Diskuze

Počítače nahradí výpravčí s plácačkami, ti budou jen na menších tratích

Počet výpravčích a dalších zaměstnanců pečujících o provoz na české železnici v příštích letech klesne. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce čím dál více řídit provoz na tuzemských tratích centrálně ze dvou míst: Prahy a Přerova. Od prosince totiž startuje projekt Centralizace dispečerských pracovišť, který bude do roku 2020 znamenat konec výpravčích na většině nádraží na hlavních tratích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Po přečtení nadpisu jsem chvíli přemýšlel, kdo kým vlastně bude nahrazen :-)

6 1
možnosti
Foto

J11i76ř62í 55E28r34b27e19n

14. 11. 2012 21:16

To víš, Kříšťálová lupa ;-D

0 0
možnosti

V17l65a31d88a 59M69u97s56i42l

13. 11. 2012 9:27

Občane Hajský/ oslovuji  jak za  franc. revoluce, prominte/ to by nebylo všechno.Veškeré  změny  na drahách  vedou k elementární úvaze, že cestující může mrznout i na zastávkách, obvzl. při zpoždění vlaku.

  Dříve   fungující stanice, jako třeba Silůvky, Rakvice  ect byly obsazeny

 jedním zaměstnancem a ten topil v čekárně a prodával jízdenky. Ted jsou krásná nádraží/ styl Potěmkinovy vesnice a čekat můžete na mrazu

2 1
možnosti

Tak to jsem se fakt pobavil! Teď mám skoro dojem, že se na těch "krytých" stanicích někdy topilo. ;-D

Jel jste vůbec někdy vlakem? Víte, za socíku se kolikrát netopilo ani ve vagonech.

Ještě řekněte, že ten zaměstnanec stanice pomáhal maminkám s kočárkem nastupovat. To byste mě fakt dostal ;-D;-D;-D

1 4
možnosti

no, to je dobrý, nejdřív Přerov degradují na uzel druhé kategorie, IC, EC, SC ve směru Olomouc -Ostrava jej objíždějí (ano, vím že je to z důvodu úvraťového nádraží v tomto směru) a teď z něj budou dělat řízení provozu pro půl republiky?

0 0
možnosti

A jakou to má souvislost? Řízení letového provozu také nesídlí na letišti a s letištěm nemusí mít nic společného. Pokud by provoz řídili z nějaké vesnice na Šumavě tak je to to samé (jediné co potřebují jsou lidé a datové spojení).

1 0
možnosti

J54a45n 70H23a75j76s87k72ý

13. 11. 2012 8:39

Dovolte trochu filosofování. Vyspělé státy jsou dnes zcela závislé na počítačích. Bez nich nenakoupíte v obchodech (čárový kód), nefungují elektrárny, vodárny, plynárny, nemocnice, peněžní systém, celý průmysl, letecká, silniční (čerpací stanice) a částečně i železniční doprava a ta do budoucna dle toho, co píší zcela.

Dá někdo ruku do ohně, že nevypukne třeba v Evropě nějaký konflikt? Já ne. A pak netřeba atomovek, stačí poslat nějaký MaxiStuxnet a bude vyřazena počítačová síť. Venkovanům je hej, zajdou do lesa pro dřevo, něco získají ze záhumenku. Ale představte si třeba Jižní město v Praze bez vody, topení a elektřiny, bez možnosti zásobování třeba jen týden při -15°C. Nezapomeňte, že dnes jsou lidé strašně zhýčkaní vymoženostmi civilizace.

7 0
možnosti

To není filozofování, nýbrž střízlivý pohled na věc. Ta situace se stále zhoršuje, stále méně domácností je kupříkladu předzásobena potravinami na déle, než tři dny, což se s neustále zvyšujícím rizikem Black-outu může dost nevyplatit.

4 0
možnosti

Problém češtiny je v tom, že někdy není jasné, kde je podmět a kde předmět.

3 1
možnosti

J47a10n 52H60o76r85k87ý

13. 11. 2012 10:38

První otázka, co mě při pohledu na titulek napadla - kolik výpravčích tak asi bude zapotřebí k emulaci jedné CPU...

1 1
možnosti

Pokračování cesty do pekel...Rv

Prázdné nádražní budovy se stanou cílem nikoliv slušných cestujících, ale nejrůznějších živlů (ostatně mnohde je tomu už tak teď). Propuštění železničáři rozšíří řady nezaměstnaných a jen ti šťastnější z nich budou jako zaměstnanci bezpečnostních agentur za almužnu hlídat opuštěné nádražní budovy...

Vše se bude řídit z Prahy, kde už máme nedávno a opakovaně vyzkoušené, že SŽDC není schopná před krádežemi a ničením ochránit ani nezpeněžitelné optické kabely a udržet tratě v provozu, takže se zastaví celá republika...

Automatizace zajistí, že tak jako už teď na některých tratích se automatická hlášení přestanou shodovat se skutečností (běžný stav na Ostravsku: vlak vjíždějící do nádraží je hlášen jako připravený k odjezdu ;-D)

Kdoo nebude muset, vlakem nepojede...

4 3
možnosti

Já bych bral , kdyby součastně s vyklízením nádražních budov se těchto budou i odpovědní zbavovali. Dokázal bych si představit model... kdyby tam ČD nechaly bydlet nájemce za nízký nájem...za podmínky , že by o budouvu a její okolí musel pečovat.

U prodeje bych to viděl podobně... zaplať méně , než je třžní cena...ale starej se nám o to.

3 0
možnosti

aha, takze zpozdeni z duvodu  poruchy zabezpecovaciho zarizeni se stane normal?

proboha, to to nemuzou nahradit bezdratove, kdyz jim nejakej lodej kovu sebere kabely?

1 0
možnosti
Foto

J84i64ř14í 80E51r85b50e12n

14. 11. 2012 21:23

A kdo říká, že to nebude bezdrátově?

0 0
možnosti

J61a95c31k 76O22n47e62i16l89l

13. 11. 2012 8:08

Proč má ten dispečink být v nejdražším městě ČR ? Takhle moc neušetří.

1 0
možnosti

Dovedete si představit , kdyby dispečink byl třeba v Plzni a lidi z Prahy se museli stěhovat ? Já ne.

Jinak..je to vcelku logické zřídit dispečink v centru řízené oblasti. A mzdový rozdíl mezi železničářem pracujícím v Praze nebo někde jinde zase tak velký není.

0 3
možnosti

Dráhy bez výpravčího? No fuj :/

4 1
možnosti

Takových stanic jsou už mraky.

0 0
možnosti

Bezva, konecne ty pocitace zmizi a budou nahrazeny vypravcimi. :-) (cetl jsem jen nadpis...)

12 1
možnosti