Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Petr Novotný, MF DNES

O posouzení vlivu silnice R43 na životní prostředí se musí žádat znovu

  • 2
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) musí přepracovat dokumenty nutné k posouzení vlivu stavby silnice R43 v úseku dálnice D1 - Kuřim na životní prostředí. V minulých dnech o tom rozhodlo ministerstvo životního prostředí (MŽP).

Vyplývá to z informačního systému EIA. Podle Miroslava Patrika z Dětí Země je nyní projekt jižní části R43 po sedmi letech od prvního předložení k posouzení EIA znovu na počátku.

"Ministerstvu se nelíbí, že na jihu Moravy chybí logická dopravní koncepce, ve které by byl zakotven koridor R43. Ten bude muset určit kraj po domluvě s ministerstvem dopravy v rámci schválení zásad územního rozvoje kraje," řekl Patrik. Ten bude schválen nejdříve na konci příštího roku, do té doby podle něj příprava projektu zamrzne.

Druhou výtkou ministerstva životního prostředí je, že posuzování EIA u této stavby probíhá podle dnes již neplatného zákona z roku 1992, což může případně zkomplikovat získání evropských dotací na stavbu. Dva další úseky R43 z Kuřimi do Svitávky a dále do Starého Města jsou posuzovány již podle novějšího zákona z roku 2001.

"Ze strany ministerstva jde o obyčejnou obstrukci. Pokud se začalo posuzovat podle starého zákona, mělo by se v tom pokračovat i nadále. Pokud se začne úplně od začátku, na evropské peníze stejně nedosáhneme," řekla radní Jihomoravského kraje za dopravu Anna Procházková.

,