- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Omylem jsem to odklepnul dříve... Aerolinky mají navíc ale výhodu, že nemusí platit za palivo daň, což je poměrně velká úspora.
se objevil v US asi pred 2 tydny (takze iDnes je zase pozde....) Nebylo to, ze jsou nuceny zpomalit, ale bylo to jako experiment. Kazdy vi, ze zpomalenim v aute se snizi spotreba, tak to Norhtwest Airlines vyzkouseli na ceste z Parize. Zpomalili asi 7 mil za hodinu a pri prodlouzenim lety o 8 minut, usetrili asi 168 gallonu = neco pres $520.
Southwest Airlines si zpocitali, ze kdyz zpomali veskere lety behem roku, tak usetri 42 milionu dolaru na palivu! Northwest take zverejnilo, ze kdyz prodlouzi let na Hawaii o dve minuty, tak usetri $600 000 pouze na teto lince za rok.....
Jsem zvědavý, kdy přijdete na to, že ČSA prodává další majetek: hangáry... ;-)
tak letadla zacnou padat vinou nedostatecneho vztlaku
Letadla nám beztak jenom zvyšují daně. EU subvenuje jednoho letícího člověka v nízkorozpočtovce osmisty eury, ať letí z Prahy do Vídně nebo z Dublinu do Thessalonik. Nenechte se zmýlit, že jim těch vašich 10, 20 euro stačí.
Subvence se poskytuji jen na nove zavedene linky a to po dobu maximalne 3 roky a do maximalni vyse 30% nakladu bez letistnich poplatku a nakladu na benzin (takze priblizne 15% z celkove ceny letu. Pokud by to bylo 800Eur jak tvrdite tak by celkove naklady na jednu letenku byly 130tis, tomu snad sam neverite. A navic tyto dotace plati hlavne letiste na ktere nove zavedene linky budou letat (protoze se jim to casem na poplatcich vrati). PS(30% a 3 roky plati v evrope, do exotickych destinaci je to 50% a 5 let)
Pozorujte denně nad sebou desítky až stovky letadel zanechávajících jedovaté chemické stopy. To téma je tabu, nikde se o něm nemluví. Letadla jakoby nikdo nevidí. Ptejte se svých poslanců, vlády, kdo na nás co sype a proč!
Když mi nad barákem přelítne za den přes sto letadel stejnou drahou, asi to není dopravní linka, to by lítala častěji než městská doprava!
Ti mají nafty dost, proto chybí jinde!
Jenom tak pro zajimavost, vite kolik maji soucasne letadla spotrebu na 100km a 1osobu? Ja jsem to orientacne spocital pro 10 hlavnich typu a pohybuje se od 2,5 do 3,5l/100km/osobu. Takze porovnatelne s autem obsazenem 2-3 pasazery.
No jen jsem se chtěl zeptat kde zjistím spotřebu jednotlivých typů letadel? Díky
Jo a ekologicke vlackare bych poprosil, aby mi nasli spojeni na pristi tyden cr - rumunsko - irsko - cr
Mozna bude take treba se zamyslet, zda nejsou mnohe takove dalkove cesty zbytecnosti.
Zda je nutne, abychom jeli na dovolenou misto na Machac do Egypta, zda spousty zahranicnich jednani nejsou zbytecne nebo by mohly snadno probehnout pres videokonferenci, atd. Mame internet, telefony, Skype, ICQ, Blackberry a buhvi co jeste...
Zda to neni tak, ze cestovani do zahranici je proto, ze je to tak levne, a nikoliv proto, ze by bylo nutne. Ze pred 15 lety, kdy byly letenky drahe, jsme se v pohode bez mnohych z nich obesli.
A nema smysl argumentovat tim, ze to je "pokrok". V 50.letech bylo DDT taky pokrok, a tak se muzeme divat na mnoho jiz prekonanych "vymozenosti".
Zrovna dneska jsem videl jak se okolo jednoho letadla prohnalo rogalo.Takze setri o 106