- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jaky je vubec duvod pro to aby autobusy platili mytne? Je to v podstate jenom dalsi dan kterou zaplati obcane.
Pan Simonovsky to v jednom rozhlasovem poradu zduvodnil jako zachovani konkurenceschopnosti zeleznice, coz je tedy argument jako prase.
Nemelo by byt v zajmu vlady zatezovat osobni hromadnou dopravu co nejmin? A bez ohledu na to jestli je to autobus nebo zeleznice.
že žlutá kráva od Student Agency bude těžší než běžná "karosa". proto tu stížnost podávaj takto pochybně formulovanou (počet náprav), místo toho, aby rovnou řekli ty kg. Vím, že největší "karosa" má asi 18t. O žlutém busu (kterej se šroubuje různě po celý evropě) žádný informace nemám... možná to nemá ani technický list...
Podnet k antimonopolnimu uradu je nesmysl. To by za chvili majitele naftovych aut si mohli stezovat, ze pri stejnem vykonu motoru plati kvuli vetsimu objemu motoru vyssi povinné ruceni.
Ja bych tuhle myslenku rozvedl: to by si za chvili majitele vubec mohly stezovat ze se povinne ruceni plati podle obsahu motoru. Proc mas za Golfa s 1,4 platit mene nez za Golfa s 2,0? A proc mas za auto A s naftovym motorem 2,5 litru a vykonem 100 koni platit vic nez za auto s benzinovym turbomotorem 1,8 l s vykonem 150 koni ... atd ... nekonecne kolecko. Mas pravdu, navstevniku
Mýtné pro autobusy v současné výši je naprosto nesmyslné, protože ve svém důsledku povede zase k dalšímu přesunu cestujících z autobusů do aut, budou dražší jízdenky (a ne jen na dálkové spoje jezdící po dálnicích, jak si většina cestujících myslí). Takže místo podpory veřejné dopravy dělá stát přesný opak. A také povede k omezení konkurence v autobusové dopravě, protože na některé trasy se dopravci raději vykašlou, když už nemají plně obsazené autobusy. Což o to, trasy Brno - Praha se to asi nedotkne, ale na trasách do menších měst, kdy spoje na Prahu jezdí obsazené třeba jen z poloviny, to už poznat půjde.
A není náhodou koncept dálničních poplatků znám už nějakou dobu? Proč si stěžují až teď????
Protože mají pravdu, dělá se to kvuli kamionum a ne kvuli hromadné dopravě, navíc se do teď nevědělo že se to bude vztahovat i na busy! Hovada jsou naši politici!
a proč má ten autobus tři nápravy? aby prodaly víc pneumatik nebo protože je vetší a je potřeba víc rozložit sílu?
odhadoval bych,že má to nižší zatížení na nápravu-méně se ničí silnice.Zároveň to má na zadku dvojnásobnou styčnou plochu s vozovkou,což se projeví např. při brždění a při jízdě za ztížených podmínek
Holt se žlutákům nevede, protože neobsadili letos asi dost atraktivních linek, navíc musí platit za použití dálnice místo někoho jiného, tak se logickystaví na zadní.