Zájem o nová auta je stále nízký

  • 12
Ani v dubnu se nezastavil pokles prodejů nových automobilů. Za první čtyři měsíce se v Česku prodalo asi 42 500 vozů. To je o 10,5 méně než loni ve stejném období.Pokračuje tak vývoj, který začal v prvním čtvrtletí letošního roku.

Sdružení dovozců automobilů, které výsledky oznámilo, to přičítá mimo jiné převedení některých osobních automobilů do kategorie lehkých užitkových vozů kvůli možnosti odpočtu DPH. Tomu nasvědčuje i fakt, že prodej v této kategorii vzrostl téměř o polovinu.

Nejúspěšnější byl v této kategorii Volkswagen s téměř sedmi sty prodanými vozy. Následovaly značky Ford, Peugeot a Citroen.

V prvních čtyřech měsících si mohli Češi vybrat mezi 38 značkami osobních automobilů. Tradičně největší podíl na trhu udržela mladoboleslavská Škoda s 22 tisíci prodanými vozy, na dalších příčkách se umístil Ford, Peugeot a Volkswagen. 

Jejich podíl na trhu byl ale o poznání menší. Každá z firem prodala kolem dvou tisíc vozů.

Největší česká automobilka, mladoboleslavská  Škoda, ale vkládá velké naděje do nové octavie, s jejíž prodejem začne v nejbližších dnech. Kvůli zájmu zákazníků vedení firmy přistoupilo dokonce ke zvýšení původně plánované výroby.  - více zde

V západní Evropě přitom prodej automobilů už třetí měsíc za sebou rostl.  Díky optimistickým vyhlídkám na oživení ekonomiky i novým modelům na trhu stoupl počet nově registrovaných vozidel o čtyři procenta a analytici jsou optimističtí i v odhadech pro další měsíce.

,