"Hlavní důvody jsou velké mediální události, které se blíží,to je olympiáda, mistrovství světa v hokeji a mistrovství Evropy ve fotbale," uvedl marketingový šéf ARBOmedia Štěpán Wolde.
Příznivě působí také chuť lidí utrácet. Reklamě pomohlo i oživení evropské, především německé ekonomiky.
Ještě loni firmy za reklamu utratily asi 16,4 miliardy korun. Z toho téměř polovina prostředků končí v televizi. Druhým nejsilnějším médiem je tisk.
Nejvíc televizních reklam si loni zaplatila firma Danone. Reklamními šoty zásobovaly televizní diváky společnosti Procter & Gamble a Nestlé. Tištěnou reklamu si nejvíc oblíbila Škoda Auto.
Nicméně největší nárůst zaznamenává internet. V absolutních číslech se s televizí ani rádiem rovnat nemůže.
Jeho růst který přesahuje dvacet procent zdaleka převyšuje šestiprocentní nárůst v televizní reklamě. Internet pro své zviditelnění nejvíce používal Contactel, Česká spořitelna, Český Telecom a Eurotel.
Optimistické vyhlídky odborníci spojují především s první polovinou roku. Jak bude reklamní trh reagovat na vstup do Evropské unie si ale netroufají odhadnout.
Situaci komplikuje daňové zatížení inzerentů, ale i spotřebitelů a médií. Doposud nejasné jsou i právní změny v této oblasti.