Večírek ČEZ na filmovém festivalu v Karlových Varech s rozpočtem několik milionů byl jednou z nejprestižnějších akcí letošní společenské sezony. A stejně prestižní bylo i jeho pořádaní. K tomu se však překvapivě nikdo nehlásí. Elektrárenský kolos letos přerušil spolupráci s tradičním pořadatelem svých karlovarských akcí Filipem Sirotkem.
Kdo je jeho nástupce, firma tají. Podle informací MF DNES z několika zdrojů byla náhradníkem u této zajímavé zakázky agentura New Deal Communications patřící neformálnímu poradci současného premiéra Marku Dalíkovi. Dalík i ČEZ informace o spolupráci odmítají.
Večírek se konal ve čtyřhvězdičkovém hotelu Imperial a podle zdejší manažerky společenských akcí prostory pro konání této party objednávala právě agentura New Deal Communications.
"My jsme tu měli velkou party ČEZ 30. června. A pro ně ji dělala agentura New Deal Communications. Ti si vlastně u nás tu akci objednali a celé to zařizovali," řekla MF DNES Marcela Kuzmiaková, manažerka společenských akcí hotelu Imperial. Podle Kuzmiakové celou akci zařizoval ředitel agentury New Deal Communications.
"Osobně to zařizoval Petr Juklíček, s tím jsem jednala," uvedla i na opakovaný dotaz.
Dalík: Kam chodíte na ty fámy?
Ani Petr Juklíček se k organizování luxusního večírku nehlásí. "Společnost New Deal Communications nikdy pro ČEZ nepracovala a nepracuje. To je celé. Nemáme s večírkem nic společného. Ani agentura, ani já osobně, " řekl Juklíček.
Podobně před svým odjezdem na dovolenou reagoval i Marek Dalík: "Kdo vás těmihle fámami zásobuje? Ten večírek jsme nepořádali. Neměli jsme s ním nic společného, pokud vím," řekl.
Jeho firma v nedávné minulosti pracovala také pro teplickou firmu Prodeco, v níž má přes Severočeské doly významný podíl právě ČEZ. Jak rozporným informacím rozumět? Existuje více společností New Deal Communications s ředitelem Petrem Juklíčkem? Je vztah mezi pořadatelem večírku, ČEZ a Dalíkovou agenturou nepřímý? Komu proplatí ČEZ faktury za akci?
Nic zveřejňovat nebudeme, říká ČEZ
Organizátor společenské akce roku zůstane zřejmě nadále anonymní. Elektrárenská společnost ČEZ totiž přes opakované dotazy odmítá zveřejnit jméno firmy, která večírek letos pořádala. Stejně tak tají polostátní firma i rozpočet celé festivalové akce. Prý není politikou firmy zveřejňovat tento typ informací.
Redakce MF DNES se s dotazy ohledně karlovarského večírku obrátila na generálního ředitele společnosti ČEZ Martina Romana i na výkonného šéfa firmy Daniela Beneše. Ani jeden z nich nevyužil příležitosti hádanku o tajemném organizátorovi rozluštit. Odpoledne pouze přišla shrnující odpověď z tiskového oddělení firmy.
"Výběr dodavatele probíhal podle pravidel ČEZ pro řešení zakázek tohoto rozsahu, podrobnosti o smluvních ujednáních ČEZ nesděluje. Pokud budete mít v takové věci nějaké další otázky, obracejte se prosím na tiskové oddělení, podrobnosti organizace večírků opravdu nejsou předmětem zájmu členů představenstva. Jen pro Vaši informaci ČEZ s agenturou New Deal Communications nikdy nespolupracoval," napsala e-mailem mluvčí největší tuzemské společnosti na pražské burze Eva Nováková.
Rozpočet karlovarského večírku byl podle odhadu několika lidí, kteří se ho zúčastnili, v milionech korun. Odměna pro pořádající agentury se obvykle odvíjí od rozsahu akce a může tvořit až deset procent rozpočtu.