Diskuze

Peníze zpět za zrušený let? Můžete čekat i několik měsíců

Vrácení peněz za letenky zrušených spojů kvůli pandemii koronaviru může trvat i několik měsíců. Jen v Česku přitom jde o letenky za stovky milionů korun. Některým dopravcům chybí pro vrácení plateb hotovost, zákazníkům proto nabízejí vouchery na pozdější lety. Vyplývá to z informací dopravců a prodejců letenek, které oslovila ČTK.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

16.3. sme mali letieť na Maledivy na svadobnú cestu cez Inviu (TIMETRAVEL) a 16.3. zakázali vycestovať, zájazd nebol v desiatkach tisíc bolo to trošku horšie :) a o vrátení peňazí môžeme iba snívať, ešte sme nedostali ani voucher. S cestovku som riešil, ak by manželka zajtra otehotnela a porodila vo februári a voucher by nám platil povedzme do konca augusta 2021 tak by nás nútili ísť na dovolenku s malým deckom? To samozrejme nie, potom by sme Vám už vrátili peniaze.. Veriť im? Ťažko povedať. Ponaučenie do budúcna už nikdy žiadny zájazd do predu.

0 0
možnosti

Však jak říkám, žalobu přes EU.

Za ty desítky tisíc vám ten půlden práce a tisícovka poplatku stojí.

https://cs-cz.facebook.com/EuropeanCommission/photos/a.169236379790517/3043988785648581/?type=3&theater

0 0
možnosti

Jak píše na svém facebooku Evropská Komise, máte právo zvolit si, zda chcete voucher nebo peníze. Plyne to z evropského práva, které je nadřazené právu českému.

V případě, že vám aerolinka nevyhoví, můžete ji žalovat procesem pro drobné žaloby - prostě na webu EU vyplníte žalobu, zaplatíte 1000Kč a čekáte. Buďto zareagují, nebo prohrají kontumačně. Případně můžete vy zareagovat na jejich reakci. Poplatek vám vrátí, když spor vyhrajete.

Osobně bych do té žaloby šel už jen z principu.

5 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti

nejde o výmluvy, ani o problém věřitele jak píšete. Musíte rozlišovat, jestli si kupujete letenku u Airline (TAP), IATA agenta (SA), nebo u překupníka na webu.

Zatímco překupník letenku nakoupí u airline a pak Vám ji přeprodá a pak je Vaším dlužníkem on a sám je věřitelem airline, v případě airline a IATA agentů je vždy dlužníkem airline. Pokud si přečtete všeobecné podmínky všech IATA agentů, tak zjistíte, že smluvní vztah vzniká mezi Vámi a leteckou společností. To není výmysl agentů ale vychází to z rezolucí IATA. Zjedodušeně jde o podobný vztah jako cestovní kancelář-cestovní agentura-zákazník - ovšem bez toho, že by letecké společnosti povinně podléhaly pojištění proti úpadku (a že by tato ochrana cestujících byla víc než potřebná). IATA agent vždy vystavuje letenky v zastoupení letecké společnosti a pokud airline lety nezrušila, nebo neumožnila jejich bezplatnou změnu, pak musíte dodržet podmínky zakoupeného tarifu. Všechny změny, refundace, pokud airline nestanoví jinak vždy provádí vystavující kancelář - ovšem za podmínek letecké společnosti.

Věřím, že se Vám to nelíbí a třeba jste změnil své plány, ale žádná IATA agentura neporuší podmínky leteckých společností, protože by za takovéto změny zaplatila velmi vysoké pokuty. A ani možnost refundace Vám nezaručí, že dostanete hned peníze od airline. Ve Vašem konkrétním případě IATA agentury nejsou v situaci COVID-19 oprávněny provádět refundace postižených letenek TAP, ale mohou o ně požádat leteckou společnost - doba na vyřízení není stanovena (rozumějte bude trvat dlouho). S detaily se můžete seznámit na: https://tinyurl.com/yasyvt4p

0 0
možnosti

Taky se obávám, že jsem zadotovala nízkorozpočtovku. Sice ty peníze můžu oželet, ale to bych je radši dala na charitu. ;-(

5 0
možnosti

K47a63r29e98l 61F65a76j49t

21. 5. 2020 15:42

"Není možné vracet peníze z vlastních prostředků v době, kdy máme nulové příjmy" ...? Aha ... a co by paní říkala kdyby se jí to stalo v případě zaplaceného a nedodaného zboží u jakéhokoli hmotného produktu? také by tvrdila, že prodejce může pokrčit rameny a dělat, že než se rozhoupe (pokud se vůbec rozhoupe) výrobce nic se neděje? To by asi najednou věděla, že zodpovědný je právě prodejce a jak s penězi naložil, jestli je poslal před plněním dál není problémem klienta. Ono by totiž šlo řešit platbu až při odvedení služby nebo být proti tomuto pojištěn, jenže ono by to jaksi bylo dražší. Pak si ještě člověk přečte třeba rozhovor s majitelem KIWI, který k tomu pokrčení rameny ještě přidá, že vlastně nikoho nepropouští, nikde nehodlá šetřit a aktivovat zdroje na výplatu klientů a těší se na to jak se kšeft znovu roztočí ...

5 0
možnosti

Tak já čekám od konce února. Kiwi. A to jsem si samozřejmě ještě musela zaplatit za tento extra servis... Je to ponaučení, že příště už jedině nakupování napřímo

2 0
možnosti

A já se už tři roky soudím s Flyby. Teď je to v exekuci, tak snad už něco bude.

2 0
možnosti

„Není možné vracet peníze z vlastních prostředků v době, kdy máme nulové příjmy,“

Tak to samozrejme lze, to neni veriteluv problem, prodejte kancelare a veskery majetek a prenechte misto na trhu dalsim. Zadna skoda.

8 0
možnosti

zní to krásně - a teď realita: podle zákonů nesmí dlužník zvýhodnit žádného věřitele. Podle Vaší úvahy, že dlužníkem není airline - se jejich hotovost musí rozdělit mezi věřitele, takže v případě těch opravdu velkých společností rozdělí mezi desítky tisíc klientů a vzhledem k tomu, že od února jsou tržby na nule tak to budou řádově koruny/stokoruny na letenku - pak musí na sebe podat k soudu insolvenci a tím to skončí. A myslíte, že se stanete za x měsíců/roků insolvenčním věřitelem s nulovou možností uspokojení, nebo peníze budete chtít po letecké společnosti ?

0 0
možnosti

Aeroflot mi vrátil letenky do Moskvy plánované na naše Velikonoce dobré 3 týdny předem, ve své podstatě na druhý den poté, co bylo jasné že se nepoletí... Holt kvalitní přepravceR^

2 0
možnosti

K71a40r83e60l 44F52a14j62t

21. 5. 2020 15:34

Mně takto vrátily peníze Emirates ... koupeno napřímo, peníze zpět do týdne po neuskutečněném letu.

1 0
možnosti