Vítěze určil průzkum, které provedla společnost Incoma Research. V průzkumu telefonicky odpovídali lidé od 15 do 79 let v celkem jedenácti kategoriích. To je podstatný rozdíl proti dřívějším ročníkům, kdy vítěze vybírala odborná porota.
Mezi hypermarkety zvítězil Kaufland a supermarketem roku se stal Albert. Mezi prodejnami nábytku zabodovala švédská IKEA.
Jedenáctá kategorie o nejoblíbenějšího obchodníka byla určena hlasování veřejnosti. Lidé rozhodovali pomocí SMS a internetu a hodnotili stejně jako ve škole. Celkem odevzdali přes 310 tisíc známek a jako nejoblíbenější vyšel supermarket Delvita.
VÍTĚZOVÉ ANKETY OBCHODNÍK ROKU 2005 | |
Absolutní vítěz | OBI |
Hypermarkety | Kaufland |
Supermarkety | Albert |
Prodejci nábytku | IKEA |
Hobbymarkety | OBI |
Prodejci drogistického zboží | Teta |
Prodejci elektro | Okay |
Prodejci textilu a obuvi | Baťa |
Cash & Carry | Makro |
Internetový obchodník | Internet Shops |
Nejoblíbenější obchodník | Delvita |