Diskuze

Stát prodělává stamiliony kvůli nevýhodným pronájmům pump kolem dálnic

Ředitelství silnic a dálnic unikají až stovky milionů korun za pronájem pump kolem dálnic. Mohou za to smlouvy uzavírané zejména z devadesátých letech, které zaručují pumpařům velice výhodné podmínky někdy až na desítky let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ale to není za pronájem pumpy.l To je za pronájem pole. Pumpu včetně všech sítí a příjezdových komunikací si musel každý vybudovat a zaplatit sám. Pokud se to ŘSD nelíbí, tak si tam ty pumpy mohlo postavit samo a pronajmout hotové pumpy. Jenomže to by do každé muselo nainvestovat minimálně 50 milionů.

0 0
možnosti

Souhlasím, že je to pronájem pozemku. Jó zlatá devadesátá léta privatizace. Kdo nato měl (veksláci a komunisté), tak je za vodou.

0 0
možnosti

jsem krapet tulpachovy z toho " u nás provozovatelé pump platí za pronájem několikanásobně méně" - znamena to treba, ze v Rakousku plati najem X a u nas plati -2X? Nemelo byt receno, ze v Rakousku plati nekolikanasobne vice nebo ze u nas se plati jen zlomek toho co v Rakousku?

2 0
možnosti

D35a49v70i52d 93Z91e72m58a39n

14. 11. 2012 11:35

No a pak tě vodíraj na dálnční známce....Rv

0 0
možnosti
Foto

A já blbec si myslel, že ceny benzinu na dálničních pumpách jsou dané vysokým nájmem... Nicméně stále nechápu, že tam někdo tankuje. V průměru tankuju o 5-6 korun na litr levněji. To u naší malinké nádrže dělá cca 200-240 korun rozdíl na jedno tankování... Fuj! :-)

1 0
možnosti

Ceny na dálničních pumpách jsou dané primárně prostředím - tedy tou přilehlou dálnicí, ale to neznamená, že pokud by stát vylepšil svou bilanci a zvednul nájmy, tak se nezvednou ceny.

0 0
možnosti

Opět chybí jen vůle to řešit. Každou smlouvu někdo připravuje, schvaluje a uzavírá. To nejsou žádná nevypátratelná jména. Nikdo nenese zodpovědnost, nikdo není pranýřován, nikdo se nepokouší o nápravu... takže to vlastně asi ani nikomu nevadí.

9 0
možnosti

P12e71t96r 38P57a89c94k57a

14. 11. 2012 10:06

Trochu historie. OMV Pávov je první zahraniční ČS na dálnici. V nájemní smlouvě měla výhradu exkluzivity, že 25km před a 10km za nebude žádná jiná ČS. V mylné představě, že podnikání nemá být regulováno, nově zřízený federální úřad pro hospodářskou soutěž v Bratislavě někdy v roce 1992 zakazuje tyto exkluzivity uzavírat a ruší existující. Jako reakci v roce 1993 české min. dopravy povoluje ČS na dálnici všude, kde je to technicky možné. Proto je na D1 mezi Prahou a Brnem 12 ČS na každé straně, tj. každých 15km a prodávají v průměru tak 5 až 7 milionů litrů ročně.

Kdyby vzdálenost mezi nimi byla jako např. v Německu okolo 60km, prodávala by každá 4 krát více. Náklady by ale rozhodně nebyly čtyřnásobné. Pak by taková stanice s 20 tankovacími místy pro osobáky a 8 místy pro kamiony mohla platit půl milionu Kč nájem měsíčně bez problému. Každá velká olejářská firma by tak měla mezi Prahou a Brnem jednu, max dvě velké ČS a měla by z nich stejný profit jako ze současných pěti malých.

5 1
možnosti

R^R^

Profit by byl ještě větší... vzhledem k ušetřeným nákladům za zaměstnance u zrušených ČS.

0 0
možnosti

Co v týhle bohem zapomenutý zemi není zkorumpovaný nebo podplacený?! ;-€

2 0
možnosti

Jména! Jména tam chybí ... Kdy už těm zlodějům někdo šlápna na kuří oka???

3 0
možnosti

P29e50t40r 28K46a83r65a60s

14. 11. 2012 9:25

Kdo ty smlouvy sjednal? Ten snad za to zodpovídá a pokud pochybil, nechť za to piká bez pardonu.

9 0
možnosti

P55a39v53e97l 69H84o37l90e19c

14. 11. 2012 9:24

Na tento šmejd, platí pouze skutečný komunismus..a jako, že jim při volbách ten hlas dám..zestátnit majetek a pozavírat..

5 5
možnosti

nechci Vám brát iluze, ale tím jak byla sametová revoluce až moc sametová, tak se z bejvalých komunistů staly jednak tito podnikatelé a jednak politici (překábátili se). No a pak začali soudruzi v tomto tandemu krást naplno. Lidi byli omámení "demokracií", takže je ani v nejmenším nenapadlo, že komunisti to v podstatě celý zincenovali, aby tu republiku rozkradli totalně.

7 1
možnosti