Neděle 23. února 2020, svátek má Svatopluk
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 23. února 2020 Svatopluk

Korporátní láska na jeden den. RegioJet a Leo Express pojedou společně

  4:10aktualizováno  4:10
Mezi železničními dopravci jezdícími mezi Prahou a Ostravou zuří ostrý konkurenční boj. Jsou ale i dny, kdy se dokážou mezi sebou kvůli cestujícím dohodnout. I když jen ti soukromí.

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek) | foto: koláž iDNES.cz

Českou železnici čeká příští sobotu nezvyklé spojení dvou dopravců. Kvůli velké výluce na hlavní trati mezi Čechami a Moravou budou jeden den jezdit vlaky soukromých dopravců RegioJet a Leo Express společně. Vlaky si kvůli výluce budou spojovat také České dráhy, ty ale odmítly původní nabídku RegioJetu, aby jejich vlaky jezdily jeden den společně. Část vlaků zruší na jeden den úplně.

Důvodem velkých manévrů je plánovaná výluka souvisící s přestavbou nádraží v Ústí nad Orlicí. Na jeden den bude omezen provoz na jednom z nejvytíženějších úseků české železnice mezi Dlouhou Třebovou a Ústím nad Orlicí jen na jednu kolej, navíc s vypnutým zabezpečovacím zařízením. „K výluce pro napojení přeložky a nové části nádraží se  přidá výluka zabezpečovacího zařízení,“ vysvětlil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.

RegioJet a Leo Express kvůli výluce spojí šest vlaků: čtyři ve směru z Prahy, dva ve směru z Moravy. Společně pojedou mezi Prahou a Českou Třebovou, ve směru do Prahy se spojí už v Zábřehu. Leo Express posune odjezd vlaků o dvacet minut dříve do času odjezdu RegioJetu.

České dráhy nabídku odmítly

„Naše souprava bude vždy na konci, tažena RegioJetem.  Naše vlaky jsou konstrukčně výrazně lehčí. Nebudou tedy vyvíjet žádnou tažnou sílu a budou pouze v pohotovostním režimu,“ řekla mluvčí Leo Express Petra Valentová. „Dobrovolné spojení povede k výraznému snížení zpoždění,“ dodala. Zpoždění by se mělo pohybovat v rozmezí od pěti do třiceti minut.

RegioJet se původně chtěl spojit podle provozního ředitele Jiřího Schmidta s vlaky EC Českých drah do Brna. Ty vyjíždějí jen pět minut před RegioJetem. Dráhy ale nabídku odmítly. „Návrh RegioJetu na spojení s naším vlakem je přesně v opačném gardu a znamenal by další komplikace a zdržení pro naše cestující, což se našimi opatřeními snažíme minimalizovat,“ vysvětlil mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Schmidt s jeho slovy ovšem nesouhlasí. „Průměrné zpoždění vlaků mohlo být o pět minut kratší,“ řekl.

Podle Šťáhlavského ČD zvolily řešení nespolupracovat také proto, že chybí legislativa k odpovědnosti za škody způsobené ve vlaku jednoho dopravce provozovaného na licenci dopravce druhého. Dopravci se netají tím, že se jim výluka nelíbí. K omezování zabezpečovacího zařízení totiž dosud  na koridoru docházelo vždy před stavební výlukou nebo po ní.

Díky spojení nemusí soukromí dopravci zrušit jediný spoj. České dráhy, které mají na místě výluky nejvíce spojů denně, přijdou zhruba o padesát vlaků Zrušeny budou osobní vlaky, které budou nahrazeny autobusy, mezi Českou Třebovou a Prahou nepojede asi třicet rychlíků, které si objednává stát.

„Tyto vlaky budou provázány se spoji EC/IC/Ex trasy Praha - Olomouc - Slovensko, které budou posíleny s ohledem na přestup mezi těmito vlaky a rychlíky před nebo za místem výluky,“ upřesnil Šťáhlavský. Čtyři vlaky se tak spojí do dvou.

Autor:

Daně

Přiznání za zdaňovací období 2019 je nezbytné podat do 1. dubna 2020. Ke snadnému vyplnění využijte interaktivní formulář daňového přiznání.

  • Nejčtenější

Prodáváte rasistické zákusky, tvrdí zákazníci. Tradiční, brání se výrobce

Čokoládová pusinka, zákusek populární hlavně během německých únorových karnevalů, narazila na odpor kvůli svému...

Premium

Jak se falšuje maso. Šunku bez „éček“ by nikdo nekoupil, říká odborník

Podvody s potravinami jsou staré jako lidstvo samo. Jen se postupně změnily metody. „Za záměnu hovězího masa za koňské...

Rusko musí zaplatit 50 miliard dolarů akcionářům Jukosu, rozhodl soud

Rusko musí akcionářům někdejší ruské ropné společnosti Jukos zaplatit odškodné více než 50 miliard dolarů (1,1 bilionu...

Nemocenské pojištění skončilo loni po 10 letech v minusu 3 miliard korun

Nemocenské pojištění se loni poprvé po deseti letech propadlo do minusu – tedy vybralo se na něm o tři miliardy méně,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Online prodejci ničí vrácené zboží. Vyjde to levněji, než kdyby ho darovali

Velcí online prodejci ničí zboží, které jim zákazníci vrátí zpět. Jen v Německu se každý rok odhadem zlikvidují výrobky...

Premium

Která auta jsou skutečně bezpečná? Crash testy versus realita

Setkáváme se s názory, že auta jsou navrhována tak, aby dosáhla dobrých výsledků v nárazových testech. Díky Folksamu...

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Když je střílečka povinná. Hraju hry a platí mě za to, říká člen týmu Brute

Má k dispozici fitness trenéra, mentálního kouče, psychologa a ve škole individuální studijní plán. Tedy servis...

  • Další z rubriky

Železnice se otevře světu. Se stavbou rychlotratí pomohou experti z ciziny

Kvůli projektu první tuzemské vysokorychlostní trati se Správa železnic (SŽ) rozhodla zrušit dosavadní faktický monopol...

Mýto ze silnic prvních tříd může vynést o miliardy méně, než stát čekal

Slibovali si meziroční nárůst výběru mýta z kamionové dopravy o­ 2,8 miliardy. Jenom 1,5­ miliardy z ­toho přitom mělo...

Pražské letiště hlásí rekordní leden, únor však asi bude o něco slabší

Pražské Letiště Václava Havla v lednu odbavilo přes 1,05 milionu cestujících. V porovnání s loňskem jejich počet...

Premium

Za zelenější dopravu. Resort modernizuje silniční sítě a jejich provoz

Česko rozdá půlmiliardu korun na modernější a zelenější technologie v dopravě. Poptává lacinější asfaltové směsi pro...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz