Česko bude lákat turisty na příběhy. Němce má přivábit Goetheho láska

  13:04aktualizováno  13:04
Ulrika von Levetzow, do které se v Mariánských Lázních téměř před dvěma sty lety zamiloval básník Goethe, se stane jednou z "hlavních hrdinek" nové kampaně agentury CzechTourism. Tu úřad spouští proto, aby v Česku rozhýbal turistický ruch.

Agentura CzechTourism spouští novou kampaň založenou na příbězích. Do Mariánských Lázní chce přilákat Němce odkazem na setkání Goetha s mladou Ulrikou. | foto: CzechTourism

Agentura sází na lidské příběhy, které mají prezentovat zemi jako místo, kde se dají prožít nezapomenutelné chvíle. V kampani proto jednotlivá turistická místa propojuje s příběhy slavných osobností nebo vypichuje zajímavé detaily spojené s historickými městy či památkami.  

Ulrika a Goethe

Sedmnáctiletá Ulrika von Levetzow se s 72letým německým básníkem J. W. Goethem setkala v roce 1821.

Básník požádal Ulriku o ruku, ta ho ale odmítla. Goethe vyjádřil své zklamání v básni "Mariánskolázeňská elegie". Ulrika se již nikdy nevdala. Od roku 1824 žila v Třebívlicích. Zemřela ve věku 95 let.

Zdroj: webové stránky obce Třebívlice
 

Německé turisty tak bude vedle milostného vzplanutí Goetha k Ulrice lákat do Česka například příběh Alberta Einsteina, kterého Praha inspirovala k objevu teorie relativity. Italy má přivábit do Prahy připomenutí toho, jak město okouzlilo básníka Franceska Petrarku, a Rusům reklama připomene, že Petru Iljiči Čajkovskému se metropole zalíbila natolik, že se učil česky. 

"Kampaň bude spuštěna v okamžiku, kdy potřebujeme efektivním způsobem oživit zájem o Česko jako turistickou destinaci. Naším cílem je prodloužit turistickou sezonu, zvyšovat ekonomické přínosy turistů a budovat značku Česko - země příběhů," řekl generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Kampaň poběží od konce srpna do konce letošního roku v Německu, Polsku, Rusku, Francii, Itálii, Velké Británii a také v Česku, kde turistům připomene například to, že se do lázní v Luhačovicích jezdila zkrášlovat Adina Mandlová.

V reklamách budou použity motivy ze všech čtrnácti krajů České republiky a budou propagovat hlavně české památky UNESCO. Potenciální návštěvníky osloví ale i inzeráty propagující letní či zimní dovolenou nebo lázně v České republice.

Agentura bude v reklamách cílit především na bonitní turisty, a to pomocí on-line marketingových nástrojů, ale také reklamou v tištěných médiích. Vizuály a bannery se objeví například ve francouzském deníku Le Monde, německé verzi časopisu National Geographic, na recenzním portále Trip Advisor či formou textové reklamy ve vyhledávači Google.

Expert na reklamu: Kampaň je dobrá, ale má příliš široký záběr

Podle reklamního experta Libora Kašparovského je myšlenka kampaně dobrá. Příběh je totiž vždy to, co dokáže lidi vytrhnout z běžných povinností a přesměrovat jejich myšlenky k něčemu příjemnému, co si dobře zapamatují.

"Koncept reklamy je dobrý a daří se mu vhodně emočně propojit minulost s přítomností. Dobře také koresponduje s cílovou skupinou, tedy bonitními klienty. Není ale jasné, zda se ho podaří aktivně dostat do komunikace," hodnotí kampaň Kašparovský.

Podle něj je snaha upoutat pozornost cizinců ze šesti zemí a navíc turistů z Čech na všech 14 krajů ČR podle jednoho vzoru příliš široká a není jisté, zda "nevyšumí". "Pokud by reklama zůstala jen u bannerů a vizuálů, tak takovýto nástin příběhu je slabý na to, aby dokázal ve větším měřítku vtáhnout lidi do děje a přimět je k návštěvě propagovaného místa," dodává odborník na reklamu.

24. - 25. 5. proběhnou volby do Evropského parlamentu v České republice.
Celkem kandiduje 39 uskupení. S výběrem vám může pomoci volební kalkulačka.
Inventura hlasování zjistí, ke kterému současnému poslanci máte nejblíže.

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Další z rubriky

Stát chce koupit hutě ArcelorMittal za korunu, tvrdí Babiš

Pohled na závod ArcelorMittal v Ostravě-Kunčicích.

Stát chce koupit ostravský hutní podnik ArcelorMittal za korunu. Premiér Andrej Babiš to uvedl v pondělním vydání...

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

Růst české ekonomiky letos zpomalí na 2,6 procenta, očekává OECD

Generální tajemník Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) Ángel...

Růst české ekonomiky v letošním roce zpomalí na 2,6 procenta z loňských 2,9 procenta. Předpovídá to Organizace pro...

Najdete na iDNES.cz