Důvodem velkých manévrů je plánovaná výluka související s přestavbou nádraží v Ústí nad Orlicí. Na jeden den bude omezen provoz na jednom z nejvytíženějších úseků české železnice mezi Dlouhou Třebovou a Ústím nad Orlicí jen na jednu kolej, navíc s vypnutým zabezpečovacím zařízením.
Výrazně se tak sníží počet vlaků, které budou smět projet. „K výluce pro napojení přeložky a nové části nádraží se přidá výluka zabezpečovacího zařízení,“ vysvětlil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.
České dráhy proto radí cestujícím, aby při plánování cest počítali s větší časovou rezervou. „Přijali jsme rozsáhlá opatření, které mají za cíl minimalizovat dopady výluky na naše cestující, zachovat maximum přestupních vazeb a zároveň minimalizovat přenášení zpoždění na jiná místa republiky,“ řekl mluvčí drah Petr Štáhlavský. Dráhy odhadují, že vlaky mohou nabrat až třičtvrtěhodinové zpoždění.
Jak budou vlaky omezenyVlak EN 404 v úseku Bohumín - Praha spojen s vlakem IC 540, ve stanici Bohumín mimořádný přestup a v úseku Třinec - Bohumín je veden náhradní soupravou. Vlak EN 405 v úseku Praha - Olomouc spojen s vlakem IC 561.
Podrobnosti o výluce najdete zde |
Podle výlukového jízdního řádu úplně zmizí z trati osobní vlaky mezi Českou Třebovou a Ústím nad Orlicí, nahradí je autobusy. Nepojede ani zhruba třicet rychlíků, hlavně mezi Prahou a Moravou: jízdu začnou nebo skončí vždy až v České Třebové. Kapacitu rychlíků nahradí vlaky EC/IC, které mezi Prahou a Česku Třebovou budou výjimečně zastavovat i v Ústí nad Orlicí, Chocni a Přelouči. Bez omezení pojedou pendolina a vlaky EC/IC, kvůli výluce budou mít zřejmě zpoždění.
Soukromí dopravci Leo Express a RegioJet se dohodli na spojení svých vlaků, díky tomu nemusí zrušit jediný spoj. Leo Express však kvůli tomu pojede z Prahy o dvacet dva minut dříve.