Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Stát pořídí měřicí vozy za půl miliardy. Pro rychlejší tratě, než má

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se chystá nakoupit dosud nejdražší vagon pro českou železnici. Za téměř půl miliardy korun koupí státní organizace jeden měřicí vůz a dva starší chce zmodernizovat. Vagony mají správci drtivé většiny českých železnic ukázat, v jakém stavu jsou troleje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

unbreakable_debater

15. 5. 2010 18:14
Vzhledem k tomu, že se u nás plánuje zvýšení rychlosti...

...některých tratí na 200km/h, tak nechápu, čemu se divíte? 8-o

0 0
možnosti

icicic

16. 5. 2010 14:13
Re: Vzhledem k tomu, že se u nás plánuje zvýšení rychlosti...

Přesně tak. Autorovi je asi líto, že za 5 let nebude moci napsat bulvární článek typu "Před 5-ti lety bylo vyhozeno 350 mil. Kč za vůz, který již nevyhovuje. Nyní je třeba znovu utratit 500 mil.Kč ! Skandál, proč nikdo nepřemýšlel do budoucna ?"

0 0
možnosti

Neonym

15. 5. 2010 11:38
Proč ne?

Můžu se zeptat jaký by byl problém v některých úsecích našeho slavného koridoru jezdit těch 230km/h co zvládnou pendolina? Když už se to doho vráželo tolik peněz, tak se to mělo udělat pořádně. To samé plánovaný koridor do Plzně. Když jsem viděl, jak málo se zvětšují poloměry zatáček, tak to asi nic slavného také nebude.

0 0
možnosti

Paveeel

15. 5. 2010 22:56
Re: Proč ne?

ad 230km/h - podle normy mohou být úrovnové přejezdy na trati s maximální rychlostí 200km/h, takže by to znamenalo velké investice do nadjezdů... nicméně se o tom na některých úsecích dá uvažovat, tam se ale naráží na otázku budování Vysokorychlostní tratě - někde to nedostatečná kapacita téměř žádá, nejde také jezdit v krátkých intervalech příměstské dopravy společně s vlakem pohybujícím se rychlostí kolem 200km/h.

Ohledně Plzně - tam se přemýšlelo o VRT tunelem do Berouna, dále po optimalizované trati do Ejpovic a tunelem do Plzně, s tím, že by byla možnost pozdějšího spojení Berouna s Ejpovicemi pomocí VRT..

0 0
možnosti

stev

14. 5. 2010 19:24
Nám stačíTrabanty a Velorexy.

Velorexy po městě, Trabanty na dálnici. Těch 130 z kopce z Trabanta dostanu vždycky.

0 0
možnosti

zeleznicar

14. 5. 2010 18:38
Vážená

redakce,neskutečné co to živíte.Tak pracovat ostatní,tak jsme o žebrácké holi.Neskutečné.

0 0
možnosti

0608

15. 5. 2010 16:23
Re: Vážená

Odpověď redakce :" My zde máme jenom odborníky.";-D

0 0
možnosti

tarten

14. 5. 2010 11:54
Neznalost autora

Chtěl jsem tu rozebrat do očí bijící neznalost autora ;-€ a nesmyslnost článku.;-€ I já vidím, že už to za mě udělali jiní.R^

Bohužel tento autor píše své články většinou takto, měl by se nad sebou zamyslet. Nebo přestoupit do Blesku, tam mu to žrát budou.;-D

0 0
možnosti

Honza_J

14. 5. 2010 10:20
legislativní problém

Největší problém je v legislativě!!! Vláda a ministerstvo by mohlo zvednou zadky a konečně pracovat! Tratě na 230km/h se už projektují a staví, avšak vyhláška MD - max. rychlost na tratích v ČR je 160km/h. To nezmění nikdo jiný,  než ministr a pánové na nábřeží!!!!

0 0
možnosti

falda

14. 5. 2010 9:49
Já tedy nevím,

ale pokud něco dělá cenu vozu půl miliardu Kč, byk pochybuji, že jsou to podvozky pro rychlost 230 km/h, které jsou úplně standardní (to, že je naše vozy většinou nemají, je pouze důsledkem toho, že náš vozový park je starý v průměru zhruba 35 let a nedoznal prakticky žádných rekonstrukcí.

(Nicméně s tím, že pendolina jsou u nás nevyužitá a patrně nikdy plně využitá nebudou, souhlasím.)

0 0
možnosti

Ardan

14. 5. 2010 9:14
Hele lidi...

Já už nemám za co Sůrovi vynadat, jak koukám do diskuse už jste ho rozebrali.No tak aspoň že ten článek je totální paskvil.

0 0
možnosti

tp2597

14. 5. 2010 10:58
Re: Hele lidi...

Uz kdyz sem si precetl prvni dva odstavce "clanku", mel sem chut napsat autorovi, ze by mel jit psat radeji basnicky, nebo jiny nesmysly, ale pouze za predpokladu, ze bude jistota, ze se nestanou soucasti povinne cetby a osnov ve skole, anikoliv se se svym pochybnym vzdelanim HF na TUL psat technicke texty, protoze po technicke a obsahove strance jde opravdu o nebetycny paskvil.

Zaujala me ale jina skutecnost: zatimco u podobnych paskvilu zde na uDesu "autori"obvykle na zaklade reakci ctenaru v diskusi opravuji a prepisuji text clanku, aby tam nezustaly aspon ty nejhorsi nesmysly, tento "autor" to podle vseho ignoruje a jen nepadekvatne reaguje na nektere poznamky v diskusi. Tim netvrdim, ze je lepsi nez ostatni, spis jen vetsi ignorant.

0 0
možnosti

Radek-333

14. 5. 2010 9:05
Autor článku má patrně netechnické vzdělání...

Autor článku má patrně netechnické vzdělání, protože jinak by věděl, že na měřících přístrojích se nikdy nešetří. Kupují se na delší dobu a jejich kvality zásadně ovlivňují další práci. ČD tento nákup za sebe schvaluji...

0 0
možnosti

tp2597

14. 5. 2010 9:31
Re: Autor článku má patrně netechnické vzdělání...

Prosim rozlisujte spravce zeleznicni infrastruktury, tedy v Cesku SZDC s.o., ktery nakoupil tyto merici vozy (takto je to psano i v textu clanku) a jednoho z dopravcu (i kdyz "statniho" a statem protezovaneho) tedy CD a.s., o kterem pisete vy. Jinak ve vsem ostatnim, co pisete plne souhlasim.

0 0
možnosti

ddratm

14. 5. 2010 8:21
Efektivita

Zrovna včera jsem koukal na Discovery, že britské železnice si pořídili rovnou celé měřící Pendolíno! 8-o Drahé, ale efektivní, protože byli schopní ve sto osmdesátikilometrové rychlosti měřit kolejový svršek a trolej s milimetrovou přesností. To co před tím trvalo dny, mají změřeno za několik hodin.

0 0
možnosti

MarienvonBaldur

14. 5. 2010 10:13
Re: Efektivita

Presne... koukal jsme na to taky. A to ale neni nic proti tomu ze oni opravuji celou svoji  trat pouze o vikendech, kdy vytrhaji kolej na cca 197 usecich a za 48 hodin(v nedeli vecer) koleje vrati do puvodniho stavu(tedy lepsiho) umoznujici provoz rychlostnich vlaku...To se u nas stat nemuze....

A to merici "Pendolino" je opravdu super. Pokud by tady jedno  bylo, tak proti nemu nereknu ani popel, v pripade ze se diky nemu zrychli provoz na trati ...   

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Předat farmu potomkům má být snazší, s návrhem po letech přichází nový náměstek

27. dubna 2024

Před dvěma lety slíbil tehdejší ministr zemědělství Zdeněk Nekula, že připraví pro rodinné farmy...

Konec minikečupů i ovoce v plastu. EU chce snížit množství odpadů

27. dubna 2024

Premium Evropská unie v boji za co nejmenší množství odpadu zakáže minibalení majonéz, šamponů nebo...

Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů

26. dubna 2024  22:04

V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...

Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr

26. dubna 2024

Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!