Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Největší reklamace v historii: ostravská dálnice za čtyři miliardy

O úsek dálnice D1 na Ostravsku, dříve označovaný jako D47, se zřejmě povede největší reklamační spor v historii českého stavebnictví. Měsíc poté, co Ředitelství silnic a dálnic poprvé upozornilo na stavební odpad a suť v podloží zvlněné dálnice, vycházejí najevo další problémy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Petrolin3

19. 12. 2011 17:43
Jak to vlastně bylo?

Jsem sklerotik tak si vše nepamatuji.Když tak mne opravte.Zemanova socialistická vláda s min.dopravy Šlinkem(?) rozhodla,že ostravskou dálnici budou stavět izraelské firmy ve vlastní režii.Za to měly vybírat určitou dobu mýto.Nastupující min.dopravy lidovec Šimonovský spolu s dalšími pravicovými politiky si uvědomili,že by jim tak unikl zdroj dalších vedlejších příjmů.Prohlásili Šlinka(je Žid) za zkorumpovaného blba a prosadili,že se smlouvy s Izraelci zruší(je možné,že jsme dokonce platili smluvní pokutu) a zakázku získaly naše firmy.Vybrali firmy korupcemi neposkvrněné, stavebních prací znalé a zaručující splnění veškerých napnutých termínů.Jak se jim to povedlo vidími v reálu.Co den to průšvih.To bylo řečí jak to dobře rozhodli.

0 0
možnosti
PZ

Volejbalové kladivo

20. 12. 2011 9:57
Re: Jak to vlastně bylo?

tak to si pamatuješ opravdu špatně. Zeman chtěl postavit ty dálnice za neuvěřitelný peníze. Proto se z toho vycouvalo. Byl to jeden velkej průšvih a čistě Zemanův průšvih.

0 0
možnosti
BIS

bskoupy

19. 12. 2011 9:10
Jen vypovězení "šíleně nevýhodné" vládní smlouvy

s Housing&Construction na výstavbu D47  stálo "pouhých" 660 miliónů. Dálnici D47 si přece postavíme laciněji a rychleji.

Čisté stavební náklady na D47 budou 38 miliard korun (http://ihned.cz/c1-12870500-ciste-stavebni-naklady-na-d47-budou-38-miliard-korun)_30. 5. 2003: Výstavba dálnice a její údržba během 30 let podle Šimonovského

nepřesáhne 85 miliard Kč. Kromě 50 miliard na náklady na stavbu dálnice

přijde na 6,5 miliardy údržba a oprava dálnice. "Zbytek je časová

hodnota peněz," řekl. Celá 80,2kilometrová dálnice by měla být v provozu do konce roku 2008. ;-D;-D

0 0
možnosti
RB

TarasBulba

19. 12. 2011 7:59
Takže další arbitráž na obzoru.

0 0
možnosti
VC

Velkej chytrak

19. 12. 2011 7:08
někdo ze soudruhů satrapů nedostal svůj desátek

v tom vidím problém - tak to tady prostě chodí ...

0 0
možnosti
R

rqmark

18. 12. 2011 20:20
Proč dnes dělají kritiku naprosto neschopní

a profesně nekompetentní lidé?

- hodnota sedání okolo 30mm není absolutně nijak mimo normový rozsah. Pokud se to někomu nelíbí, pak je to o obecné diskuzi. Ať už vezmu ČSN 73 1001 nebo ČSN EN 1997-1 tak pro danou konstrukci je limitní sedání do 10cm!!

Bohužel, a to se opakuji, dnes kdejaký pisálek, bez jakýchkoliv vědomostí vypouští do světa nesmysly, které mu nadiktuje např. jedna zaintersovaná strana. Panu Sůrovi, když už nic jiného doporučuji , aby se častěji obracel na některý vysokoškolský institut k erudovanému komentáři zjištěných faktů ...

3 0
možnosti
ŠF

Gróf

18. 12. 2011 21:01
Re: Proč dnes dělají kritiku naprosto neschopní

Ale zde to není o normách. Je to článek k prostému faktu, který objednatel veřejně prohlásil.

0 0
možnosti
R

rqmark

18. 12. 2011 19:56
Nesmysla

0 0
možnosti
P

poloprajz

18. 12. 2011 18:50
MOTT MC DONALD

a jsme doma,

tato společnost, která dělala revizi je známa, respektive její představitelka odporem vůči použitému materiálu - patinující ocel (ATMOFIX), která se díky tomu, že má v sobě příměs mědi nemusí natírat a když je někdo svázán natěračskýma firmama tak ty tisíce metrů chybí...:-(

No a až pojedete na slovensko po mostech za Jablunkovem, nemyslím nový obchvat, tak ta hrůza zvlněná, stokrát opravovaná je zase výsledkem odborného dozoru výše uvedené firmy.

takže člověk si nevybere. A divit se na poddolovaném území poklesům ? dyť zadání na ty mosty už řešilo jejich možnou výškovou rektifikaci. takže to spíš bude po linii komár - vůl.

tím neomlouvám ten zbytek housenkové dráhy.

0 0
možnosti
MK

Petrolin3

18. 12. 2011 16:05
Z médií se toho člověk moc nedoví.

Ukázali na mostě nějaké rezavé šrouby u sloupku zábradlí,prý nefunkční mostní dilatační závěry a 30mm sedání mostu prohlásili za katastrofální.Rezavé šrouby jsou prkotina a dají se lehce vyměnit.Dilatační závěry vždy byly nejchoulostivějšími prvky zvláště u dlouhých mostů na poddolovaném území.Je to most na mostě.Buď se deformují nebo zasekávají.Údržba případně jejich rektifikace je nutná a musí se pravidelně kontrolovat.A co sedání?To co víme nic neříká.Každá stavba sedá.Sedne li celý most pravidelně třeba o 150mm nic se neděje(upraví se nájezdy). Horší jsou velké rozdíly v sedání.Některé z pilířů sedají více než sousední.Také nevíme zda novináři nezaměňují průhyby konstrukce se sedáním.Myslím,že v současné době je nejlepší mít chladnou hlavu  nohy v teple,neplést do toho novináře a nechat to odborníkům.Jak jsem se dozvěděl, tak most projektoval jeden z našich nejlepších mostařů.Není jeho zvykem dělat zásadní chyby.

1 0
možnosti
TV

vytal

18. 12. 2011 17:39
Re: Z médií se toho člověk moc nedoví.

projektovat a následně fušersky postavit nějakou firmou  je rozdíl. Pan projektant  asi chybu neudělal, ale jak je to se samotnou stavbou a jejím šizením všude , kde se jen dá již dlouhodobě víme. Takže se necháme překvapit.

0 0
možnosti
JG

Walker-W3

18. 12. 2011 15:52
Všichni budou neviní. Nikdo nic nezavinil

vinu odnesou občané, tím , že opravu budou muset zaplatit a možná znovu vydělá firma, která tak špatnou práci odvedla.

1 0
možnosti
TK

username

18. 12. 2011 14:18
ne reklamace

jen pro info - reklamaci jako termín obchodní zákoník nezná

0 0
možnosti
A

adidoska

18. 12. 2011 15:23
Re: ne reklamace

reklamace a záruční doba se řeší pomocí smlouvy o dílo, která je sepsaná dle obchodního zákoníku

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Předat farmu potomkům má být snazší, s návrhem po letech přichází nový náměstek

27. dubna 2024

Před dvěma lety slíbil tehdejší ministr zemědělství Zdeněk Nekula, že připraví pro rodinné farmy...

Konec minikečupů i ovoce v plastu. EU chce snížit množství odpadů

27. dubna 2024

Premium Evropská unie v boji za co nejmenší množství odpadu zakáže minibalení majonéz, šamponů nebo...

Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů

26. dubna 2024  22:04

V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...

Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr

26. dubna 2024

Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!