Diskuze
Paradox: Obří airbus na dálkové lety má létat mezi Paříží a Londýnem
Děkujeme za pochopení.
bobesh69
Jen pár připomínek:
U Emirates létá na A380 i jeden bývalý pilot z ČSA a i on říkal, že je na toto letadlo relativně dost posádek, takže díky převážně dálkovým letům musejí chodit průběžně i na simulátor, aby si vůbec udrželi licenci. Co by dali za to, kdyby se mohli takto rychle prostřídat třeba na krátkých tratích.
A jak si posteskl KIV - to naprosto každé letadlo, jestliže letí krátkou trať, tak v podstatě jen co nastoupá do letové hlediny, tak zase začne klesat. Letěls někdy např. z Prahy do Frankfurtu? Tam ty holky sotva roznesou kafe, už to zase sklízejí. Také se ani nestoupe nijak extra vysoko - cestovní hladina mezi PRG a FRA je FL240, což tedy odpovídá cca 8000m. A trasa mezi Paříží a Londýnem je jen o něco kratší.
kiv
Re: Jen pár připomínek:
Nějak mi uniká smysl provozovat takové letadlo v konfiguraci na dálkové trasy hopsáním okolo komína ... A s tou ekonomikou provozu na krátké tratě to u A380 asi nebude taky žádné terno - odmotorování a pojíždění sežere možná polovinu paliva než samotný let , k tomu přistávací poplatky exponencionálně rostoucí s váhou ... Obecně na krátkých tratích vydělávají málokteré standardní aerolinky (nechme stranou lowcosty) . Zisk se vytváří na dálkových tratích kde je i dost zásadně vyšší obsazenost + výtěžnost z bussines class - na 15-20 hodinový let si ten kdo na to má rád pohodlí a servis zaplatí. Tu slabou hodinku se dá v nejhorším klidně i odstát bez kafe a WC ...
roba21
Japonsko
Pokud se Vám zdá velké letadlo na krátkých tratích jako paradox, pak doporučuji návštěvu Japonska.
cool-hand
Re: Japonsko
vzal si mi to z huby ... tam lítají 747 už dlouhá na půl- až hodinových tratích, místní dopravci uvažují (možná už i objednali) na tyto tratě právě 380, komplet v Y cestovní třídě, tedy kapacitou přes 800 pasažérů.
kiwi007
manageři ČSA
mohou jen tiše závidět a luftjarda může jít dělat managera Air France. Ten by je o ty kolosy rychle připravil.
packa1
Novinari zas chybuji
kdyz omilaji ze je to stroj predevsim na dlouhe trate.
Uz od pocatku se totiz pocitalo i s jeho nasazenim i na kratke trate predevsim mezi megapolami Azii.
Salada
Re: Novinari zas chybuji
Tak tak. Po Japonsku také létají vnitrostátně 747 přestože tam mají rychlovlaky.
Majkyho_pupik
Bude to asi kombinace dvou faktoru.
pro 4. obra nemaji momentalne dostatecne vytizeni a zaroven je fakt ze nasazeni na tutuo linku by mohlo mit obrovsky marketingovy efekt. nicmene tento stroj musi byt ve vzduchu prakticky neustale aby se zaplatil a 2 hodiny denne. neustale neni...
Holubstrainz
Pokud je Air France státní podnik
jako u nás ČSA, tak pak je to mimo jakoukoliv diskuzi...
Tom Hagen
Kapacita
Napadlo Vás také, že to letadlo bude na tento vytížený úsek nasazeno spíš kvůli své obrovské přepravní kapacitě?
stefi_ul
Re: Kapacita
Konecne nekdo, kdo o tom clanku trosku mysli... bingo... denne tam lita kolem 13000 lidi a timhle kousken to je hned 500 hlav...
Brouk Pytlík654
dobrý pocit cestujících
Tak aspoň cestujícím jasně řeknou, že s tím érem zatím moc neumí, že si to na nich ještě cvičí.
kiv
Spíše zastírací manévr
že pro toho mastodonta nemají vytížení ... Ekonomika u tohodle projektu nehrála roli od prvopočátku takže asi ani nebude vadit, že sotva to éro nastoupá do své FL, bude už zase muset klesat .. Na trénink pilotů a ostatního personálu jsou dnes trenažéry takže toto vyypadá jako hodně divoký zdůvodnění ...
piErcE
Re: Spíše zastírací manévr
To by jste se divil, jake nasazeni pro to maj . Tim to opravdu neni. Je to vcelku obvykly postup, ze pri zavedeni noveho typu tento lita kratke priskoky,aby se posadky vytrenovaly...
simyr
A380
Lufthansa prý pojmenuje jedno letadlo ,,Stalingrad,,/čti Štálingrad/
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Končí termín pro podání nabídek na jaderné reaktory. Rozhodne se do léta
V úterý vyprší termín pro podání závazných nabídek na stavbu až čtyř nových jaderných reaktorů v...
Práci z domova podporujeme, nikoho nenutíme sedět v kanceláři, říká personální ředitel PMI
Jako úplně první v Česku získala společnost Philip Morris ČR certifikaci Equal-Salary, která je...
Více vlaků jelo na čas, ale ne všude. Pokuty padaly za chybějící vagony
Premium Tradičně nejnespolehlivější linka v Česku mezi Prahou a Ostravou se vloni opět mírně propadla a...
Pražská burza si sahá na maxima. Táhnou ji banky, riziku nové daně navzdory
Burza cenných papírů Praha minulý týden v úterý uzavřela obchodní den na nejvyšší hodnotě za...