Diskuze

Dráhy přijdou o dotace na vlaky EuroCity a InterCity

České dráhy přijdou příští rok o zhruba čtvrt miliardy korun, které jim stát posílá na dorovnání ztrát z provozu vlaků vyšší kvality kategorie EucoCity a InterCity.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

Petr Tenzor

11. 11. 2010 8:25
Zaluda lze, jak kdyz tiskne

Jaksi "zapomnel" dodat ze tech 700 milionu usporili z vice nez 3 miliard, ktere jim nas stat daroval z nasich dani. Ale vzhledem k tomu, ze v inulem roce prohospodarili podobne ukradenych 12 miliard a jeste to nestacilo, je to pokrok. Samozrejme za cenu i nesmyslne naslouvanych spoju, z nich nektere nejsou potreba, na ktere nemaji CD odpovidajici vagony a tak tam nasazuji muzealni kousky, ktere jezdi, dokud se nerozpadnou. Docela me zajima, jak budou CD vydelavat, az bude na kolejich poradna konkurence, s lepsimi vagony a nizsimi cenami.

0 0
možnosti
VM

vlmach

11. 11. 2010 11:06
Re: Zaluda lze, jak kdyz tiskne

Co je to "naslouvanych spoju"?

0 0
možnosti
TF

danny47

10. 11. 2010 23:41
Mezinárodní vlaky...

Jde o mezinárodní vlaky....... na trase mezi Prahou a Ostravou ....

Ona už je Ostrava v zahraničí, vážený pane radachtóre..... ? 8-o ?

0 0
možnosti
RJ

turista-

10. 11. 2010 23:45
Re: Mezinárodní vlaky...

Mezinárodní vlak nemůže jet přes Ostravu?

0 0
možnosti
P

pepouš

10. 11. 2010 19:38
Klucí, Jančura to zařídí!!!

Ten má miliardy na nové vagóny a lokomotivy. Příští rok budete všichni jezdit jako lordi. Místo průvodčích stevardky.  Možná i prdýlku vám budou utírat.

0 0
možnosti
JD

tarten

10. 11. 2010 19:39
Re: Klucí, Jančura to zařídí!!!

;-D

0 0
možnosti
JM

Goues

10. 11. 2010 19:36
Úspory

To si ze mě děláte srandu, ne? Úspora 700 respektive 1 000 miliónů korun za rok? Proč se to teda sakra dotuje? Taková půlmiliarda ročně, která by zůstala v rozpočtech státu, krajů a obcí, by šla využít mnohem lépe než na dotování špinavých a smradlavých vlaků, které mívají zpoždění.

0 0
možnosti
JD

tarten

10. 11. 2010 19:38
Re: Úspory

Měla jít právě na nové vozy. Teď si z toho zjevně stát narychlo čtvrtinu ukrojí. Proč nejezdit ve starém, že?

0 0
možnosti
NT

nicolas.tesla

10. 11. 2010 19:25
EC a IC nadstandard?!?

Strašně se mi líbí rčení, že EC a IC je nadstandard :). Je to fakt úsměvné!

Nejlepší vagóny 2.třídy ČD vypadají jako nejhorší vagóny v zahraničí. Vždy se nadchnu, když nastoupím do vlaku, řeknu si jak to tu vypadá pěkně a pohodlně a pak zjistím, že to nejsou nové vagóny ČD ale jen připřáhlé cizí vagóny.

O tom že 99% 1.třídy vypadá jako 2.třída v zahraničí, je fakt škoda mluvit. Bohužel, když pak člověk sedne do rychlíku, tak pochopí, že EC/IC je fakt nadstandard oproti rychlíku, protože rychlík je koženkový dobytčák! ..

0 0
možnosti
JD

tarten

10. 11. 2010 19:30
Re: EC a IC nadstandard?!?

Emzety 2. třídy ČD vnímám jako velmi podobné exprasním vagonům v zahraničí, o těch "nejhorších v zahraničí" vůbec nemluvě. Ale že "rychlíková" koženková Béčka už dávno neměla existovat, to máte pravdu.

0 0
možnosti
JD

tarten

10. 11. 2010 19:09
Čekal jsem to až příští rok

Takhle při tisku jízdního řádu to vypadá spíš jako podraz. Raději bych tu čtvrtmiliardu viděl v nových expresních vagonech, než ve vybetonovaném Labi. Je to cena jednoho z nových RailJetů, které se ČD víceméně chystají kupovat. Předpokládám, že na to ČD nějak zareaguje, např. zruší v EC/IC platnost SONE+.

0 0
možnosti
LP

papazian

10. 11. 2010 18:58
Dráhy chtějí pokrýt ze svých úspor?

Tomu bych nevěřil, žádné velké nejsou, prostře se zdražila jízdenka SONE+, kterou hodně cestujících využívala na cestování i těmito vlaky. Od nového jízdního řádu bude stát o 22% více. To jsou ty vlastní úspory v praxi!

0 0
možnosti
RJ

turista-

10. 11. 2010 19:55
Re: Dráhy chtějí pokrýt ze svých úspor?

Úspory jsou nepochybné. Každým rokem např. ČD klesá počet zaměstnanců, přitom rozsah provozu je zhruba stejný.

0 0
možnosti
MQ

OrignalTrotl

10. 11. 2010 18:44
pokračující modernizaci vozového parku

;-D;-D Ty renovované motoráky? Tomu říkají modernizace?

0 0
možnosti
N

nesher

10. 11. 2010 19:08
Re: pokračující modernizaci vozového parku

Tak modernizace to je, to popřít nemůžete.

0 0
možnosti
L

Lev-z-Rožmitálu

10. 11. 2010 18:30
je správné dotovat železniční dopravu

:-)R^

0 0
možnosti
O

ostravak73

10. 11. 2010 18:17
Jeden přiklad za všechny.

ČD mají ve vlastnictví spoustu objektů i mimo nadraží a kolejiště, ve kterých je spousta pronajatých firem. Tak například firma v Ostravě by chtěla koupit objekt od ČD a podnikat. Ale ČD objekt nemůžou prodat nebot oni nerozkradají majetek  ČD ale budovu pronajmou za pár korun spřátelené firmě samozřejmě že za všimné a na provoz budov se od státu potom vezmou dotace jako nutná udržba a ve výsledku manageři neokradají ČD ale náš státní rozpočet na který se musíme všichni skládat. Co dodat už aby někdo konečně centralizoval vedení drah, udělal jednu učtárnu, jednu zprávu majetku a to co nepotřebuji dráhy k činnosti tak at prodají. 

0 0
možnosti