Nové lůžkové vozy NightJet | foto: ÖBB

Uhlík vrací dálkové a noční vlaky do hry. S Českem však Evropa nepočítá

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Snaha Evropy o uhlíkovou neutralitu nahrává železnici, nové linky vysokorychlostních vlaků mají spojovat významné evropské metropole. S Prahou se ovšem v těchto plánech nepočítá, problémem jsou nedostačující železnice.

Příklon k zelenějšímu uvažování v Evropě vrací do hry dálková železniční spojení. Vlaky přitom dlouhá mezistátní spojení vyklidily ve prospěch rozrůstající se letecké dopravy. Ještě před několika lety to vypadalo na definitivní konec nočních vlaků, u kterých nebyl časový rozdíl mezi železniční a leteckou dopravou takový problém.

Počítání každého gramu CO2 u­ stále početnější části obyvatel starého kontinentu vzkřísilo pozapomenutou slávu transevropských expresů, které se nyní vracejí v podobě TEE 2.0 (Trans Europ Express) spolu s postupující výstavbou vysokorychlostních tratí.

Připojeny mají být Varšava i Budapešť. Praha je v soustavě transevropských linek zmíněna jen jako vedlejší cíl dosažitelný při přestupu v Berlíně.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se