- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jaksi "zapomnel" dodat ze tech 700 milionu usporili z vice nez 3 miliard, ktere jim nas stat daroval z nasich dani. Ale vzhledem k tomu, ze v inulem roce prohospodarili podobne ukradenych 12 miliard a jeste to nestacilo, je to pokrok. Samozrejme za cenu i nesmyslne naslouvanych spoju, z nich nektere nejsou potreba, na ktere nemaji CD odpovidajici vagony a tak tam nasazuji muzealni kousky, ktere jezdi, dokud se nerozpadnou. Docela me zajima, jak budou CD vydelavat, az bude na kolejich poradna konkurence, s lepsimi vagony a nizsimi cenami.
Co je to "naslouvanych spoju"?
Jde o mezinárodní vlaky....... na trase mezi Prahou a Ostravou ....
Ona už je Ostrava v zahraničí, vážený pane radachtóre.....
Mezinárodní vlak nemůže jet přes Ostravu?
Ten má miliardy na nové vagóny a lokomotivy. Příští rok budete všichni jezdit jako lordi. Místo průvodčích stevardky. Možná i prdýlku vám budou utírat.
To si ze mě děláte srandu, ne? Úspora 700 respektive 1 000 miliónů korun za rok? Proč se to teda sakra dotuje? Taková půlmiliarda ročně, která by zůstala v rozpočtech státu, krajů a obcí, by šla využít mnohem lépe než na dotování špinavých a smradlavých vlaků, které mívají zpoždění.
Měla jít právě na nové vozy. Teď si z toho zjevně stát narychlo čtvrtinu ukrojí. Proč nejezdit ve starém, že?
Strašně se mi líbí rčení, že EC a IC je nadstandard :). Je to fakt úsměvné!
Nejlepší vagóny 2.třídy ČD vypadají jako nejhorší vagóny v zahraničí. Vždy se nadchnu, když nastoupím do vlaku, řeknu si jak to tu vypadá pěkně a pohodlně a pak zjistím, že to nejsou nové vagóny ČD ale jen připřáhlé cizí vagóny.
O tom že 99% 1.třídy vypadá jako 2.třída v zahraničí, je fakt škoda mluvit. Bohužel, když pak člověk sedne do rychlíku, tak pochopí, že EC/IC je fakt nadstandard oproti rychlíku, protože rychlík je koženkový dobytčák! ..
Emzety 2. třídy ČD vnímám jako velmi podobné exprasním vagonům v zahraničí, o těch "nejhorších v zahraničí" vůbec nemluvě. Ale že "rychlíková" koženková Béčka už dávno neměla existovat, to máte pravdu.
Takhle při tisku jízdního řádu to vypadá spíš jako podraz. Raději bych tu čtvrtmiliardu viděl v nových expresních vagonech, než ve vybetonovaném Labi. Je to cena jednoho z nových RailJetů, které se ČD víceméně chystají kupovat. Předpokládám, že na to ČD nějak zareaguje, např. zruší v EC/IC platnost SONE+.
Tomu bych nevěřil, žádné velké nejsou, prostře se zdražila jízdenka SONE+, kterou hodně cestujících využívala na cestování i těmito vlaky. Od nového jízdního řádu bude stát o 22% více. To jsou ty vlastní úspory v praxi!
Úspory jsou nepochybné. Každým rokem např. ČD klesá počet zaměstnanců, přitom rozsah provozu je zhruba stejný.
Ty renovované motoráky? Tomu říkají modernizace?
Tak modernizace to je, to popřít nemůžete.
ČD mají ve vlastnictví spoustu objektů i mimo nadraží a kolejiště, ve kterých je spousta pronajatých firem. Tak například firma v Ostravě by chtěla koupit objekt od ČD a podnikat. Ale ČD objekt nemůžou prodat nebot oni nerozkradají majetek ČD ale budovu pronajmou za pár korun spřátelené firmě samozřejmě že za všimné a na provoz budov se od státu potom vezmou dotace jako nutná udržba a ve výsledku manageři neokradají ČD ale náš státní rozpočet na který se musíme všichni skládat. Co dodat už aby někdo konečně centralizoval vedení drah, udělal jednu učtárnu, jednu zprávu majetku a to co nepotřebuji dráhy k činnosti tak at prodají.