Diskuze

Nejen minimální mzda. Češi jsou dál pokutováni i za přespání v kamionu

Česká kamionová doprava může být nahrazena kvůli žalobám na dorovnání minimální mzdy, obává se tajemník sdružení ČESMAD Vojtěch Hromíř. To však není jediný problém. Češi jsou pokutováni i za přespání v kamionu a čelí velké konkurenci polských dopravců.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LK

Za každý den v Německu pobírá český řidič mzdu a diety 45 eur a navíc 40 procent kapesné, tedy celkem 63 eur.

Tohle tvrzení je v drtivé většině pro českého řidiče sci-fi, dopravce si to sice vykáže, ale řidič to neuvidí ani omylem. Kdyby tenhle stát vykonával důsledné kontroly, tak by se řidiči měli opradu líp a byli by za svoji práci opravdu zaplaceni.

0 0
možnosti
ŠF

Řidiči jsou hloupí, pokud jsou ochotni jezdit za minimální mzdu + diety. Ale pokud na to jdou, dobře jim tak.

0 0
možnosti
Foto

Za každý den v Německu pobírá český řidič mzdu a diety 45 eur a navíc 40 procent kapesné, tedy celkem 63 eur. „Daňové osvobození u diet a kapesného je stanoveno státem, je výhodné i pro zaměstnance, neplatí z nich odvody ani daň z příjmu,“ uvedl zástupcedopravců

To mne teda tento zástupce dostal.Jsem zvědav kolik dopravců vůbec dá kapesné?Hlavně je tu spoustu dopravců co kromě jiného ještě tyto diety všelijak krátí a nebo dokonce je přepočítávají nebo podmiňují ujetými kilometry.Tak tento zástupce je nějaký idealista nebo je to spíše záměrně napsané aby pro neznalé o platových poměrech řidičů,budilo dojem jak jsou řidiči ve "vatě".Doporučoval bych těm prudičům a pomlouvačům měsíc okusit co je to za práci a kolik je potom za to.Místo průzkumů cen mléčných výrobků za miliony mohli konečně provalit to co se v oboru dopravy dělají za kejkle.Jak na řidiče tak na stát jen aby z toho měly na jejich úkor těžký vývar.Neříkám, že to dopravce mají lehké.Ruku na srdce kolik jich má snahu podpořit v protestech řidiče aby se s tou nespravedlností něco dělo a řidiči nebyli jenom póvl a otroci?

1 0
možnosti
LL

Ono by možná stačilo kdyby dopravci zaplatili šoférům skutečné odpracované hodiny. Řidiči dělají většinou 13h a ne 8h co mívají na pásce. A to je hned o 10000kč více. Ale to by se nevešli do povolených přesčasů,že?

O toto kdyby se řidiči soudili, to by byl zřejmě větší mazec. 120000kč za rok 1200000kč za 10let, to by byly důchody..

1 0
možnosti
RK

To je hruza že Nemci chtejí aby nasi ridiči mneli jejich minimalní mzdu ;-€To je hruza že musí spat i v postely když kabina je prázdná

0 0
možnosti
JM

J78a78n46a 38M46a34l74a

24. 2. 2018 12:09

90% řidičů to kapesné k dietě nikdy nevidělo a stejné množství bere dietu 45 euro ale sníženou o 25% takže cca 34 euro . Plná výše se promítne vždy jen při snižování daňového základu firem ale skoro nikdy v kapse řidiče.Rv

4 0
možnosti
IH

I26v94a63n 47H73o98l31a15s

25. 2. 2018 9:08

Dieta je na zhubnutí.

Nocležné a stravné jsou dietY.

0 0
možnosti
MZ

No a proč politické strany, které se tak vychloubají českými zájmy nic nedělají.

Jak se lesa volá, tak se z něj ozývá aneb každá akce vyvolává stejně velkou, avšak opačně orientovanou reakci - tohle se učilo na základní škole.

Za stejnou práci stejnou mzdu = zahraniční řidič musí prokázat, že za práci na české silnici nebere více než český řidič, tedy řekněme 4€ za hodinu. Pokud to neprokáže, tak za každou hodinu pobytu na území ČR, včetně povinného odpočinku nebo i doby "zákazu jízdy" zaplatí pokutu 10€, pokud bude takto lapen 3x, půjde o recidivistu a půjde k soudu - trest vyhoštění na 10 let ... vstup na území ČR musí zaznamenat do jízdního výkazu a bude kontrolován na výjezdu z ČR, tedy v prostorách bývalých hraničních přechodů, kde bude zastaven každý zahraniční kamion.

A bude veselo ...

3 0
možnosti

tvá teorie má jednu vadu, mzdy a platy se omezují zespoda, nikoli shora :-)

2 1
možnosti
JJ

a pak že se málo vybírá na důchody, když tady celá skupina spoluobčanů obchází odvody na důchod. Jejich moto je asi to, zaplaťe našim rodičům důchod my se na tom podílet nebudeme.

5 2
možnosti

"Daňové osvobození u diet a kapesného je stanoveno státem, je výhodné i pro zaměstnance, neplatí z nich odvody ani daň z příjmu,“ uvedl zástupce dopravců."

Pro zaměstance je to výhodné do doby, než přijde o práci, jde marodit nebo jde do důchodu. Pak žasne, kolik z toho platu co bral má vypočteno na dávkách, podpoře, nemocenské či důchodu.

9 0
možnosti
RJ

Pokud je zaměstnanec dostaetečně inteligentní, tak daňové výhodnosti diat využije a to, co ušetří, si odkládá/investuje.

Ovšem obávám se, že taková finanční gramotnost není případ řidičů kamionů (viz ty informace o tom, kolik z nich je v exekuci).

0 1
možnosti
PS

proč někteří tady nechápu, že na cestovné...neboli diety má nárok kdokoliv..ne jen řidič z povolání...dostane to manažer když jede pryč, dostane to dělník, když jede pryč...prostě kdokoliv...i ten voják nebo policajt když jede na školení má nárok na cesťák.....

toto se platí ale mimo plat. Takže je nefér, když to dopravci nahání na mzdu a řidič jezdí za minimálku..je to hnus...řidič by měl mít aspoň 25 hrubého a k tomu samozřejmě cesťák na který má nárok jako jakýkoliv jiný zaměstanenec jakékoliv firmy.

10 0
možnosti