Odborníci nyní zkoumají, zda chybu způsobila závada na trati nebo na vlaku, informovala Česká televize.
"Kolejový obvod nedetekoval, že by byl obsazen, neboli trať si myslela, že tam vlak není, a přesto tam vlak byl," popsal závadu ředitel Drážního úřadu Pavel Kodym. "Problém se týkal v podstatě jedné jediné tratě z celého provozu tohoto vozidla," doplnil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Kvůli problémům během zkušební jízdy dráhy okamžitě přijaly speciální bezpečnostní opatření. "Například přes železniční přejezdy zkušební souprava jela pouze desetikilometrovou rychlostí," vysvětlil Šťáhlavský.
Odborníci zatím nemohou přesně určit, co "neviditelnost" vlaku způsobilo. Vlak bude zkoumat Výzkumný ústav železniční. Teprve na základě jeho zprávy Drážní úřad rozhodne, zda nové soupravy vůbec vyjedou na tuzemské koleje.
Podle drah měla na stejné trati potíže i konkurence, proto se domnívají, že problém bude spíše než ve vlaku v samotné trati. To ale odmítá Správa železniční dopravní cesty, která koleje spravuje. Její mluvčí Pavel Halla prohlásil, že na trati mezi Olomoucí a Šumperkem je všechno v pořádku. Také dodavatel zabezpečovací a sdělovací techniky vylučuje, že by se mohlo jednat o závadu na trati.
Vlaky RegioShuttle mají jezdit na Vysočině a na Liberecku. České dráhy si objednaly celkem 33 souprav za 1,5 miliardy korun.