Cestovní kancelář Sunny Days se musela změnit na agenturu.

Cestovní kancelář Sunny Days se musela změnit na agenturu. | foto: René Volfík, ČTK

Sunny Days odbavila klienty, na letiště jich přišla asi polovina

  • 5
Společnost Sunny Days navzdory problémům odbavila v sobotu v noci na ruzyňském letišti klienty mířící na dovolenou do Egypta. Dorazila asi polovina z původně ohlášené třicítky zákazníků. Společnosti v lednu vypršelo pojištění proti úpadku a nebylo zřejmé, zda se plánované pobyty uskuteční.

Zástupci společnosti na letišti odmítli o aktuální situaci sdělit jakékoli bližší informace. Klienti směřující na dovolenou, které oslovila ČTK, se případných komplikací neobávali.

"Žádné obavy nemáme, všechno bylo bez problémů a věříme, že to tak i bude," svěřila se Naďa Vraná z Prahy. Klienti Sunny Days cestovali letadlem spolu se zákazníky čtyř cestovních kanceláří, například Blue Style.

Společnost Sunny Days se dostala do hledáčku médií poté, co bylo zveřejněno, že firmě na konci ledna končí pojištění proti úpadku. Sunny Days následně přišla o koncesi cestovní kanceláře a změnila se na agenturu. Jako taková může nyní pouze přeprodávat cizí zájezdy, nesmí ale prodávat ani vypravovat vlastní dovolené.

Spor se vedl o to, zda může poslat klienty na zájezd, který byl koupen do konce ledna, tedy v době, kdy pojištění proti úpadku stále platilo. "Jde pouze o fyzické naplnění té smlouvy. Nic nebrání tomu, aby společnost dostála svým závazkům," řekl v pátek právní zástupce Sunny Days Michal Kroft.

Jiný názor má ministerstvo pro místní rozvoj, které na cestovní kanceláře dohlíží. Podle MMR jsou zájezdy prodané do konce ledna sice pojištěné, vypravit by je ale měla jiná pojištěná cestovní kancelář. Podle názoru ministra pro místní rozvoj Rostislava Vondrušky klienti zřejmě nejsou kryti pojištěním proti úpadku, takže v případě krachu firmy může být jejich návrat "problematický".

Sunny Days na svém webu píše, že je v dobré finanční kondici a jedná o novém pojištění.

,