Jedno je zatím jisté. Peníze za opravu jdou zatím za Českými drahami. „Jednání s pojišťovnou ve věci náhrady škody dosud nebyla uzavřena. Věc je stále otevřena,“ potvrdil mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. Dopravce, u kterého měl polský řidič pojištěný kamion, má totiž pojistku na škody maximálně do 35 milionů korun.
České dráhy řeší případ s tuzemskou pobočkou pojišťovny Generali. Ta sama nemá s polským dopravcem nic společného, pojištění měl sjednané u sesterské společnosti v Polsku, pro kterou v roli korespondenta zajišťuje likvidaci škody.
„V případě škod na zdraví jsou téměř všechny nároky vypořádány. V řešení jsou například ještě některé trvalé následky, které nelze jednoznačně definovat v okamžiku vzniku škody. Jejich rozsah lze určit až s odstupem času na základě lékařského vyšetření a závěrečné lékařské zprávy,“ řekl mluvčí pojišťovny Jiří Cívka.
Podle něj zatím nejde vyčíslit finální škody na majetku, pojišťovna čeká na demontáž jednotky pendolina u italské opravárenské firmy. „Jakmile budeme znát konečnou výši škody, můžeme celkovou škodu uzavřít,“ dodal Cívka.
Pojišťovna nechce uvádět, zda překročí minimální limity pro povinné ručení v Česku. Jejich výše je 35 milionů korun na všechny škody na majetku a 35 milionů korun na každou škodu na zdraví. Nedá se to ale příliš předpokládat.
„Pokud pojistné limity nestačí, tak se poškození musí obrátit s doplatkem škody na toho, kdo škodu způsobil,“ říká mluvčí České kanceláře pojistitelů Aleš Povr. „Pokud má zahraniční motorista sjednané nižší pojistné limity než ty, které platí v České republice a způsobí zde nehodu, pak se postupuje podle českého práva a zahraniční pojišťovna plní do výše českých minimálních limitů,“ dodal Cívka.