Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Škoda má nejlepší říjen v historii, prodeje aut rostly o 7,5 procenta

  • 6
Ze závodů Škody Auto v říjnu vyjelo k zákazníkům 83 800 vozů, prodej se tak meziročně zvýšil o 7,5 procenta. Letošní říjen byl pro mladoboleslavskou automobilku nejúspěšnější v historii.

V Evropě Škoda zvýšila prodej o 13,7 procenta na 55 700 prodaných vozů, na největším trhu značky, v Číně, klesly prodeje meziročně o šest procent na 21 500 prodaných aut.

Říjnové výsledky automobilky jsou v množství prodaných aut novým říjnovým rekordem značky. "Celosvětový nárůst opět potvrdil sílu značky a atraktivitu naší mladé modelové palety. Nové a přepracované modely se dočkaly velice pozitivního přijetí. Nová Octavia je u zákazníků velice oblíbená a překonává naše očekávání," uvedl Werner Eichhorn ze Škody Auto.

V západní Evropě zaznamenala Škoda v říjnu nárůst o 17,3 procenta na 32 400 vozů. V Německu, na druhém nejsilnějším trhu Škody, prodeje v říjnu vzrostly o 23,5 procenta na více než 12 100 vozů.

Ve východní Evropě klesly prodeje o 1,7 procenta na 11 400 aut. V Rusku, třetím největším trhu značky, dodala česká automobilka zákazníkům 7 100 vozů, což je o 14,5 procenta méně než v říjnu loňského roku. Ve střední Evropě vzrostly dodávky zákazníkům o 21,6 procenta na téměř 12 000 vozů.

V Číně se daří hůř

"Zákazníkům v České republice bylo dodáno 5 700 vozů, což představuje nárůst o 8,2 procenta. Tržní podíl značky Škoda v České republice činí po deseti měsících 35,8 procent, v samotném měsíci říjnu to bylo téměř 37,3 procent," uvedla automobilka. Na největším trhu Škody, v Číně, automobilka prodala 21 500 vozů, což představuje meziroční pokles šest procent.

Nejprodávanějšími modely značky byly v říjnu Škoda Octavia, Fabia a Superb. Největší nárůst prodeje oproti loňskému roku zaznamenala Škoda Rapid, které se prodeje meziročně zvýšily o 426 procent na 12 000 prodaných vozů. Škoda prodává Rapid v provedení sedan a nově také Rapid Spaceback jako hatchback.

Škoda Auto letos představila osm nových nebo přepracovaných modelů. Podle informací ČTK by příští rok, pravděpodobně na autosalonu v Ženevě, měla firma představit koncept většího sportovního užitkového vozidla (SUV). Podle Škody je toto auto vyvíjeno také pro lidi, kteří chtějí být vidět a upoutat pozornost. Pro pěti- nebo sedmimístný vůz se spekuluje o názvu Snowman.

Škoda v roce 2012 dosáhla obratu 262,6 miliardy korun. Na celkovém exportu České republiky se podílí 7,3 procenta. Loni činil provozní zisk automobilky 449 milionů eur (11,5 miliardy Kč).