Palubních jednotek pro dopravce by měl být dostatek.

Palubních jednotek pro dopravce by měl být dostatek. | foto: MF DNES

Připravte se na mýtné, vyzývá Kapsch řidiče

  • 47
Systém na výběr mýtného je připraven ke spuštění od 1. ledna, ujistila společnost Kapsch. Má být k dispozici i dostatečný počet palubních jednotek, kterými budou muset své vozy řidiči vybavit. Dopravci by se měli na mýto začít připravovat, vyzval Kapsch.

Podle zástupců firmy by mohli dopravci po diskusích kolem mýtného nabýt dojmu, že je možné jezdit i po novém roce s kamiony po dálnicích bez příslušných palubních jednotek pro výběr poplatků.

„Stanoví to zákon, mýtné platí od 1. ledna,“ uvedl generální ředitel Kapsch Telematic Services Karel Feix.

Podle dosavadních odhadů by se mělo během ledna aktivovat kolem 40 až 50 tisíc palubních jednotek. Zatím si jich dopravci pořídili řádově tisíce.

„Určitě je ještě nemají všichni, kdo by je měli mít,“ uvedl Erwin Toplak z představenstva Kapsch TrafficCom. Na druhou stranu je podle něj důležité, aby byl dostatek palubních jednotek na prodejních místech a aby obsluha na těchto místech stíhala všechny zájemce odbavit.

Proto se počítá s výraznějším předzásobením prodejen palubními jednotkami i posílením personálu. Do konce prosince by mělo fungovat 204 prodejních míst.

Kapsch také zahajuje mediální kampaň, která má dopravcům mýtné připomenout. „Kampaň je součástí našich úkolů, v součinnosti s ministerstvem dopravy na ní pracujeme už řadu měsíců,“ řekl Feix.

Kampaň ale podléhá schvalování ze strany ministerstva dopravy, proto zatím není tak intenzivní, jak se původně počítalo. Částku, se kterou se pro inzeráty počítá, Kapsch neuvedl. Informace pro řidiče by se měly objevovat v novinách, časopisech, rádiu a počítá se i s televizí.

Kapsch už postavil 167 mýtných bran, z nich 157 je v současnosti vybaveno potřebnými elektronickými technologiemi. Společnost v těchto dnech vyjednává se státem o druhém dodatku ke smlouvě, jehož součástí by mělo být například i zkrácení pilotního provozu.

„Všechno už bylo otestováno, centrální systém zkoušíme už dva měsíce. Minulý týden se uskutečnily zátěžové testy, dopadly výborně,“ řekl Toplak. Systém měl podle zadání zvládnout až tři miliony transakcí denně, podle testů je jeho kapacita ale zhruba trojnásobná.

Informace pro dopravce jsou dostupné na webové adrese www.premid.cz nebo na bezplatné telefonní lince 800 6986 29.