Diskuze
Jindřichohradecké úzkokolejky se topí v problémech, nesplácejí závazky
Děkujeme za pochopení.
M85i33r73o43s11l16a92v 55Z47i77k31m31u67n69d
Skutečně se píše rok 2013 .... ???
Podobné problémy vedly koncem 19. století c.k rakousko - uherský erár k postátňování drobných soukromých železničních společností, protože jejich akcionáři upřednostňovali zisk, přesněji řečeno dividendy jsoucí do jejich kapes před řádnou péčí o fungování společnosti.
Aby bylo na dividendy, šetřilo se údržbě kolejového svršku i vozidel, což vedlo jednak k poruchám lokomotiv, jednak k nehodám a omezování provozu. To vytvářelo nepřiznivé nálady obyvatelstva, nespolehlivá železniční doprava netěšila ani rakouskou armádu ... Výsledkem bylo postáňování těchto drobných společností nebo převzetí provozu státem provozovanou železniční společností "na účet vlastnáíka".
Vyhazov ing. Šatavy, který se nemalou měrou podílel na záchraně obou železničních tratí, dokázal smysluplně komunikovat s politiky na úrovni někdejších okresů, později na úrovni kraje a získat jejich podporu pro potřebné dotace na opravy zanedbaného železničního svršku a některých mostních konstrukcí, byl dílem většiny ostatních akcionářů, toužících po tučných dividendách. Pod ing. Šatavou, coby správným hospodářem, se zisk po zdanění investoval do kolejových vozidel, na akcionáře toho moc nezbylo, což se jim samozřejmě nelíbilo ... Žába na prameni dividend byla proto odstraněna ... že pramen při tomto "šafáření" za nějaký čas vyschne akcionářům nevadí ...
B10e69n 69P57a87v45k73a
Podívám se do obchodního rejstříku na závěrku a otevírá se mně, jako daňovému poplatníkovi, kudla v kapse. Takovouhle dotační svoloč okamžitě zrušit a udělat finanční šťáru. Fuj, to jsem se zase nasral. Většina lidí tady normálně pracuje a tihle jedou prakticky z 99 % na dotace. Neskutečný. A ten, kdo jim to přiklepl už byl fasovat mundůr. A ti tady vyzdvihovaní odborníci ať jdou do..., protože to je jen příživnická svoloč... odborná svoloč.
B32e23n 35P65a14v41k12a
50!!! milionů ročně vylitých do záchodu. Co za mongoloidní existenci tohle mohlo schválit?
J97a58n 72B69a83r17t45u31š91k48a
Pana Šatavu znám už několik desítek let jako velikého fandu železnice a ještě k tomu jako bývalého kolegu-vždy na něj bylo spolehnutí. Škoda že se nechal vyštvat. Přeji proto této drážce když už ne návrat pana Šatavy, tak nástup do managementu někoho stejně zapáleného a erudovaného.
S84v35a35t36o60p20l40u74k 86S44i69l56n87ý
Tak se mi tak zdá, že ty evropské dotace na modernizaci budou jen takový hezký tunel na evropské dotace.
B27e20n 14P63a20v48k76a
To si pište. "Odborníci" povýšili svoji touhou po mašinkách na normální parazitismus.
D96a73v90i57d 88K14r60á47s60e33n77s76k31ý
Na ujasnění - co se tady přesně píše? Že se JHMD zadrhly s placením několika jednotlivých faktur - co když je pozastavili kvůli české (ne)kvalitě dodávky? A že jsou to "zaručené" informace od BÝVALÉHO, odcházejícího člena vedení - jaké jiné informace než negativní a pomluvy od někoho takového uslyšíte??
Úzkokolejky tak trochu "z povzdálí" sleduju a chápu, že jejich aktivity, doprovodné služby a připravované novinky svým rozsahem, odvahou a často i úspěchem vyvolávají u malého čecháčka ZÁVIST.
V21a13c19l47a95v 61H24a35j39e54k
Je zajímavé, že dokud tam byl Šatava tak takovéto problémy nebyly. Můžete to nějak vysvětlit??
R66a37d11k84o 51K72ř12i81v21á53n70e49k
Pár poznámek:
1. Způsob privatizace úzkorozchodek (jako pilotní a jediný projekt i včetně zchátralé infrastruktury za korunu) lze považovat za velmi vhodný pro tratě jinak ohrožené zrušením. Což tato byla. Měla by však být ve smlouvě povinnost udržování dopravy v nějakém rozsahu po nějakou dobu a pojistka pro případ porušení. Jinak by to byla cesta, jak se dostat za netržní cenu k majetku, pozemkům, nemovitostem...
2. Ztrátová státní trať se může stát v rukou dobré firmy ziskovou. JHMD provozovaly ziskově jak slušnou dopravní obslužnost (dotovanou, jako u všech dopravců) ne trati do Obrataně, jednak turistický historický provoz na trati do N. Bystřice, ve staničních budovách v "České Kanadě" zřídily JHMD penziony, poskytovaly kvalitní poradenství v železniční dopravě, protože disponovaly špičkovými odborníky... Proto ten zisk.
3. I slušná firma se může stát neslušnou, podaří-li se vyštvat slušné akcionáře. Tady byli kromě srdcařů a odborníků i investoři z řad konkurzních mafií - stačí půl hodinky lustrovat obchodní rejstřík. Že jim jejich investice nese stálé, ale malé zisky jim stačilo jen dokud měli lepší kšefty. Zdroje vyschly, tunelování JHMD bránil ředitel Ing. Šatava a další, proto byli šikanózními trestními oznámeními a podobnými metodami vyštváni. Začalo zakládání podivných dceřiných společností, do nichž odtekl provozní kapitál. Ale zdroje ještě jsou. Draze opravené historická vozidla, nemovitosti... Ta parta v tom umí chodit. V oblasti dopravy jsou diletanti, přes zhodnocování majetku padlých firem naopak profíci. Kupní cena 1 Kč, jejich další počáteční investice jim pracovití blbci řadu let zhodnocovali... Inu česká cesta.
V20a44c77l46a55v 58H92a24j62e65k
Škoda, že takový přehled nemá pan Sůra a bohužel se ani se o to moc nesnaží. To by bylo jiný kafe
S91v35a75t24o11p65l67u57k 33S51i66l29n33ý
No, jsem zvědavý, jak to bude bez Šatavy fungovat. Podle mě tenhle člověk to držel celé pohromadě a hlavně to byl opravdu manažer. Podle toho, co čtu, tak ho nikdo takový nenahradil.
V29a86c29l19a73v 57H51a66j33e59k
Šatava tam není již rok a jak to funguje jste se v zásadě právě dozvěděl. Prostě další tunel.
K71r91y74š69t58o15f 65L42a25n90í11k
cim to ze kdyz ctu jak zase potecou evropske (krajske a nevimjake) dotace do soukromeho projektu, vzpomenu si na ucitele, policisty, hasice, zachranare, duchodce, nemocnice, postizene atd., proste vsechny kteri nam temer denne ve sdelovacich prostredcich sdeluji, ze nemaji na techniku, vybaveni, opravy nemovitosti a jine potreby, rikam si, podle ceho pomeruji urednici v Bruselu dulezitost smerovani dotaci? opravdu jsou aquaparky, hospody, zalezitosti kolem turistickeho prumyslu dulezitejsi nez zdravi, vzdelavani, vyzkum, poradek, verejna doprava... ?
V75í19t36e71k 45V24e62č30e29r81e89k
No já nevím. Jel jsem tím poté, co jsem o tom 10x slyšel v televizi, jak je to bomba. Podle mě není. Cca 30 km jsem jel asi 1,5 hod, už si nepamatuji, vlak byl historický, ale to po 5 min omrzí a pak vnímám jen to, že je to strašlivá rachotina, jakou už jinde nepotkám, a kdyby mi podobný vagón přistavily ČD, tak ho vyfotím do novin a odmítnu jízdu. A to super okolí - prostě les, docela normální les obecný, občas louka a pole, ne že by tam nebylo pěkně, ale žádný zážítek. Podle mě by se to mělo přebouchat na normální koleje a zavést tam normální kvalitní dopravu. Samozřejmě jsem pro zachování dopravní obslužnosti.
To samé si myslím o Osoblažské úzkokolejce, kterou jsem ale zatím nejel, jen viděl.
D59a36v49i28d 65H21o98m68o74l14a
Co takhle zrušit všechny památky...však co...přijdete na hrad...hm...vysoké stropy, starý nábytek...to se po 5ti minutách omrzí, zjistíte, že tam je zima...co takhle to strhnout a postavit tam nějaký hypermarket...
Mimochodem...zrovna letos v létě jsme tam byli, jel jsem s tříletou a roční dcerami celou trasu z JH do Nové Bystřice a zpět. V Bystřici si děti v dětské dílně vyrobily trička na památku, celou cestu tam a zpět byly nadšené, stály u okýnka a radovaly se. A byla tam spousta takových.
Pokud se vám taková atrakce nelíbí, nechápu, proč ji absolvujete...
Btw...dopravní obslužnost tam zajištěna je klasickými motorovými vlaky, které po té úzkokolejce v pravidelném intervalu jezdí stejnou rychlostí, jako ta červená drkotadla ČD, která jsou leckdy v mnohem horším stavu. Dovedete si představit, kolik by stálo tu trať předělat? Nemluvě o tom, co by tam asi ČD provozovaly...protože ČD a kvalitní doprava je bohužel pořád v řadě případů protimluv.
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší
Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...
Stovky miliard do jádra by se Česku měly vyplatit, jde o investici na 60 let
Premium Evropská komise povolila státní podporu při financování stavby pátého bloku Jaderné elektrárny...
Natěšené hotely i hospody. Šampionát má ekonomice přinést dvě miliardy
Do Česka se po devíti letech vrací hokejový šampionát, který v roce 2015 přinesl české ekonomice...
Chybějící byty, příliš vysoké nájmy. Krize bydlení zasáhla celou Evropu
Dlouhodobá evropská krize bydlení zasahuje všechny země napříč kontinentem: od Nizozemska přes...
Na nákup s kufry peněz. Argentina tiskne bankovku v hodnotě deset tisíc pesos
Roční míra inflace v Argentině dosáhla v březnu míry 287 procent, to je jedna z nejvyšších hodnot...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!