- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ale to není za pronájem pumpy.l To je za pronájem pole. Pumpu včetně všech sítí a příjezdových komunikací si musel každý vybudovat a zaplatit sám. Pokud se to ŘSD nelíbí, tak si tam ty pumpy mohlo postavit samo a pronajmout hotové pumpy. Jenomže to by do každé muselo nainvestovat minimálně 50 milionů.
Souhlasím, že je to pronájem pozemku. Jó zlatá devadesátá léta privatizace. Kdo nato měl (veksláci a komunisté), tak je za vodou.
jsem krapet tulpachovy z toho " u nás provozovatelé pump platí za pronájem několikanásobně méně" - znamena to treba, ze v Rakousku plati najem X a u nas plati -2X? Nemelo byt receno, ze v Rakousku plati nekolikanasobne vice nebo ze u nas se plati jen zlomek toho co v Rakousku?
No a pak tě vodíraj na dálnční známce....
A já blbec si myslel, že ceny benzinu na dálničních pumpách jsou dané vysokým nájmem... Nicméně stále nechápu, že tam někdo tankuje. V průměru tankuju o 5-6 korun na litr levněji. To u naší malinké nádrže dělá cca 200-240 korun rozdíl na jedno tankování... Fuj! :-)
Ceny na dálničních pumpách jsou dané primárně prostředím - tedy tou přilehlou dálnicí, ale to neznamená, že pokud by stát vylepšil svou bilanci a zvednul nájmy, tak se nezvednou ceny.
Opět chybí jen vůle to řešit. Každou smlouvu někdo připravuje, schvaluje a uzavírá. To nejsou žádná nevypátratelná jména. Nikdo nenese zodpovědnost, nikdo není pranýřován, nikdo se nepokouší o nápravu... takže to vlastně asi ani nikomu nevadí.
Trochu historie. OMV Pávov je první zahraniční ČS na dálnici. V nájemní smlouvě měla výhradu exkluzivity, že 25km před a 10km za nebude žádná jiná ČS. V mylné představě, že podnikání nemá být regulováno, nově zřízený federální úřad pro hospodářskou soutěž v Bratislavě někdy v roce 1992 zakazuje tyto exkluzivity uzavírat a ruší existující. Jako reakci v roce 1993 české min. dopravy povoluje ČS na dálnici všude, kde je to technicky možné. Proto je na D1 mezi Prahou a Brnem 12 ČS na každé straně, tj. každých 15km a prodávají v průměru tak 5 až 7 milionů litrů ročně.
Kdyby vzdálenost mezi nimi byla jako např. v Německu okolo 60km, prodávala by každá 4 krát více. Náklady by ale rozhodně nebyly čtyřnásobné. Pak by taková stanice s 20 tankovacími místy pro osobáky a 8 místy pro kamiony mohla platit půl milionu Kč nájem měsíčně bez problému. Každá velká olejářská firma by tak měla mezi Prahou a Brnem jednu, max dvě velké ČS a měla by z nich stejný profit jako ze současných pěti malých.
Profit by byl ještě větší... vzhledem k ušetřeným nákladům za zaměstnance u zrušených ČS.
Co v týhle bohem zapomenutý zemi není zkorumpovaný nebo podplacený?!
Jména! Jména tam chybí ... Kdy už těm zlodějům někdo šlápna na kuří oka???
Kdo ty smlouvy sjednal? Ten snad za to zodpovídá a pokud pochybil, nechť za to piká bez pardonu.
Na tento šmejd, platí pouze skutečný komunismus..a jako, že jim při volbách ten hlas dám..zestátnit majetek a pozavírat..
nechci Vám brát iluze, ale tím jak byla sametová revoluce až moc sametová, tak se z bejvalých komunistů staly jednak tito podnikatelé a jednak politici (překábátili se). No a pak začali soudruzi v tomto tandemu krást naplno. Lidi byli omámení "demokracií", takže je ani v nejmenším nenapadlo, že komunisti to v podstatě celý zincenovali, aby tu republiku rozkradli totalně.