Diskuze

Student Agency: Sazby mýtného jsou diskriminační

Na antimonopolní úřad míří další stížnost kvůli elektronickému mýtnému. Provozovateli dálkových autobusových linek Student Agency se totiž nelíbí, že na třínápravové autobusy se vztahuje o 70 procent vyšší mýtné než na dvounápravové.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Martin

21. 12. 2006 15:09
Proc maji autobusy platit mytne?

Jaky je vubec duvod pro to aby autobusy platili mytne? Je to v podstate jenom dalsi dan kterou zaplati obcane.

Pan Simonovsky to v jednom rozhlasovem poradu zduvodnil jako zachovani konkurenceschopnosti zeleznice, coz je tedy argument jako prase.

Nemelo by byt v zajmu vlady zatezovat osobni hromadnou dopravu co nejmin? A bez ohledu na to jestli je to autobus nebo zeleznice.

0 0
možnosti

Qescob

20. 12. 2006 11:22
Něco mi říká...

že žlutá kráva od Student Agency bude těžší než běžná "karosa". proto tu stížnost podávaj takto pochybně formulovanou (počet náprav), místo toho, aby rovnou řekli ty kg. Vím, že největší "karosa" má asi 18t. O žlutém busu (kterej se šroubuje různě po celý evropě) žádný informace nemám... možná to nemá ani technický list...:-)

0 0
možnosti

Navsteva

20. 12. 2006 10:53
Blbost

Podnet k antimonopolnimu uradu je nesmysl. To by za chvili majitele naftovych aut si mohli stezovat, ze pri stejnem vykonu motoru plati kvuli vetsimu objemu motoru vyssi povinné ruceni.

0 0
možnosti

Hlína

20. 12. 2006 12:10
Re: Blbost

Ja bych tuhle myslenku rozvedl: to by si za chvili majitele vubec mohly stezovat ze se povinne ruceni plati podle obsahu motoru. Proc mas za Golfa s 1,4 platit mene nez za Golfa s 2,0? A proc mas za auto A s naftovym motorem 2,5 litru a vykonem 100 koni platit vic nez za auto s benzinovym turbomotorem 1,8 l s vykonem 150 koni ... atd ... nekonecne kolecko. Mas pravdu, navstevniku !

0 0
možnosti

Tomas

19. 12. 2006 18:41
Mýtné

Mýtné pro autobusy v současné výši je naprosto nesmyslné, protože ve svém důsledku povede zase k dalšímu přesunu cestujících z autobusů do aut, budou dražší jízdenky (a ne jen na dálkové spoje jezdící po dálnicích, jak si většina cestujících myslí). Takže místo podpory veřejné dopravy dělá stát přesný opak. A také povede k omezení konkurence v autobusové dopravě, protože na některé trasy se dopravci raději vykašlou, když už nemají plně obsazené autobusy. Což o to, trasy Brno - Praha se to asi nedotkne, ale na trasách do menších měst, kdy spoje na Prahu jezdí obsazené třeba jen z poloviny, to už poznat půjde.

0 0
možnosti

Trepik

19. 12. 2006 17:24
???

A není náhodou koncept dálničních poplatků znám už nějakou dobu? Proč si stěžují až teď????

0 0
možnosti

SMIL

19. 12. 2006 17:48
Re: ???

Protože mají pravdu, dělá se to kvuli kamionum a ne kvuli hromadné dopravě, navíc se do teď nevědělo že se to bude vztahovat i na busy! Hovada jsou naši politici!

0 0
možnosti

dave

19. 12. 2006 16:57
hmmm

a proč má ten autobus tři nápravy? aby prodaly víc pneumatik nebo protože je vetší a je potřeba víc rozložit sílu?

0 0
možnosti

vymrzovac

20. 12. 2006 8:27
Re: hmmm

odhadoval bych,že má to nižší zatížení na nápravu-méně se ničí silnice.Zároveň to má na zadku dvojnásobnou styčnou plochu s vozovkou,což se projeví např. při brždění a při jízdě za ztížených podmínek

0 0
možnosti

VitaminS

19. 12. 2006 15:57
Jednoduchý

Holt se žlutákům nevede, protože neobsadili letos asi dost atraktivních linek, navíc musí platit za použití dálnice místo někoho jiného, tak se logickystaví na zadní.

0 0
možnosti