Měl to být triumf, skončil ale katastrofou - lvíček Goleo. | foto: FIFA

Polonahý fotbalový maskot přivedl firmu ke krachu

  • 27
Jako gól do vlastní brány se zdá rozhodnutí, které mělo firmě Nici přinést velké zisky. Německá společnost chtěla vydělat prodejem plyšového maskota letošního fotbalového šampionátu, lvíčka jménem Goleo. O plyšového fotbalistu v dresu ale není zájem a firma čelí bankrotu.

Lvíček má na sobě dres s číslem šest. Chybí mu ale trenýrky, za což si už hlavně v německých médiích vysloužil řadu posměšných poznámek. A právě chybějící kus oděvu může být i příčinou fiaska a nezájmu zákazníků.

Symbol lva má navíc s Německem, dějištěm světového mistrovství, jen málo společného. Symbolem země je orel, lev by se hodil spíš pro Velkou Británii, spekulují světové agentury.

Goleo měl být trumfem společnosti a o jeho úspěchu firma nepochybovala. Proto neváhala investovat do exkluzivní licence na jeho výrobu miliony - přesněji 28 milionů eur (téměř 800 milionů korun).

Polonahý lvíček ale místo úspěchu způsobil katastrofu a bavorská firma minulý týden vyhlásila bankrot, do kterého ji zřejmě přivedla právě neschopnost uhradit vysoké náklady na licenci. Další podrobnosti ale nezveřejnila, včetně informace, kolik lvíčků prodala.

Maskot stojí kolem dvaceti eur, ale záleží na provedení. Firma nabízí jak přívěsky na klíče, tak obří hračky.

Šampionát se pro německou firmu s pěti stovkami zaměstnanců stal noční můrou. Přitom podobné akce zpravidla znamenají jisté zisky a firmy dělají vše pro to, aby se do sportovního byznysu mohly zapojit.

To je příklad firmy Adidas, která mimo jiné vyrábí dresy pro fanoušky Francie, Argentiny a nebo právě Německa. Podle serveru BBC její zisky vzrostly během prvních tří měsíců roku 2006 o 37 procent na 144 milionů eur.

,