Televize CNN začala lákat české inzerenty

  12:24aktualizováno  12:24
Největší světová televize, americká CNN, objevila na své inzertní mapě střední Evropu. Letos v létě si v Praze otevřela obchodní zastoupení, které láká české inzerenty do televize a na webové stránky www.cnn.com.

CNN objevuje pro inzerci střední Evropu. Ilustrační foto | foto: Reuters

Obchodní šéf CNN Europe přijel ze své pařížské centrály pracovně do České republiky poprvé před rokem a půl a od té doby tady byl několikrát. Vybral si tady i člověka, který bude CNN zastupovat.

Pro MF DNES popisuje, že české firmy a místní cestovní ruch začíná největší televizní stanici zajímat čím dál více.

"Česká republika už zhruba rok patří k našim důležitým rozvíjejícím se trhům,“ říká Werner Schöpff. Příjmy z reklamy ze střední a východní Evropy vzrostly CNN za rok o 50 procent. „To nemáme v žádném jiném regionu ve světě,“ upozorňuje.

Cílem CNN je povzbudit další inzerenty, a proto už kontaktovali hlavní potenciální české zadavatele inzerce. „Pracujeme na vícero projektech. Nečekám, že to bude padesátka, ale takových deset nových českých inzerentů v příštích třech letech by bylo fajn,“ naznačuje.

"Nemáme v úmyslu nabrat všechny a hned, ale pomalu a jistě se rozjet. Je důležité, aby inzerenti věděli, co dokážeme, kdo jsme,“ dodává Schöpff. Mít reklamu na CNN podle něj znamená vyslat signál o tom, že moje značka je světoznámá a důvěryhodná, jako CNN, a oslovit hlavně šéfy a investory. Hodit by se to mohlo třeba Škodě Auto nebo ČSA.

"Když budete chtít oslovit šéfy, jsme ti praví. Ale když se budete chtít zaměřit na širší publikum třeba v Rusku, pak nemáme zájem,“ podotýká Schöpff.

Podle průzkumů je zpravodajský kanál hlavním zdrojem informací pro lidi s příjmem nad 200 tisíc měsíčně a časté cestovatele – nejčastěji jde o muže. Přesto v Česku i v Polsku CNN obchodně zastupují ženy.

Post obchodní partnerky získala v Praze manažerka Zuzana Filipová a ve Varšavě Polka Nina Kowalewská, která přes svou firmu láká inzerci i pro deník Financial Times.

Reklamu na Coca-Colu na CNN nenajdete. Většina spotů láká na golf a za památkami do různých částí světa, na aerolinky, hodinky, auta nebo bankovní služby.

Premiéra už byla
První české reklamy, které už v CNN proběhly, spadaly také do cestovního ruchu a financovali je z většiny daňoví poplatníci.

Za první kampaň zaplatil CzechTourism před třemi lety 11 milionů korun a vloni dalo do reklamy na CNN město Praha spolu s aerolinkami ČSA šest milionů korun.

Zabere až delší kampaň Obchodní šéf americké televize míní, že reklama u nich není tak horentní záležitostí, jak by se mohlo zdát. "Máme inzerenty, kteří investují 50 tisíc dolarů, a inzerenty, kteří vloží miliony... Ale počítejte s tím, že příliš krátká reklamní kampaň nemá velký smysl. Musí běžet alespoň měsíc, aby oslovila alespoň 40 procent klíčových lidí,“ popisuje Schöpff.

Většina inzerentů navíc využívá i webové stránky – ty jsou nejsledovanější přes den, naopak rána a večery ovládá televizní obrazovka.

Reklamní kampaň pro evropské vysílání vyjde podle Schöpffa v průměru tak na 300 tisíc dolarů (v přepočtu šest milionů korun). Jeden spot stojí zhruba 3 000 dolarů (60 tisíc korun).

Šest milionů korun je často i pro české inzerenty "pakatel“, velké firmy jako výrobce pracích prášků a kosmetiky Procter and Gamble nebo mobilní operátoři vydají ročně za reklamu i miliardu korun. Vloni v ČR investovaly firmy podle oficiálních cen 48 miliard, půlku z toho spolkla televize.

Největším trumfem CNN je její sledovanost – ta se pohybuje kolem jedné miliardy. Televize se díky tomu drží v zisku, který z poloviny generují příjmy z reklamy. Zbytek patří vlastním pořadům a vysílání.

Po světě má 36 redakcí a 4 000 zaměstnanců a stovky partnerských redakcí. Ve střední Evropě o redakci neuvažuje, vysílá sem své redaktory z Paříže nebo z Moskvy.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Kanál smrti jako brána k prosperitě. Z Rumunska je opět obilná velmoc

Tisíce politických vězňů zahynuly v 50. letech na stavbě kanálu Dunaj–Černé moře. Monumentální projekt dokončený jen...

V mýtu je zapsána ani ne polovina aut, kolony na hranicích mohou mít až 40 km

Až čtyřicet kilometrů dlouhé kolony a desítky hodin čekání zřejmě potkají šoféry přijíždějící začátkem prosince ze...

Češi mají páté nejlevnější jídlo v Evropě. Utratí za něj více než Britové

Potraviny jsou v Česku páté nejlevnější ze všech zemí EU. I přesto je u nás jídlo hned po bydlení druhou největší...

Premium

Sny mladých o bydlení narážejí na mizivé úspory, většina na hypotéku nedosáhne

Ceny bytů dál rostou a dostupnost bydlení pro mladé rodiny se stále zhoršuje. Jak ukazuje průzkum Hypoteční banky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

KOMENTÁŘ: Euro je časovaná bomba, držme se od něj dál, říká ekonom Kovanda

Česká ekonomika se sice na úrovni jednotlivých firem eurizuje, ale přesvědčivých argumentů pro plošné přijetí jednotné...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

  • Další z rubriky
Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Zlatý správcovský důl. Z vyřizování cizích pronájmů je milionový byznys

Mnoho majitelů bytů omrzela úskalí spojená s jejich pronajímáním. Obětovali proto část výdělku a svěřili nemovitost...

Počet svěřenských fondů raketově vzrostl, meziročně na dvojnásobek

Za dobu své krátké existence získaly svěřenské fondy nádech tajemných institucí určených jen pro vyvolené. Do určité...

Zisk ČEZ stále stoupá, za letošek zatím o polovinu. Firma chce růst dál

Čistý zisk energetické skupiny ČEZ stoupl za letošní první tři čtvrtletí meziročně zhruba o polovinu na 13,6 miliardy...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz