Současná situace naznačuje, že výrobce získal po dlouhé době pevnou půdu pod nohama, píše New York Times.
Mezi zakázky, které k tomu přispěly, patří ta od amerických aerolinek United Airlines. Letecká společnost si u výrobce objednala 25 letounů 737 Max. Boeing v únoru doručil 22 letounů, z toho osmnáct bylo právě modelů 737 Max. Nevyřízené položky leteckého výrobce činily za měsíc únor 4 041 letadel.
O stavu objednávky informovala firma v úterý, tedy téměř dva roky poté, co musely světové aerolinie všechny letouny 737 Max kvůli leteckým katastrofám uzemnit. Ve středu si společnost připomíná pochmurné výročí. Jsou to přesně dva roky od chvíle, kdy se v Etiopii zřítilo letadlo Boeingu se 157 lidmi na palubě. K prvnímu neštěstí došlo v říjnu roku 2018 v Indonésii, přičemž zemřelo 189 lidí.
Letouny 737 Max se následně musely uzemnit. Společnost spatřila pověstné světlo na konci tunelu až na konci minulého roku, kdy vzlétnutí letadel povolil americký letecký úřad FAA. Podle Boeingu má společnost v současné době schválení většiny ze 190 leteckých regulačních orgánů na světě k tomu, aby Max znovu létal. Čtrnáct aerolinek již letadlo použilo pro více než devět tisíc letů. Do komerčního provozu ho na konci února vrátily i české aerolinky Smartwings. Na poprvé vezl letoun 737 Max v českých barvách cestující do španělské Malagy.
Není to tak růžové
Potíže leteckého výrobce však s únorovými objednávkami v plusu nekončí. Letectví je stále více méně zmrazené kvůli pandemii koronaviru.
Otazník rovněž visí nad modelem letounů 787 Dreamliner, u nichž musel Boeing zastavit dodávky aerolinkám kvůli pochybnostem o kvalitě stroje. Jeho výrobu nyní přesouvá z jednoho konce Spojených států na druhý. Společnost se zároveň soudí se svými akcionáři, kteří říkají, že firma situaci, co se týče problémových Maxů, nezvládla a nebyla schopna řádně se vyrovnat s pozůstalými mrtvých pasažérů.