Diskuse k článku

ČD zrušily pronájem dalších Vectronů, chtějí soutěž na nové lokomotivy

České dráhy zrušily téměř uzavřený kontrakt na dlouhodobý pronájem 15 lokomotiv pro rychlost do 160 kilometrů v hodině. Původně si vedení společnosti chtělo do konce roku 2024 pronajmout třísystémové lokomotivy Siemens Vectron, před definitivním potvrzením vítězné nabídky ale z obchodu za více než miliardu korun sešlo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z20d85e51n19e97k 72N23o11v98o78h52r16a26d83s26k64ý 6111694120335

Prostě někdo někomu nedal do kapsy, tak se to ruší a hledá se šikovnější lobbista ...

ČD Rv

+2/−3
10.12.2018 19:08

J98i57n94d56ř81i55c67h 74Š47k60o52p84e82k 4145701490645

pronájem je vždy nevýhodný, vždy bude dražší o ten zisk pro majitele

+2/0
11.12.2018 7:23

V84í39t36ě66z63s43l94a21v 95J34a80r52o35š 4152907604646

Takže si je za rok pronajme Jančura, aby měl čím jezdit Brno - Bohumín? Ještě potřebuje sehnat vagony a dočkáme se konečně modernějších souprav i na této trase.

0/−3
10.12.2018 14:41

R17o61b90e94r37t 52P15r47a63ž47á35k 4678326215230

Ještě potřebuje místo, kde to bude deponovat.

+2/0
10.12.2018 17:32

R75o10m25a39n 74J65e44s24c98h44k85e 9308865327215

Nemá rezervu, nemá diesely, pak se díví lidé, že stojí. A zavazí na přeplněné trati. Za to může stát a EU. Vybírat peníze umí. Ale přidat výhybky a nádraží to nedělá.

+1/−1
11.12.2018 16:41

L55u61k34á28š 96V18e58v68e57r86k31a 1287106940

za co může stát? že nemá záložní lokomotivy? jezdí na komerční riziko, takže v tom případě je to jeho problém, když někoho nedoveze, jeho přeprava není ničím garantována a nepatří do základní dopravní obslužnosti, to že překáží pak na trati by měla sankciovat sždc a byl by klid.. pokud bude jezdit v závazku, tak ty záložní soupravy jsou pak věcí smlouvy mezi ním a objednatelem (státem) a tam už určitě nějaká podmínka bude a pokud ne tak to zpackal objednatel..

0/0
16.12.2018 12:37

R69o53m72a22n 67J75e35s88c60h84k97e 9718465907595

SŽDC je státní firma. Na hustotu provozu je potřeba reagovat. Přidat výhybky, prodloužit koleje, postavit ostrovní nástupiště. Jinak nastává problém s bezpečností a provozem. Na trati 260 za 20 let nepřidali NIC. Vlaků jezdí 2 krát tolik. Další problém je zdržování provozu pomalými diesely, není stanovena nejnižší rychlost. Na dálnice je stanovena. Pokud náš pravidelný vlak předjíždí náklad a my čekáme, tak je něco špatného. Díky chybějícím nástupištím čekáme na projetí rychlíku a opět máme zpoždění. Několikrát týdně. To nemluvím, že dodnes není mimoúrovňový přístup pro chodce na nádraží v Rájci - Jestřebí. To je to samé jako přechod pro chodce na dálnici. Také tam NENÍ.

0/0
16.12.2018 13:15

P51e31t27r 25M51a90r72e43č14e23k 1143271409668

Když si na to vydělají, proč ne?!

+1/0
10.12.2018 13:04

M52i52l47a43n 28V39o90l22e18k 5299553856669

To jsme asi jediní dva v republice, které takový detail zajímá.

0/0
10.12.2018 18:56

M10a48r30t34i70n 66H19a16n64z14a12l 8588149959205

Nooo, problém je jen v tom, že ta lokomotiva bude v ČR stát stejně jako v Německu, ale kdyby mělo být jízdné byť jen poloviční ve srovnání se SRN, nikdo by vlakem nejezdil a všichni by nadávali... Takže s tím vyděláním si to nebude (a ani nemůže být) tak horké...

0/0
10.12.2018 21:09

M68a97r62t58i93n 32S18t42a59c38h 7271615682396

a mezitím zrušíme ČD protože nebudou mít čím jezdit R^

0/0
10.12.2018 22:00

P23a97v69e65l 34B71r93n82a 1882423601316

Tak za rok bude mit CD lokomotiv dost kdyz odejde z rychlikovych trati napr Brno-Bohumin. Navic Skoda jim umi dodat lokomotivy "vyhodneji"

+5/−1
10.12.2018 11:17

M59a87r48t44i84n 24S42t79a52c19h 7651965902436

dost jich mají papírově, problém je že mnoho z nich je zralých do šrotu.

+4/0
10.12.2018 11:28

J91i15ř69í 95B52r15e49z76o50l15u42b91s78k33ý 8257859194300

No nevím, z téhle tratě se uvolní 362, jestli z Bohumína nebo z Brna, nevím, možná ani to ne, to je vlastně jedno z kterého depa. Nicméně ty si myslím, že to nevytrhnou. Jak rychlostí, tak výkonem. 151 už taky mají něco za sebou.

+2/0
10.12.2018 12:42

A97l72e71š 30M92a24r52e13č28e87k 4856144425722

Von pan Junčura už jednu trať (Praha - Berlín/Hamburk) slavně vysoutěžil. Ale pak mu banky jaksi nepůjčily na nákup/pronájem relevantních vlaků. Aby tohle taky nebyl ten případ.....

+3/−1
10.12.2018 12:48

P74e89t79r 88M22a91r88e55č80e81k 1463431129918

Jj Škoda dokáže dodat i lokomotivy které nefungují jak mají. Viz. Zátopek.

+3/−1
10.12.2018 13:05

A44l19e63š 66V98o44d97i27č71k71a 4212553528498

Je zajímavé, že je smlouva těsně před podepsáním, pak si ČD uvědomí, že vlastně zvládnou toto s vlastním strojovým parkem a jedním dechem pak řeknou, že vypíší novou soutěž. A to vše samo že ne „za svoje“, ale za státní a půjčené :-D. To jsouá veletoče...

+5/−10
10.12.2018 11:10

A85l60e89š 46M71a69r27e88č53e36k 4726274405522

Je zajímavé kolik lidí bezmezně důvěřuje pokleslé žurnalistice IDnes. Je tragédie, když se takový ovčan ocitne u voleb. Tady to máš jasné vysvětlené co a proč a kdy:

České dráhy ustoupily od plánů půjčit si na pět let 15 lokomotiv s konstrukční rychlostí 160 km/h, které měly nahradit především stroje řady 371 a 362.

Vyplývá to z oznámení ve věstníku veřejných zakázek. Zakázka měla odhadovanou cenu 1,1 miliardy korun.

„Přehodnotili jsme tento záměr s ohledem na stávající situaci a rozhodli jsme se, že v tuto chvíli si lokomotivy nepronajmeme,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Podle písemné zprávy zadavatele rušení souvisí s posunutím termínu přepnutí napájecí soustavy mezi Nedakonicemi a Říkovicemi. Vzhledem k termínu zveřejnění písemné zprávy (30. 11.) změna nesouvisí nejspíše s odchodem ČD z linky R8 mezi Brnem a Bohumínem, na kterou lokomotivy řady 362 ČD nasazují. „Není to pro nás za stávající situace ekonomicky výhodné. Tak jsme se rozhodli lokomotivy nepronajímat,“ dodal Joklík.

České dráhy podle něj chtějí časem vypsat zakázku na nákup lokomotiv do vlastnictví. „V tuto chvíli uvažujeme o zhruba 60 nových lokomotivách, které bychom si rádi pořídili,“ dodal Joklík.

Zakázka počítala s pronájem lokomotiv na pět let včetně servisu. Pronájem měl překlenout období, než si dopravce pořídí vlastní nové stroje. Podle zadávací dokumentace chtěly České dráhy 15 moderních třísystémových (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16,7 Hz AC) elektrických lokomotiv pro rychlost až 160 kilometrů v hodině. Jezdit měly hlavně na vnitrostátních expresech, pro možnost operativního nasazení byl požadován také přístup na železnice na Slovensku a v Rakousku.

Zdroj: https://zdopravy.cz/ceske-drahy-zrusily-miliardovou-soutez-na-pronajem-15-lokomotiv-20580/

+3/−2
10.12.2018 11:15

A91l88e82š 59M22a59r67e19č34e29k 4156964735562

Je neuvěřitelné jakým raketovým tempem ČD modernizují. R^

Na české poměry neuvěřitelné.

+4/−2
10.12.2018 11:02

P28e17t76r 66M48a49r68e29č91e10k 1703411749558

No ono se to modernizuje když to platí daňoví poplatníci.

+1/−1
10.12.2018 13:07

A64l37e92š 81M14a55r34e81č87e61k 4426914815752

nepovídej.

+1/−1
10.12.2018 15:01

M36a70r41t74i95n 69H69a45n59z15a77l 8898829719965

@ad Petr Mareček: všichni by od nich nejradši měli švýcarskou kvalitu za indické ceny. ČD fakt nejsou v lehké situaci. 11 mld ročně dostanou od MD a krajů za objednané vlaky v závazku. Něco vyberou na jízdném, které je ale oproti SRN pětinové, ALE lokomotiva i vozy stojí stejně jako v SRN. Jak z toho ven? Nemodernizovat? Platit vyšší jízdné? Zvýšit poplatky krajů a MDČR? Ani jedno není u koblih průchodné... tak poraďte, co navrhujete vy?

+2/−1
10.12.2018 21:16

R82o88m80a84n 21J54e95s35c32h91k27e 9318455287255

Ceny jízdného jsou v celé republice stejné. Ale velmi rozdílná kvalita souprav.

Navrhuji vyhnat úředníky z kanceláří. Dnes jsem čekal u závor až projedou 4 vlaky. Pomalý diesel na elektrifikované trati.Zdržuje provoz, na dálnici také máte stanovenou minimální rychlost. Stát a SŽDC jenom vybírá peníze.

Na naší trati 260 za 20 let nepřidali ani jednu výhybku. Chybí ostrovní nástupiště, mimoúrovňový přístup na více místech. Na dálnici také nemáte přechody pro chodce.

0/0
11.12.2018 16:58

R33o55m67a91n 91J30e68s95c44h14k85e 9288775877145

Současný ředitel ČD chce rekonstruovat nové ešusy. A staré pantografy a vozy Bymee jezdí stále. Ani o tom neví. Je to daleko od Prahy na Moravě.

Nechal bych ho ve vedru jezdit celý den, když nejde otevřít okno.

0/0
11.12.2018 16:46

T23o72m62á84š 15D71v61o17ř69á31k 7405446187811

Tak někdy je třeba jít tomu štěstíčku trochu naproti...

+3/−2
10.12.2018 10:58

P77e47t33r 26M44a80r31e32č89e79k 1753241929458

Při nákupu lokomotiv???

0/0
10.12.2018 13:07

M79a35r35t28i47n 28H78a54n68z60a23l 8528719489965

Toto není rubrika sport...

0/0
10.12.2018 21:17

Najdete na iDNES.cz