Získané peníze pak měly být podle jejího plánu využívány na sponzorování zdravotních a cvičebních programů zaměřujících se na mladé lidi.
Tento návrh se však nesetkal mezi ostatními zákonodárci s dostatečným ohlasem, a proto by neměl šanci projít. Ortizová ho proto sama raději stáhla s tím, že nyní chce prosazovat zavedení kvót na prodej slazených limonád nebo omezení prodejní doby v prodejních zařízeních zřizovaných školami.
Snaha zavést nějaký zákon, který by omezil spotřebu nápojů obsahujících příliš cukru, není v USA žádnou novinkou. Právě nadměrná spotřeba takovýchto limonád je totiž podle odborníků jednou z hlavních příčin vysokého procenta obézních dětí v americké populaci.
V loňském roce padly návrhy, které se snažily omezit prodej limonád a hamburgerů a podobných potravin v takzvaných "fast foodech" ve školních prostorách. Ty však ztroskotaly na odporu samotných škol. Podle jejich zástupců by tak výrazně poklesly příjmy těchto zařízení, jež jsou důležitými přispěvateli do finančních rozpočtů těchto škol.
V několika amerických státech včetně Arkansasu, Virginie nebo Washingtonu již byly daně na limonády uvaleny. Příjmy z nich však nejsou využívány na boj s "epidemií" otylosti na amerických školách, ale spíše na financování likvidace plastových obalů nebo plechovek, v nichž se tyto nápoje většinou prodávají.