Pátek 28. února 2020, svátek má Lumír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 28. února 2020 Lumír

Česko bude lákat turisty na příběhy. Němce má přivábit Goetheho láska

  13:04aktualizováno  13:04
Ulrika von Levetzow, do které se v Mariánských Lázních téměř před dvěma sty lety zamiloval básník Goethe, se stane jednou z "hlavních hrdinek" nové kampaně agentury CzechTourism. Tu úřad spouští proto, aby v Česku rozhýbal turistický ruch.

Agentura CzechTourism spouští novou kampaň založenou na příbězích. Do Mariánských Lázní chce přilákat Němce odkazem na setkání Goetha s mladou Ulrikou. | foto: CzechTourism

Agentura sází na lidské příběhy, které mají prezentovat zemi jako místo, kde se dají prožít nezapomenutelné chvíle. V kampani proto jednotlivá turistická místa propojuje s příběhy slavných osobností nebo vypichuje zajímavé detaily spojené s historickými městy či památkami.  

Ulrika a Goethe

Sedmnáctiletá Ulrika von Levetzow se s 72letým německým básníkem J. W. Goethem setkala v roce 1821.

Básník požádal Ulriku o ruku, ta ho ale odmítla. Goethe vyjádřil své zklamání v básni "Mariánskolázeňská elegie". Ulrika se již nikdy nevdala. Od roku 1824 žila v Třebívlicích. Zemřela ve věku 95 let.

Zdroj: webové stránky obce Třebívlice
 

Německé turisty tak bude vedle milostného vzplanutí Goetha k Ulrice lákat do Česka například příběh Alberta Einsteina, kterého Praha inspirovala k objevu teorie relativity. Italy má přivábit do Prahy připomenutí toho, jak město okouzlilo básníka Franceska Petrarku, a Rusům reklama připomene, že Petru Iljiči Čajkovskému se metropole zalíbila natolik, že se učil česky. 

"Kampaň bude spuštěna v okamžiku, kdy potřebujeme efektivním způsobem oživit zájem o Česko jako turistickou destinaci. Naším cílem je prodloužit turistickou sezonu, zvyšovat ekonomické přínosy turistů a budovat značku Česko - země příběhů," řekl generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Kampaň poběží od konce srpna do konce letošního roku v Německu, Polsku, Rusku, Francii, Itálii, Velké Británii a také v Česku, kde turistům připomene například to, že se do lázní v Luhačovicích jezdila zkrášlovat Adina Mandlová.

V reklamách budou použity motivy ze všech čtrnácti krajů České republiky a budou propagovat hlavně české památky UNESCO. Potenciální návštěvníky osloví ale i inzeráty propagující letní či zimní dovolenou nebo lázně v České republice.

Agentura bude v reklamách cílit především na bonitní turisty, a to pomocí on-line marketingových nástrojů, ale také reklamou v tištěných médiích. Vizuály a bannery se objeví například ve francouzském deníku Le Monde, německé verzi časopisu National Geographic, na recenzním portále Trip Advisor či formou textové reklamy ve vyhledávači Google.

Expert na reklamu: Kampaň je dobrá, ale má příliš široký záběr

Podle reklamního experta Libora Kašparovského je myšlenka kampaně dobrá. Příběh je totiž vždy to, co dokáže lidi vytrhnout z běžných povinností a přesměrovat jejich myšlenky k něčemu příjemnému, co si dobře zapamatují.

"Koncept reklamy je dobrý a daří se mu vhodně emočně propojit minulost s přítomností. Dobře také koresponduje s cílovou skupinou, tedy bonitními klienty. Není ale jasné, zda se ho podaří aktivně dostat do komunikace," hodnotí kampaň Kašparovský.

Podle něj je snaha upoutat pozornost cizinců ze šesti zemí a navíc turistů z Čech na všech 14 krajů ČR podle jednoho vzoru příliš široká a není jisté, zda "nevyšumí". "Pokud by reklama zůstala jen u bannerů a vizuálů, tak takovýto nástin příběhu je slabý na to, aby dokázal ve větším měřítku vtáhnout lidi do děje a přimět je k návštěvě propagovaného místa," dodává odborník na reklamu.

Koronavirus

Nový typ koronaviru SARS-CoV-2 způsobující onemocnění COVID-19 se z Čínského města Wu-Chan rozšířil do více než 40 dalších zemí.

  • Nejčtenější

Češi začínají panikařit. Vykupují těstoviny i čističe, klidně i za 20 tisíc

Část regálů v prodejně Lidl na pražské Zbraslavi je poloprázdná. Lidé vykoupili konzervy s gulášem, ale také některé...

Rakousko pobavil „křečkující“ muž v plynové masce, nákup ani neodvezl

Nákaza wuchanským koronavirem se v posledních dnech rozšířila do mnohých evropských zemí. Někteří lidé proto začínají...

Zákaz dvojí kvality potravin narazí u zákazníků, obávají se řetězce

Čeští zákazníci vyžadují dle obchodníků potraviny, na které jsou zvyklí bez ohledu na kvalitu. Paragraf o dvojí kvalitě...

Opatření proti koronaviru odrazují turisty, letní zájezdy jsou v ohrožení

Statisíce neprodaných zájezdů a čeští turisté trávící dovolenou doma. To může být obrázek letošního léta, pokud se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nečekané dopady koronaviru: málo hraček na Velikonoce i dražší česnek

Dražší česnek v Rusku, nedostatek materiálů pro výrobu hraček, pokles poptávky po inzerci. Zatímco se spekuluje o...

Premium

Luxusní auta a vily. Pohádkový život utnula mladíkům až policie

Jakubovi O. bylo dvacet let, když založil firmu J.O. Investment a začal podnikat. Po třech letech jezdil v kabrioletu...

Premium

Lhaní se dá naučit. Emoce se však obelhat nedají, radí kriminální psycholog

Naproti vám sedí podezřelý. Říká pravdu, nebo lže? Kriminální psycholog Ondrej Kubík ví, jak u výslechu přečíst mysl...

Premium

Dojemná záchrana? Nikoliv. MF DNES odhalila síť černého byznysu se psy

Líbivá záchrana psů z nevhodných podmínek je skvělý byznys. Na jeho financování se podílí česká i německá veřejnost....

  • Další z rubriky

Koronavirus je pro firmy katastrofa i příležitost, říká Hospodářská komora

Možná preventivní a karanténní opatření kvůli novému koronaviru by pro českou ekonomiku byla větším problémem než...

Češi začínají panikařit. Vykupují těstoviny i čističe, klidně i za 20 tisíc

Část regálů v prodejně Lidl na pražské Zbraslavi je poloprázdná. Lidé vykoupili konzervy s gulášem, ale také některé...

Pražská burza dál klesá, koronavirus ji srazil již pošesté v řadě

Pražská burza znovu zaznamenala nejvýraznější pokles od června 2016. Index PX klesl o 2,91 procenta na 1002,24 bodu....

Panický nákup i o hmotnosti 600 kilo. Košík.cz proto omezuje objednávky

E-shop s potravinami Košík.cz omezuje maximální hmotnost nákupů, které zákazníkům dováží. Reaguje tak na paniku...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Češi začínají panikařit. Vykupují těstoviny i čističe, klidně i za 20 tisíc

Část regálů v prodejně Lidl na pražské Zbraslavi je poloprázdná. Lidé vykoupili konzervy s gulášem, ale také některé...

Rakousko pobavil „křečkující“ muž v plynové masce, nákup ani neodvezl

Nákaza wuchanským koronavirem se v posledních dnech rozšířila do mnohých evropských zemí. Někteří lidé proto začínají...

Vždycky jsem byla obdařenější prsatice, směje se Lucie Benešová

Chtěla domek na Sicílii, ale nakonec si pořídila hezké místo pro stavbu v Jizerských horách. „Mám plno plánů, pořád...

Hospody, kolo a památky. Orlando Bloom si v Česku užívá se psem i snoubenkou

Orlando Bloom (43) natáčí v české metropoli seriál Carnival Row. Kromě herectví se tu nejčastěji věnuje svému psovi,...

Manžel toleroval v domě milence své ženy. Po Výměně se pár rozvádí

V televizní reality show Výměna manželek šokovala ve středu večer rodina z domku v Doksech. Operátorka Helena tam žije...