Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Za autobusy platí kraje miliardy. Bez soutěží

Poloprázdný autobus veze hrstku lidí z odpolední směny. Pro komerčního dopravce by byl tak málo vytížený spoj noční můrou. Pro desítky firem v republice naopak představuje výnosný byznys: kraje jim ztráty zaplatí i s přiměřeným ziskem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ynorr

9. 8. 2006 22:27
Můj názor

Dopravce který provozuje spoje mezi městy, musí po roce vědět v kterou denní a roční dobu jezdí kolik lidí.  Když ho ale dotují obce a platí jako nemoudrý, proč by pořizoval úspornější prostředek. Na spoj z odpolední, kdy jede 5 lidí přece nebude nasazovat malého Forda. Ten žere jen 10 litrů nafty. Lepší je nasadit 20 let starou karosu, spotřeba 50 litrů nafty a stejně oleje. Obce či kraj to zaplatí z našich daní. Někdo za to ale zodpovídá, a asi na té funkci nemá co dělat. Když neví za co je placený měl by jít !

0 0
možnosti

Ing.Radovan Burkovič

9. 8. 2006 21:13
Individuální versus veřejná hromadná doprava

Není to politická debata, je to odborná debata. Města, obce a místa v nich tvoří síť s body, do nichž se dopravují lidé. Dojet tam musí (školy, firmy, fabriky, úřady). Je otázka jak a za kolik. Je jednoduché předpokládat kolik lidí jede do školy (počet žáků, personálu) ve spolupráci se školou zjistit odkud jezdí. Totéž u velkých firem. Pak je možno plánovat. Ovšem u dalších míst je to obtížné. Výsledkem jsou pak nevytížené spoje, šetření které to objeví, spoje zruší, lidi si koupí auta na něž mají (i vraky) a MHD už neřeší. Jsem zářná ukázka, z domu na firmu se dostanu MHD za 24-40 minut s 1-2 přestupy dle části dne. k tomu nutno připočítat pěší chůzi 8 minut. Zpět to trvá 27-37 minut plus 8 pěšky. Autem je to 6 minut, na kole 18. Čím jezdím ? Autem, v nouzi na kole. Příklad z jednoho města Německa hovoří za vše. Roky plánovali MHD takto, výsledek byl nárůst aut. Nyní zavedli pevné intervaly pracovní dny 10 a 20 minut+noc a víkendy 30 minut+omezili počet+složitost linek=LIDI JEZDÍ MHD!

0 0
možnosti

OPčan

9. 8. 2006 10:05
Socialismus pokračuje.

Jak se nějaký dopravce jmenuje ČSAD, tak je to pohrobek bolševický organizace a bolševickýho vedení a taky to tak vypadá. Karosy, co už by měly mít veteránskou značku, vopocenej smradlavej řidič co jezdil už v 50 letech s traktorem v kolchozu a prasácký řidičský návyky má doteď(dobytek jako dobytek). Takovou organizaci nemotivuje nic, aby se chovali hospodárněji. Na nevytížených linkách jezdí s busem pro 50 lidí apod. Že jiní dopravci dokážou jezdit levněji a s novými autobusy?

0 0
možnosti

masinfira

9. 8. 2006 12:00
Re: Socialismus pokračuje.

O tom pochybuju

0 0
možnosti

kosta_hrozny

9. 8. 2006 9:37
Ano, autobus

0 0
možnosti

sumik

9. 8. 2006 9:32
v čechách to pomalu jinak nejde

každý si rád hrabe do svý kapsy,i řidiči když dojde páska na jízdenky jezdíme občas místo za 20 kč za desetikačku do kapsy řidiče8-ono proč ne.alespoń u nás jezdí některé spoje mikrobus protože vézt v karose 3 lidi vč. řidiče je fakt na hlavu.navíc stejně busy jezdí ve velkých intervalech a tak většinou radši jedu autem protože bych jinak ztratil hodinu.

0 0
možnosti

Doktor QQ

9. 8. 2006 9:27
Veřejné služby

Rozhodně netvrdím, že dotační politika státu, krajů atd. je v pořádku, ale vždycky jsem se domníval, že fungující služby typu pošta, telefonní budka, veřejná doprava, lékařská pohotovost apod. jsou znakem civilizace a vyspělosti společnosti. Cena  jízdenky veřejné dopravy z místa A do místa B by potom měla být v případě, že cestuje jeden člověk výrazně levnější než jízda autem, pro dva nepatrně levnější, pro tři nastejno a pro čtyři a více by se mělo vyplatit auto. Fascinuje mě , kolik se na podobných fórech najde přispěvovatelů, kteří vlastně žádnou veřejnou službu nepotřebují... Budou patrně neskutečně bohatí nebo pitomí...mohli bychom taky třeba naplno zpoplatnit hasiče, že - když je někdo blbej a hoří mu baraák, tak ať platí !

0 0
možnosti

vymrzovac

9. 8. 2006 9:58
Re: Veřejné služby

jezdím v autě(na plyn) sám,vychází mi to korunu na kilometr,což je levnější,než kdybych jezdil "hromadně".Chyba asi nebude u mě,že? Takže jsem koupil ojetinu i manželce,aby nebyla vázaná na tu sqelou hromadnou dopravu a mohla být dřív doma s dětma.A stal se zázrak!Ušetříme!  P.S. pro některé méně chápavé: auto bychom museli držet stejně,i kdybych jezdil sockou.

0 0
možnosti

help

9. 8. 2006 8:41
Autobus?

Linkovým autobusem jsem jel naposledy tak před 10-ti lety a na tom nezmění nic ani dotované jízdné. Jenom škoda těch peněz, které by se mohly použít na něco užitečnějšího než s nimi prokrmovat provozovatele smradlavých Karos.....(Y)

0 0
možnosti

Mara

9. 8. 2006 9:17
Re: Autobus?

Myslíte že by bylo lépe kdyby jsme nedotovali hromadnou dopravu a všichni by jezdili autem?

Ušetřili by jsme, kdyby ti lidé, co tím jezdí do práce (cca 500 mil. cestujících ročně) byly doma a pobírali podporu?

Dýchalo by se nám lépe, kdyby při průměrné obsazenosti auta 1,2 osoby narostli provoz na silnicích o cca 400 milionů ročně?

Ušetříme, pokud autobus, který ráno MUSÍ odvést školáky a odpoledne zase zpět, celý den stál v garáži? Není ekonomicky výhodnější ho někam poslat, i kdyby vezl jenom 7 lidí?

Něž začnete dělat závěry, je dobré se na problémem zamyslet....

0 0
možnosti

karelsesty

9. 8. 2006 8:31
dotace

V Česku je však dotační politika za uplynulá léta tak perfektně detailně propracovaná,že zánikem dotací by přišli o místa a ostatní požitky i státní úředníci.Takže proti zániku dotací jsou: Příjemci i poskytovatelé.

0 0
možnosti

allexpert

9. 8. 2006 8:26
ceny

je to jeden velkej bordel a někdo na tom pěkně vydělává.:-( DP Chomutov jezdí za 31 kč/km DP Ustí je málo 38 Kč 

0 0
možnosti

vymrzovač

9. 8. 2006 8:13
to jsou prostě státní zakázky....

....vidím,jak se dělají výběrová řízení na státní zakázky.to si nemůže dovolit žádná soukromá firma.v ostatním světě (mimo státní sektor) je běžné,že se do poslední chvíle jedná s dodavateli o cenách a podmínkách. vidím o víkendu,jak jezdí prázdné velké autobusy po dědinách.stačily by mikrobusy. rovněž dráhy jsou dražší než jízda vlastním autem

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži

26. dubna 2024  10:45

Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...

Gazprom žaluje ČEZ a další firmy. Chce zabránit arbitráži o miliardy v Ženevě

3. května 2024  13:55

Ruská plynárenská společnost Gazprom Export požádala ruský arbitrážní soud, aby zakázal české...

Praha koupí bateriové trolejbusy z Turecka, ÚOHS zamítl rozklad

3. května 2024  12:06

Zakázku na sedmdesát nízkopodlažních trolejbusů za více než miliardu korun pro pražský dopravní...

Lidé stále používají až 250 000 kotlů nejnižší emisní třídy, od podzimu budou zakázané

3. května 2024  11:19

V České republice je stále až 250 000 kotlů nejnižší emisní třídy, jejichž provoz bude od letošního...

Česká národní banka znovu snížila úroky. Hypoteční úvěry přesto nezlevňují

3. května 2024

Premium Radní České národní banky na svém zasedání ve čtvrtek snížili úroky o půl procentního bodu. Sazba...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!