Diskuse k článku
ČD mají po arbitráži nejdražší lokomotivy na světě. Do Německa ale nesmí
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
F29r63a24n79t52i34š73e94k 81M21ü85l64l81e68r 2773382179898https://youtu.be/vh5zFqSJtek |
![]() |
D46a62n20i31e37l 81V18á64c20h69a81l 3366648825586Novodobý hon na čarodějnice. Stačí říct, že pokutu zaplatí daňový poplatník a ze Škody je najednou největší gauner na světě. |
![]() |
J83a82n 75L14a25k15o47m65ý 7521495715634Vždyť je to ta hodná domácí firma, co dává čechům práci, takže si zaslouží dostávat zakázky za miliardy téméř automaticky. Tak holt dostanou ještě miliardu navíc, až tu bude další sporna zakázka od ČD pro ŠT, na vše se zapomene a zase se tu bude obhajovat |
![]() |
P55e60t45r 39N92o55v13o68t30n39y 1451800481To záleží na tom, jakou smlouvu zákazník podepsal. |
![]() |
D74a37n29i35e39l 39V70á24c10h36a18l 3416978235446Přesně tak a jaká to byla smlouva vědí jen arbitři, právníci a ti, co ji podepisovali (snad). |
![]() |
D42a92n88i91e90l 11V69á89c81h50a55l 3956348225446Pořád mi přijde, že česká firma s českými majiteli, která zaměstnává asi 4,5 tis lidí, vyvíjí nové produkty, které vyváží do zahraničí, si nezaslouží veřejné lynčování díky tomu, že nikdo není schopný podávat přesné informace. |
![]() |
J82a56n 67H72o26r90a 6137321586Jsem zvědav jak na tento spor budou reagovat stávající i potencionální zákazníci Škody T...... |
![]() |
J60i79ř72í 54E90r55b57e52n 1983164446187Jen tak mimochodem pro adoranty Taurusu: Vite, ze Siemensovi jejich predrazeny vyvoj pred dvaceti lety kompletne zaplatily OBB? A to pritom Taurusy vychazeji koncepcne ze ctvrtstoleti starych ES64, zatimco skodovacka 109E je kompletne nova konstrukce! |
![]() |
M94a62t33ú80š 12B20e37n32a17k 9798194442373A hlavne v tej dobe neexistoval žiadny Taurus, ktorý by mohol ísť do Prahy, ten bol rovnako ako 109e iba na papieri. |
![]() |
O80l27d85ř50i70c44h 36J58a80n95e38č76e87k 8869706233331ÖBB jich aspoň koupily cca. 350, tak se to trochu rozpustilo |
![]() |
F88r53a12n98t55i74š50e85k 74L29o67s 2950103792826To je problém ministerstva dopravy že souhlasilo s řešením sporu rozhodci. To že rozhodci jsou součástí mafie je jedna věc, druhá věc je zodpovědnost úředníků a ministra dopravy že s takovou smlouvou souhlasili a podepsali. Pokud je ministr debil tak stát bude platit. Stejně jako Sobotka podepsal smlouvu na prodej OKD bez toho že by tomu rozuměl. Prostě debilů plná státní správa |
![]() |
M43i77r12o67s85l38a74v 27Z89i15k94m16u58n40d 6258452177638Nějak vám uniklo, že se píše rok 2015 ... do objednávek lokomotiv mluvilo (lokomotivy pro ČSD objednávalo) tehdejší FMD před rokem 1990 ... Ministři dopravy a jejich "služebníci" smlouvy ohledně lokomotiv pro ČD a rozhodců pro případné spory dnes nesepisují ... |
![]() |
L21u79k39á60š 93S13v24a27č64i41n68a 9182672742111Je zajimave, kolik je zde v diskuzi ruznych nazoru. (mimochodem, to je dobre, mame svobodu slova) Zajimave je take, ze, troufam si rici, nikdo ze zde diskutujicich nikdy nevidel (a nejspis asi ani nikdy neuvidi) smlouvu, kterou obe strany podepsaly. Tu smlouvu, kde je i zminena rozhodci dolozka. A take asi nejspis nebudeme nikdy znat presne podminky dodavky lokomotiv, penalizace dodavatele atd. Mozna byla chyba CD nezaplatit za dodane stroje, mozna mely CD zkusit uplatnit a vymahat penale az nasledne soudne. Ale co ja vim, kdyz jsem tu smlouvu necetl. Proste vsechno je to jenom mlaceni prazdne slamy. |
![]() |
P32e27t57r 71V35i15n69a76ř 6723713473617..a teď mi, soudruzi odboráři, tedy samozřejmě až poté, co dáte mínus za svou jedinou ČDpravdu, vysvětlete, v čem jsou ty ČD stále tak nepostradatelné a naprosto nenahraditelné, dokonalé a nejlepší.. |
![]() |
F70r35a68n20t86i98š86e41k 14V80a21n59ě54k 1957604337157A co s tou zakázkou mají odbory společného? |
![]() |
P49e26t42r 56V54i86n14a55ř 6343293633337Mínusují u každých jiných než adorujících článků na ČD. |
![]() |
M48i34r79o82s53l69a30v 14Z18i63k67m50u41n53d 6768402527258Zřejmě proto, že jste patologicky posedlý nenávistí ČD, měl byste navštívit svého psychologa a psychiatra .... |
![]() |
P10e84t15r 53V34i46n67a78ř 6273653483167Dobrý den, soudruhu, už jste odevzdal svůj minus na oltář nedotknutelných CD? :D |
![]() |
J78a45n 28S89ů71r36a 4435283123802Tři odboráři jsou členové dozorčí rady, která tyto nákupy schvaluje. |
![]() |
M59i47r98o95s91l94a87v 75Z69i48k17m28u50n28d 6148572627528No schvaluje ... a co to podle vás znamená, že podrobně studují každý detail smlouvy a mají možnost něco ovlivnit ... i kdyby, tak mají hlasovací minoritu a nikoli právo veta ... |
![]() |
J48a34n 66S48ů53r69a 4635713583462Chcete říct, že tam jsou na ozdobu a pobírání 30 tisíc za to, že se najedí a napijí? Studovat materiály je jejich povinností. Mají takové povinnost upozornit na možné nekalé jednání. |
![]() |
P65e11t70r 13N17o80v43o85t48n75y 1831250391A kolik ma dozorčí rada členů? |
![]() |
J91a97n 98S61ů18r80a 4565403353702Zbytečně moc:) Jinak devět, z toho tři odboráři. Nezaznamenal jsem, že by ale odboráři nějak nákup kritizovali. |
![]() |
M41i57l97o72š 77H13o22v56o25r20k72a 2450763496177Do Německa nesmí, protože Němci mají svůj SIEMENS a dělaj problémy... Říkejte si co chcete, ale radši budu mít ČESKÉ lokomotivy o pětinu dražší než aby nám to vyráběli Němci! |
![]() |
T66o42m47á57š 26F36u80k 2160761686757Na těch loko je český tak jedině stěrač.škoda je kyperská společnost ne česká a 380 mohu-li hovořit z vlastní zkušenosti předražený krám i bez arbitráže. |
![]() |
J75i66ř50í 24E43r35b91e64n 1923624106247Kolik jste s tim uz najel kilometru, ze tak zasvecene hodnotite? |
![]() |
P11e48t90r 59N57o43v32o24t39n33y 1841500391Kde na Kypru stoji lokomotivka? A vy jste strojvedoucí na 380? |
![]() |
R41a96d10e77k 75J63a44n72a63t12a 9735656654622Je to česká firma. Vlastní ji Češi, továrna je v ČR, pracují v ní Češi. Na Kypru je registrována jen kvůli nižším daním. |
![]() |
R38o22m61a20n 83J80e90s17c25h29k35e 9128395227335Vy jste čistokrevný ČECH ? Již dříve jsem napsal, že jsme měli koupit Taurusy. Kupovat atyp je krok zpátky. |
![]() |
J12a22n 64S76ů57r77a 4715633523402Ideálně zaplacené z německých peněz v rámci evropských dotací, že? |
![]() |
P52e25t42r 20N41o74v39o31t41n91y 1121160301Znáte to, hloupej, kdo dává ... A lepší než to poslat zpátky do Německa. :-) |
![]() |
J72o85z62e83f28a 38N24o33v32a91k57o30v91a 7426905350404Nazorna ukazka, kdy je stat ve stretu zajmu. Stat ma hajit zajmy obcanu, ne resit ziskovost firmy - kdyby stat Ceske drahy uz davno prodal, tak by se tento tunel nekonal... |
![]() |
M96i29r59o14s63l18a14v 53Z41i10k96m87u15n88d 6408542907728A kdo má tolik peněz, aby si ČD koupil a proč by to vůbec dělal ... |
![]() |
J43a66n 52J41e66m32e80l48k61a 1345150To že ve státních firmách a ministerstvech často nesedí špičkoví manažeři jako v Singapuru (který prý dokonce úspěšně investuje do firem na světě a občanům naopak vypláci dividendy), ale často různí straničtí "experti", že smlouvy nejsou veřejné a že si to neumíme pohlídat je jen náš problém. Ťok je první vyjimka. |
![]() |
R86o43b39i34n 52P86e22t74r74á80k 6234291260751Vždycky, když se něco vyvíjí nově, tak je to nejdražší a postupně se zlevňuje, na tom nevidím nic divného. A pokud chtěli ČD novinku, musí za ní zaplatit. |
![]() |
J95o57z11e51f53a 94N94o85v54a56k94o16v53a 7426475390874V normalnim trznim prostredi vyhlasi firma bankrot, pripadne ji koupi jina firma. U nas se jako obvykle naleji do firmy penize ze statniho rozpoctu... |
![]() |
P36e90t34r 24B33e10z40s14t47a86r58o94s85t88i 2199566343221Když už to dopadlo takto, bylo by v současné době potřeba ještě 20-25 podobných strojů, až se vyřeší Německo, 10 včetně zálohy bude potřeba na Hamburk, zbytek na Žilinu, Vídeň je na delší dobu vyřešena Taurusem, 151 mají pár let do důchodu, 150.2 se nějak i dají vyřešit výměnou za 362 až bude více Panteru a zbývá nám Budapešť, zde bude muset nastat nějaká změna, nejlépe produkt EC ČD Máv, protože s těma tatarama z horních uher není rozumná řeč a když 380 odejdou, nastoupí zase neudržované 350 a bude pruser... |
![]() |
M88a42t18ú72š 96B24e62n29a15k 9338224822743neudržované 350... za minulý mesiac boli 3 poruchy 350 na vlaku, ktoré by sa netýkali strojov ktoré boli v záruke po hlavnej oprave (pol roka), takže 12 lokomotív malo 3 neschopnosti, čo sa nedá označiť pojmom neudržované. Ono už budúci rok mali byť nasadené nové lokomotívy, na ktoré sa však zrušil tender, keďže jediným záujemcom bola Škoda ktorá si zapýtala viac ako bola horná hranica. |
![]() |
L86u26c84i37a39n 17P29a71p44a22z19i44a32n 5974717911375Jízdné mohou zdražovat jak chtějí, pak s nimi nikdo cestovat nebude a půjdou do krachu. Proto je třeba zjisti příčiny, do udělal tuto škodu Českým drahám a ty popohnat k zodpovědnosti, třeba i propadnutím majetku. Za ČD nese zodpovědnost stát, protože je jejich vlastníkem. Takže kdy byl v oné době ministrem, která strana v té době zde vládla, ať oni uhradí své dluhy vůči nám, národu. Zvyšme raději daně pro velkokapitál než jízdné! |
![]() |
O89l81d40ř59i72c51h 71J50a62n93e16č14e38k 8949906373511pokud jste si ještě nevšiml, tak politici a úředníci v ČR zásadně žádnou hmotnou zodpovědnost nenesou. což je sice špatně, ale na druhou stranu, i kdyby měli, v tomto případě by to nic neřešilo, protože škoda je přes miliardu a propadnutím majetku by stát získal maximálně desítky milionů. navíc zaměstnanecká odpovědnost není neomezená, tedy alespoň dokud jde o nedbalost. normální firma by v takovémhle případě musela omezit investice, řezat na personálních výdajích apod., v horším případě by ji to poslalo do konkurzu. proč by se to v akciové společnosti mělo řešit jinak? řeči o zdražení jízdného jsou blábol někde mezi populismem a zastrašováním, tím spíš, že pokud by k tomu opravdu došlo, tak by to odnesli cestující na lokálkách, na nichž tyto ani jiné podobné lokomotivy nikdy nejely ani nepojedou. akční a včasné jízdenky na hlavních tratích se přeci zdražovat nemohou, protože to by cestující utekli do autobusů nebo k jiným železničním dopravcům. |
![]() |
R36o96m24a96n 80J66e51s80c38h69k66e 9118565607675Taková pan Langer získal asi 140 mega. Gross 90 mega a mám pokračovat ?? |
![]() |
V22l11a94d27i90m46í44r 88C87i23h42l36a 8621298627823Jestli Ťok není schopný zjistit, kdo stojí za nevýhodnou smlouvou a obžalovat ho, nemá na mimisterstvu co dělat. |
![]() |
V49l76a30d50i20m33í25r 87F86i23b68i36g16e82r 5624491601794To že tam nemá co dělat je čím dál víc zřejmé. Důležité věci neřeší, nebo prázdně tlachá a vystupuje s blbostmi, jako zvyčování pokut, zvyšování cen jízdného a podobné pitomosti ale vše je stále při starém. |
![]() |
J50a19n 42J18e87m73e15l55k13a 1735640Rok 2004... |
![]() |
S77t64a67n69i42s60l28a92v 21S16r41b60a 4855834818574cena není důležitá, hlavně, že peníze nezmizí někam na kypr. a to nešťastné Německo? aspoň se tolik neopotřebují a vydrží jezdit déle. |
![]() |
J69i82r41k19a 68P70a83k63o94s23t16a 9262125576985Přesně tak, ona ta cena jestli je o pětinu dražší a vyrábí se to doma, tak to v konečným důsledku je výhodnější než kdyby ta zakázka skončila někde v zahraničí... |
![]() |
P26a83v37e11l 38M85a77k45o98v31e39c 8918195651Cena u státní zakázky není důležitá? Víte vůbec, komu patří Škoda transportation a kam mizí peníze co vydělává...? |
![]() |
M54a46t94ú81š 57B13e97n13a56k 9808504622383Komu patrí... 8 českým manažérom tej firmy, ktorý ju vlastnia cez firmu z Ciprusu, ktorú majú aby si ochránili svoj majetok pred svojvôlou českého štátu, kedže na zahraničné investície sa vzťahujú medzinárodné zmluvy na ochranu investícií a navyše sú tam nižšie dane. |
![]() |
J82a64n 24D28a71t80e24l 7326937408462Mě by zajímalo kde se stala chyba, když nová lokomotiva nemůže do Německa?? Může to Škoda Transportation vysvětlit?? To by mě fakt zajímalo. |
![]() |
J86i75ř22í 79E42r15b21e88n 1433114656397Ceka se na uredni schvaleni, micek neni na strane Skody, ale na strane DBA. |
předchozí | 1 2 3 4 5 | další |