLADU. Jinymi slovy ziskovost konkretni lokalni trate by mela byt urcena jen naklady na jeji samotnou udrzbu.;-O

Prasata z SZDC ale rozpocitavaji do cen pro lokalni trate i platy svych uredniku v praze. Doufam teda ze pri zruseni tech lokalnich trati taky v odpovidajicim pomeru vyhazi odpovidajici cast uredniku.;-O

0/0
7.6.2012 18:09

Najdete na iDNES.cz