Diskuse k článku

Málo míst a delší zpoždění, kritizuje kraj působení soukromníka na železnici

Přechod od Českých drah k soukromníkovi provázejí v Jihočeském kraji problémy. Vyplývá to ze zhodnocení půlročního působení společnosti GW Train Regio na takzvaných šumavských lokálkách. Kraj společnosti vytýká především vyšší zpoždění spojů oproti státním drahám nebo nedostatečnou kapacitu vozidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52e30t68r 30K23l20a94u71d47a 5418170114960

Bohužel, dneska základní požadavek je šetřit na všem a soukromník je jaksi synonymem šetření. Ale ani na západ od našich hranic to není vždy výhra. Vlaky různých dopravců na sebe nečekají, mám třeba několikaleté zkušenosti s německým Agilisem, nedávno v Landshutu omluvný leták, jaké vlaky nepojedou z důvodu "větši nemocnosti", v neděli večer náhradní autobusová doprava, místo třívozové jednotky objednán jeden autobus a ten ještě nebral stojící cestující, sem tam vynechaný vlak nahrazený busem, který ovšem vzhledem k rychlostem na německých drahách nabere běžně i přes hodinu zpoždění a kontaktní personál jen na telefonu, na nádražích, kde panují státní DB nikdo samozřejmě přesné informace neví...i to jsou soukromníci.

+2/0
1.11.2018 17:38

V63l65a47s65t87i24m59i22l 61K70o35c36u13r88e43k 4786113200154

Řešením by mohlo(mělo) být, že by byly speciální cyklistické vlaky, které by jezdily plus mínus hodina, zastavovaly by ( krajním případě cyklistům i mimo zastávky;-D) dle potřeby, tam by se prodávaly i iontové nápoje, nebo prováděla diagnostika technického stavu kol.

A mezitím vlaky pro normální lidi, kteří potřebuji být někde včas.

Myslím, že je to ideální řešení, přeci pokrýt takovu potřebum, jaká ve skutečnosti je.

+1/−1
31.10.2018 18:31

P24e87t87r 56V18a24r86g69a 3505503620170

což na jednokolejce je nerealizovatelné

0/0
15.11.2018 17:26

V90l46a12s34t40i88m69i48l 63K75o32c26u92r64e41k 4786413930604

Místo nějaké apologetiky okolo nakládání kol a měnění jízdího řádu, je potřebné udělart rychlou nápravu. To sna d místo dopravce tady nebude řešit my. Jesli se na to necítí, ať to jezdí někdo jiný. Co je mi do toho, že se nakládají kola, to mne vůbec nezajímá, potřebuji púřijet včas.

Kraj to neřeší, tak on to přeci zadal, tak t se stará. Je súprostota taklhe to avizovat v médiích, že místo řešení, se prodlouží jízdní doba.

Mílý Jihopčeský kraji : VZBUĎ SE ZE SPÁNKU !!! A NĚCO DĚLEj. !!!!!!

0/0
31.10.2018 18:19

P41e26t28r 22V50a55r50g59a 3945463720960

ale i ČD mívají pravidelně zpoždění - a to i na tratích, kde žádní cyklisté nejsou. Když chci na schůzku (či dříve na zkoušku) přijet včas - jedu prostě o vlak dříve nebo busem. ;-)

0/0
15.11.2018 17:28

P14e69t34r 33V12a71r98g72a 3395473440810

vlaky mají zpoždění i u ČD i na tratích, kde kolaři nejsou. Mne život naučil, že pokud chci někde být včas (zkouška, schůzka atd.), tak buď jedu o vlak dříve nebo busem. S dochvilností u dráhy nepočítám ;-)

0/0
15.11.2018 17:30

V96l93a33d24i38m82í92r 18Š19t33ě43r94b50a 2892601732447

A čekal po zkušenostech z trati KV - ML někdo něco jiné???;-);-)

+2/0
31.10.2018 15:31

L52e96o51š 59N15a97v92r90á92t42i16l 9113560265585

btw oranzova patri ke krajine rozhodne vic nez modra

+1/−1
31.10.2018 14:47

L29e34o88š 35K27o67n66e86č37n49ý 2622180292

Proš furt tolik lidí hájí ten prasečí socialistický podnik ČD? Dyť ty potřebují konkurenci jak prase drbání, ještě že je tady Regiojet, GWT, Leo apod....

+2/−10
31.10.2018 13:01

P43a71v37e36l 55K75r87á86l 5380829144138

A proč by je nehájili? ČD taky udělaly velký kvalitativní posun. Konkurenci samozřejmě potřebují, ale to musí daný dopravce konkurencí skutečně být.

+9/−1
31.10.2018 13:13

V40l81a31s80t45i91m59i14l 19K16o24c71u91r17e57k 4256563880504

PROZATÍM UDĚLĚLI TAK SKORÁT ,,,,,,. průměrné stáří vozu je 3O let.

0/−4
31.10.2018 18:21

T84o64m 30J63u65r85e40č23k68a 6865752255305

Jako by ty vyřazené vlaky co provozuje GWTR a ostatní byly snad mladší. ;-D

+4/0
31.10.2018 18:33

V57í53t95ě86z30s94l76a45v 52K12l14o70z78í30k 3771409284977

Přehaníte to

+4/0
31.10.2018 14:48

F46r53a28n82t49i73š95e90k 67F76l14i83n88t87a 1574700759153

Nakládání kol zpožďuje vlaky, za ČD se to nedělo. Jen taková malá technická. Kolik těch kol se nakládalo za ČD do bežných vagónů, tipuji tak max. 5 ks na vagón. A kolik se jich nakládá nyní u soukromého dopravce? Pokud se nepletu, tak množství přepravovaných kol požadoval objednatel dopravy, stejně jako si objednal určitou kapacitu přistavovaných vozidel. Pokud tako kapacita nedostačuje, je to chba objednatele a nikoliv dopravce, pokud tento dodržuje ujednání objednávky.

+3/−1
31.10.2018 12:42

M85i62c47h21a46l 48M79r93a50z43i86k 6547217244320

nic proti, ale zrovna na teto trati dochazelo ke zpozdenim kvuli kolum vzdy, kazdy rok, minimalne poslednich 10 let co jsou tu vsude kilometry cyklostezek a kdy delali CD v kooperaci s CSAD cyklobusy a podobne. Proste nalozeni treba 50 kol chvili trva a je jedno jestli se nakladaji na vlak nebo na autobus...

+2/0
31.10.2018 16:33

I43v56a 41U80r82b56a14n29o53v89á 9924564633531

Zvláštní argumentace ČD - ať se podívají na trať Veselí nad Lužnicí - České Velenice, kde cestuje o letních měsících spousta cyklistů. Nakládání kol prostě není snadné, jízdné za kolo je docela drahé. O dodržování jízdního řádu nemluvě a kvalita vagónů se úděsná. Rv

0/−1
31.10.2018 12:16

J43i93ř73í 43E25r92b17e61n 1973724336417

A proč si stěžujete na ČD, které to podle článku zvládaly bezproblémově?

+2/0
31.10.2018 12:39

J15o86s50e78f 52J54ů69z36a 1568168733237

Poukazuje na trať, kde jezdí ČD a bezproblémové to tam podle jejího názoru také není.

+2/0
31.10.2018 16:25

M71i85c42h71a54l 64M81r93a46z98i76k 6987717614140

jestli CD zvladaly tuto v clanku popisovanou trasu bezproblemove a bez zpozdeni, tak jedine snad v lednu, kdy nejzedi cyklisti a to zvladai GWT - ja tu ziju cely zivot, jezdim vlakem po okoli rad a vlak bez zpozdeni je tu jen v zime a to jeste jen pokud mate stesti. A bylo to tak za CD a je to tak i ted - ale clovek s tim pocita - nalozit ta kola proste trva, clovek muze jet busem - a pokud bude ten bus nakladat kola, tak to bude take zpozdene...

+1/−1
31.10.2018 16:35

V61l33a69s33t10i74m95i15l 35K75o98c29u65r98e56k 4786293320864

Cyklisté by měli jezdit místo vlakem na kolech, od toho je přeci mají. ;-D;-D;-D

+2/−2
31.10.2018 18:22

J11a52n 47V51a79l13o36u33c63h 6162257888740

"jsou oranžové a moc houkají" - tomu říkám argument! (kdo chce psa bít...)

+3/−1
31.10.2018 11:55

D90u30š10a13n 55D40ě77d18i46č 9205431525876

V Českých Budějovicích se nestíhaly přípoje na rychlíky a na Prahu...z ČB do Prahy nejezdí rychlíky?? :-P

0/−1
31.10.2018 10:42

L64u34k25á26š 76Š88m97a28h23e61l 2807304432984

Jezdí i expresy.

0/0
31.10.2018 11:31

T45o68m80a26s 59N84o77v29a62c52e25k 7101212856762

Tak ať se ta kola nevozí vůbec, pokud to působí takové problémy a nestíhá se pak kvůli pumpičkám JŘ. Máš kolo, tak šlapej nebo se zařiď sám na cestu, proč mají na něčí koníček doplácet ostatní cestující?

+4/−12
31.10.2018 10:33

S67u10c58h86ý 54T87o19m56á73š 4181958

házet je do nákladního vagónu ;-)

+2/−2
31.10.2018 10:42

M22a19r10t65i13n 20V71i96n91t85r 8350647323357

Ty tři jihočeské tratě GW Train jsme využívali letos v srpnu na dovolené a všechno bylo v pohodě, i ta zpoždění byla zcela srovnatelná s tratěmi provozovanými ČD.

Ale nemám srovnání tím, jak to vypadalo za ČD.

+3/−3
31.10.2018 10:04

K21a18r24o15l90i22n39a 28M64a74r36i41e 33H52l70a60v83s50o47v74á 6774629585423

ČD neprovozuje žádnou trať

+2/−1
31.10.2018 13:51

M53a13r29t98i51n 13Š76u33l75c 2457739140645

ČD neprovozuje žádnou trať, ČD provozuje dopravu na mnoha tratích. Myslím, že to je jen slovíčkaření.

+3/−2
31.10.2018 14:46

M61i77c76h20a47l 82M67r41a60z48i21k 6227507474590

Vypadalo to uplne stejne... nekdy vetsi zpozdeni s CD casto i pres hodinu, takze v tomhle zadna zmena, jen ty vlaky jsou lepsi nez driv a maji vice prostoru pro ta kola v lete.

0/−1
31.10.2018 16:37

Z85u68z76a77n64a 20B85e90n69d36o50v41á 2976892673298

Jezdili jsme s nimi letos o dovolené. Jako jo, vcelku dobrý, jen jedna situace byla trochu nepříjemná - tedy ne přímo pro nás, my už ve vlaku seděli, ale pro ty nastupující - to když se při přestupu z jednoho "normálního" vlaku muselo asi 20 lidí i s kolama narvat do toho malého motoráčku, který už byl zčásti obsazený. No nakonec se to nějak zvládlo, ale narvaný to bylo fest.

+1/0
31.10.2018 9:58

J86a19n 82J17e40m10e91l20k30a 1965930

No a před tím měl místo každý.

0/0
5.11.2018 9:05

L42u89k77á61š 91N26o18v56o96t80n62ý 9276729903506

Na trase Volary-Strakonice jsem toho najezdil víc než dost, abych mohl říct, že GW Train je lepší. Vagóny jsou lepší, i když také nejsou nejnovější. "Problémem" ve vozovém parku je ta fluktuace, že nevíte, co zrovna dneska přijede. Za dob ČD se tomu nedalo říkat ani vlaky, to byly pojízdné plechové krabice bez špetky snahy o modernizaci. Jednou za uherský rok přijela vítězně Regionova alias "tak koukejte, jak tu do toho investujeme".

Zpočátku GW Train problémy určitě mělo a nebyly malé, ale nyní je poměrně slušně vychytalo. Dnes jet v neděli večer je bez problému. Za dob ČD přijel na nejvytíženější časy jeden motoráček, celá ta krabice se zaplnila lidmi a nebylo k hnutí.

Absence průvodčího mi nikdy problém nezpůsobila. Ze strany ČD jsem zažil nejednoho průvodčího, jehož univerzální odpověď na všechno byla "Nevím", takže kolikrát i ČD jezdí de iure s průvodčím, de facto bez něj.

Co se týče zpoždění, tak největší zásluhu na nich má SŽDC. To víte, když na to celá léta kašlete, tak se vám to teď začalo bortit pod nohama...

PS: Pro pobavení si doporučuji přečíst kritické příspěvky GWTR od příznivců ČD. Tolik hloupé nenávisti se snad nevyskytuje ani na Sputniku.

+13/−14
31.10.2018 9:29

P35e78t48r 91P98e22t72r 6393382158193

"tak největší zásluhu na nich má SŽDC. To víte, když na to celá léta kašlete, tak se vám to teď začalo bortit pod nohama..."

Ta minimálně posledních 10-15 let investuje do železnic šílené peníze. Navíc organizace jako taková vznikla až v roce 2003 takže na to mohla těžko "léta kašlat"

+8/−1
31.10.2018 9:32

J47o66s75e47f 78J83ů32z30a 1178398773207

No právě. Nechávala dojít neúdržbou do stavu, kdy oprava stojí šílené peníze.

+1/0
31.10.2018 16:28

M42i84c11h18a15l 12M24r27a41z80i61k 6607987204180

nic proti, ale treba trat Nova Pec- Cesky Krumlov se zacala opravovat az pred dvema nebo trmi lety a predtim posledny oprava probihala pri vystavbe trati...dokonce i tady na idnes o tom byl clanek - takze pan ma pravdu nechalo se to, dokud to nepadalo pod kolama vlaku primo do Lipna a az pak se s tim neco zacalo delat.

+1/0
31.10.2018 16:39

V33l64a14d84i67m23í34r 49K69r76y22c58h41t20á43l23e39k 4912929467822

Občas nějaká ta čelní srážka, ale jinak je GW train super.

+8/−3
31.10.2018 9:34

M93i19c58h21a95l 33M57r85a66z64i38k 6547297274450

ano zato CD se nikdy zadna nehoda nestala - to jste tim chtel rict?

+1/0
31.10.2018 16:40

V48l25a52d69i72s17l88a59v 72Ž90i79d14e11k 3878670240

Asi by se to pomalu změnilo i s ČD.

Nevím, jak v Jižních Čechách, ale u nás na Severní Moravě jezdí 810 už skoro jen na nejméně vytížených tratích typu Sychdol n. O. - Fulnek, jinak všude na regionálních neeletrifikonaných tratích Regionovy.

PS. I ČD mívají tratě bez průvodčího, třeba mnou zmíněnou.

+8/0
31.10.2018 9:37

V25l26a97d73i52s17l60a20v 37Ž66i84d40e32k 3928400950

Ty Regionovy na těch malýchtratích , jinde větší motorové vozy či lokomotivy, pochopitelně.

0/0
31.10.2018 9:42

P71e27t69r 69V29a85r57g33a 3305283770160

Možná na severní Moravě. Ale ve stř. Čechách ty RegioNovy jezdí i na vytížených tratích - spojeny i tři dvoučlánkové soupravy do hromady ;-)

0/0
15.11.2018 17:37

T93o44m89a71s 50N48o39v79a75c19e84k 7371872856842

Regionova, to je výhra... být v tom déle jak 15 minut je za trest. Jediné pozitivum je, že je to aspoň nízkopodlaha, jinak absolutně nic

+3/−4
31.10.2018 10:35

V41l84a95d28i76s29l62a44v 41Ž68i80d65e91k 3948790950

A ta 816 GW Train je lepší?

+4/0
31.10.2018 11:11

L46u23k25á30š 64Š26m45a10h51e26l 2307214432384

Kola se tam rozhodně naskládají lépe než do 816. Nebo kočárky. Minulý týden v úterý zpoždění 8 minut jen proto, že to tam nešlo naskládat a když tam není průvodčí musel to jít nakonec dirigovat strojvůdce.

0/0
31.10.2018 11:34
Foto

P82e83t87e11r 61J14a53b97l25o71n62o75v18s15k58y 1529596831391

Šumavské lokálky odklepnul hejtman JK za ČSSD. No a ako dopadla ČSSD v komunálnych volbách v južných Čechách ? Katastrofálne. I to je výsledok posobenia súkromníka GWTRRv

+5/0
31.10.2018 10:45

L95u68k17á33š 68Š48m40a43h78e96l 2657854332604

On tam sice přes měsíc vlak nejezdil vůbec, protože GWTR si udělal výluku v turistické sezóně i pro zbytek trati bez sesuvy půdy, ale ono kodrcat se busem je vlastně lepší než vlak. Fuj fuj a ještě jednou fuj, tohle už je naprosto nenormální obelhavani těch, co o věci nic není.

+5/−2
31.10.2018 11:50

L57u79k79á14š 87Š51m80a79h73e60l 2497224582664

Není má být neví...

0/0
31.10.2018 11:51

M92a50r66t85i34n 51Š36u15l24c 2447569670815

GWTR si žádnou výluku neudělal. GWTR je dopravce, správcem infrastruktury (kolejí) je SŽDC. Ti dělají výluky. Pro dopravce není výluka zpravidla žádnou výhrou, protože musí shánět náhradní dopravce, kteří to odjezdí autobusy...

+4/0
31.10.2018 14:43

V16o86j22t90ě20c14h 94B37á10r69t10e77k 1141645456291

Hlasitě houkají a jsou oranžové ;-D

+22/0
31.10.2018 9:18

D94a73n11i55e89l 75J91a72n23á59k 8270463228322

Takže ČSSD na kolejích

+6/0
31.10.2018 12:45
Foto

P22e32t80r 64M67a87c63h55á53č83e57k 9957924713

;-D

0/0
31.10.2018 12:50

Najdete na iDNES.cz