Diskuse k článku

Koupit elektroojetinu je těžké. Konzervativní Češi jim zatím nedůvěřují

I v českých autobazarech se pomalu rozjíždí byznys s ojetými elektrovozy, ty prodané by se však s trochou nadsázky zatím daly spočítat na prstech jedné ruky. Přestože se prodejci chlubí meziročními nárůsty v řádech stovek procent, ve skutečnosti se těchto automobilů prodají jen jednotky kusů ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z23b67y31š96e52k 82H51o60r42á71k 9690283730809

Ještě bych nějakou dobu čekal, každopádně cena za ojeté elektroauto není špatná. Jeslti bude pěkná cena na počet najetých kilometrů, tak do ojetého ev pudu, jelikož v Praze ty dobíjecí místa už nejsou takovým problémem.

0/0
13.4.2019 18:48

R86a39d58e69k 77K62a33r40a44s 7300348400544

Neřekl bych, že nedůvěřují, u nás je problém s infrastrukturou - málo dobíjecích stanic. Sám bych o elektromobil měl velký zájem, dokonce v Áčkách mají i pěkného e-golfa za dobrý peníz, bohužel to ale není kde nabíjet, což je škoda.

0/0
4.4.2019 10:34

J56o49s82e98f 62N98o83v18a30k 5358502316498

Ale prdlajs. Jako druhý auto do rodiny je to prostě drahý. A nic jinýho to s tím směšným dojezdem není.

+1/0
3.4.2019 20:26

K69a15t13e29ř10i31n43a 89V94ý12b27o98r64n93á 6100829329

Řekla bych, že tedy není problém elektroojetinu koupit, ale spíše prodat :)

+3/0
3.4.2019 17:39

M10a72r22e37k 94J21a58n72e17č29k88a 1717666133181

Tak třeba hybridy, jako např. Prius nebo Auris se určitě prodávají dobře, ale čistě EV, už jenom kvůli ceně určitě ne, takže nic překvapivého.

0/0
3.4.2019 17:12

P48e38t92r 27B36á25č30a 8125956645615

ne ani hybridy se neprodavaji dobre.

+1/0
3.4.2019 17:33

P46e65t98r 96B14á83č35a 8965356765195

Konzervativni? Spis maji rozum, kdo normalni by kupoval elektroherku, natoz nake ojete kram v kdo vi jakym stavu, nemluve o tom, ze u tehle "aut" se rozhodne neda pocitat s nejakou dlouhodobou spolehlivosti, spis kanalem na penize.

+1/0
3.4.2019 15:44

M22i73r93e53k 56B91á12r54t27a 2375977180601

Proč jenom ti Češi nekupují nová auta.... Na to se nedá přijít...!!! Jestli by se kvůli tomu neměl založit nějaký nový úřad...:-PA eauta tomu rozhodně nepomůžou!

+2/0
3.4.2019 15:13

M36i11c81h55a17l 78Š69t26ě72p43á73n92e72k 7196240154462

Ještě se tu pořádně nerozjel trh s novými eleauty a už jsou k mání v bazaru ojetá? Hmmm, to vskutku láká k tomu, aby lidi přešli na elektřinu...

0/0
3.4.2019 14:02

M68a77r40t39i25n 28K32a82r68á37s10e50k 9468333478568

Tak elektroauta se v CR prodavaji nekdy od roku 2011, tj logicky se v bazarech objevuji, a velke cast v bazarech je ze zahrnaici...

+2/0
3.4.2019 14:14

J48i70ř13í 11S78c89h55m17i92d49t 5400303604825

Eauto dnes stojí v zásadě dvojnásobek ceny klasického obdobného auta, takže si může každý spočítat kolik by musel najezdit ročně km aby se v životnosti auta a baterie dostal alespoň nastejno ekonomicky, to prostě málokterý běžný majitel auta najezdí a kdyby to přece jen najezdil, tak by měl problém s nabíjením na delších trasách, což v podstatě znamená neprodejnost těchto aut.

+2/0
3.4.2019 12:49

A82n87t48o80n68í30n 76S30v20o81b59o72d47a 3504683749352

kdo chce koupit druhé auto do rodiny, tak čeká, až elektromobil ujede bezpečně víc než 200 km a bude pod 500 000 Kč ( tedy tolik kolik zhruba stojí menší auto s automatem a lepší výbavou), tito lidé mají možnost nabíjet doma a na ježdění po městě je to ideální auto, na dálky budou mít druhé auto stejně jako je mají i dnes

0/0
3.4.2019 13:12

J20i35ř45í 34S47c20h13m67i77d32t 5330463754875

Nalijme si čistého vína, není to žádná nedůvěra, ale cena a nedostatek nabíjecích stanic, co je hlavním důvodem, že si to nikdo nekoupí, snad až na nějakého nadšence. Ojetina za 450 000 Kč a k tomu neexistující síť nabíječek. Tak to si většina koupí v té ceně nové klasické auto nebo když už, tak za těch 800 000 Kč, co chtějí za mladou ojetinu, hybrida;-).

+1/0
3.4.2019 12:39

P12e31t85r 54D22r11a65p63a27l 4784271603

eauto si kupují zatím převážně fandové, potom je otázka, proč se ho v krátké době zbavují. tedy bu ́d zjistili, že ta pozitiva až taková pozitiva nebudou, nebo je to bouraný nebo poruchový

+1/0
3.4.2019 10:21

J31o51s15e52f 14Š47o27l23t29e94s 8244578440763

Většinou to jsou auta z dovozu. A často je za výměnou chuť jít do novějšího modelu, který ten starý v lecčems převyšuje. Sám mám BMW i3 z roku 2014 a měnit nemám potřebu. Roční nájezd asi 25000 km.

0/0
3.4.2019 11:46

M45a22r90t97i53n 83K44a92r56á50s61e95k 9568723698558

Tak mrkni na ty nabidky - ta se sestaa temer vyhradne z aut z operaku, z aut co nakuopilo par firem a po 5 letech je chteji strelit a z ruznych dovozu ze zahranici. Vylozene nabidky od soukromych majitelu spoctete na prstech jedne ruky...

+1/0
3.4.2019 12:20

J17i66ř17í 86S87c61h61m35i27d85t 5280613674165

Tohle si kupují hlavně úřady nebo firmy, aby deklarovaly svou ekologičnost a to ještě úřady na to mají dotaci a pak se toho zbavují;-)

+1/0
3.4.2019 12:41

I17v37a20n 44M65a52r72e29k 6354428262

Baterkáč? Ani zadarmo. Rv

+7/0
3.4.2019 10:19

V37í93t 64K89u18č90e54r53a 6734869579502

Koupit? Snad prodat je těžké ne?

+6/0
3.4.2019 10:13

J57o87s83e60f 64Š79o67l65t81e34s 8494438340843

Prodat je velmi lehké, stačí nasadit o něco nižší cenu, než je na trhu.

0/0
3.4.2019 11:47

V21o16j27t82ě87c40h 73R69y60c66h95e44c18k94ý 2730187936299

Je jasné, že trh s ojetými elektromobily bude nic moc. U normálního auta ho první majitel prodá dál (po pořízení dalšího nového) za pro něj i pro kupujícího akceptovatelnou cenu, např. za polovinu (a ta bude hlavně pro druhého majitele ufinancovatelná). Druhý majitel buď auto provozuje dlouhou dobu, protože má malý nájezd, nebo ho ještě za ne úplně směšnou cenu prodá dál někomu, kdo to prostě dojezdí. Opravy u druhého a dalších majitelů jsou pro ně akceptovatelné (pokud pomineme malé procento, kdy se auto nevyplatí už opravovat). Navíc opravy se časem přesunou do neautorizovaných servisů, kde nemají problém s levnými neznačkovými díly.

U elektromobilů je to jiné. Není až takový problém najít fandy, kteří si auto koupí, ikdyž je to ekonomicky "nesmysl" (ale to je stejné i u spousty luxusních klasických aut). Jenže pak nastává problém s najitím druhého majitele. Ten se na kupovanou věc dívá už praktičtěji. Nemůže už počítat (doufat), že auto buď bude mít hodně dlouhou dobu bez neakceptovatelných oprav, nebo že ho podrží pár let najezdí si svých pár desítek tis. km a pak ještě prodá dál - neprodá protože to pak už nikdo soudný nekoupí. Elektromobily budou v provozu kratší dobu a proto časová amortizace bude mnohem rychlejší (proto by měl být propad ceny po prvním majiteli mnohem větší). Výměnu akumulátorů považuji za tu neakceptovatelnou (neekonomickou) opravu. U nového auta to sice může být 50% ceny a ten "boháč" co to koupí nové na to mít bude, ale on to dělat nebude - to přenechá těm dalším. A u ojetiny to už bude částka, která přesahuje její pořizovací cenu.

Dle mého názoru, elektroojetina nesmí být dražší než než klasická ojetina. Sice se dá počítat s úsporou paliva, ale také se musí počítat cenou za výměnu baterie v budoucnu.

+14/−1
3.4.2019 9:36

J58o85s61e56f 81Š90o17l48t67e76s 8444128530313

Záleží, jak se k tomu postaví jednotlivé automobilky. Dneska je auto vnímáno jako spotřebák, ale elektromobil tak vnímán být nemusí. Pokud bude automobilka podporovat poprodejní služby, nabízet třeba i upgrade (viz BMW a upgrade baterie u modelu i3) a je předpoklad, že to auto je fakticky z mechanické stránky neprůstřelné (což je, nemá tam co reznout, pohyblivých částí je pár, je tam jen rozvodovka s diferákem, a zbylá mechanika stojí na pár elektrických čerpadlech či elektromotorech). Otázkou je, jak na tom bude elektronika, ale očekával bych, že to nebude zásadnější problém. A co se týče baterií, tak v BMW nemají zásadnější problém, trvanlivost článků v BMW 94 nebo 120 Ah výrobce (Samsung SDI) garantuje na 5000 úplných cyklů nebo 20 let! A to je do 80 % kapacity. To dělá nájezd do 80 % kapacity nějakých milion km u té slabší verze a milion a půl u té větší.

0/0
3.4.2019 11:52

J65a32r78o47s36l89a98v 26N76e86d37o26m63a 3300710712913

To auto je z bakelitu nebo laminátu, když píšete, že tam nemá co zreznout???

Myslím že nosná konstrukce má stejnou životnost jako u normálního auta. Jedině, že by jste nejezdil v zimě po nasolených silnicích. ;-D

+2/0
3.4.2019 12:08

J72o40s30e83f 47Š32o64l34t35e74s 8484728950353

Z karbonu. Je to CFRP monokok posazený na hliníkovém rámu.

0/0
3.4.2019 12:14

A57n22t74o78n84í25n 35S81v13o29b41o18d74a 3284643369862

Nissan Leaf rezne jako každý jiný Nissan :-(, v testech Švédů dopadl podprůměrně

+3/0
3.4.2019 12:14

M76i94r84o70s71l32a47v 27S98u24c23h10y 5250599530800

Koupit elektroojetinu je ekonomická sebevražda.

+5/0
3.4.2019 9:17

A61n78t14o88n51í85n 56S65v90o36b11o51d38a 3574453689972

hlavně když se čekají nové modely s cenou pod 500 000 Kč a s praktickým dojezdem víc než 200 km ( papírově 300 km), v nabídce je spousta ojetých elektromobilů s horším dojezdem

+1/0
3.4.2019 10:48

O87n71d76ř20e64j 85L88o37š60o85t10h 2212814875680

To se ještě hodně načekáte.

+2/0
3.4.2019 11:11

A87n37t23o49n60í47n 45S90v47o29b78o45d31a 3944873519782

nejmladší auto má 4 roky, tak si chvíli počkám :-)

0/0
3.4.2019 11:22

J54o11s37e87f 76Š69o95l92t24e61s 8894108550543

Ani ne. Letos bude eCitigo s 40 kWh baterkou za cenu pod půl míče s DPH.

0/0
3.4.2019 11:52

A19n47t41o63n11í44n 95S17v60o52b79o38d90a 3844503679412

žena čeká na eUp! s dojezdem 200 km, líbí se jí eGolf, ale ta cena se jí nelíbí, její Polo s automatem po 11 letech možná překoná 50 000 Km, do Prahy si budu vozítko půjčovat, takže najezdí o hodně víc, Polo stálo skoro jako ten elektromobil :-(

0/0
3.4.2019 12:10

J71o43s31e66f 79Š60o80l20t66e26s 8564468850543

Jo jo, stejné auto.

0/0
3.4.2019 13:25

P90e90t73r 69D96r88a41p86a17l 4824461493

a to se, Horste, vyplatí

+1/0
3.4.2019 14:26

M84i17r47o78s21l51a56v 29S27u65c34h87y 5380869600520

Nejde o cenu nového auta. Podstatnou část ceny elektomobilu tvoří baterie. Ta má omezenou životnost. V momentě, kdy vám klekne, je auto na odpis. Výměna se v žádném případě nemůže vyplatit.

+1/0
3.4.2019 12:47

A43n28t48o70n74í96n 88S46v26o25b52o77d98a 3834363489292

posledně jsem u auta odepsal také skoro 500 000 Kč, to jsem ochoten riskovat, záruka kryje baterie 5 až 8 let, takže to zas tak hrozné není. Dnes když si koupíte ojeté auto, riskujete, že neprojdete přes emise, to také umí servis pěkně prodražit, to co prošlo před třemi lety, dnes legálně neprojde a to vám nemusí svítit ani kontrolka motoru, vše vypadá OK, ale neprojdete :-(

0/0
3.4.2019 13:05

M39i75r72o72s87l14a14v 88S65u36c35h66y 5850409200380

Jenže baterka se zárukou 8 let vám rozhodně nevydrží 20 let. Když se o auto se spalovacím motorem dobře staráte, tak vám to elektroauto přežije o pár desítek let. Sice budete neekologicky jezdit, zato ti druzí budou mnohem více neekologicky obměňovat vozový park. Vůbec nejde o ekologii, ale o to, vytahat z lidí ještě více peněz.

0/0
3.4.2019 13:35

A88n53t88o43n75í74n 86S28v10o61b95o98d78a 3294433389842

první majitel většinou nedrží auto víc než deset let, dnes se to trošku mění, protože osobně nechci investovat peníze do auta, které má spoustu ekologických "vylepšení" a tak raději držíme dál plynová auta. Jak bude cena elektromobilu přijatelná, tak si ho koupíme, třeba eUp! jezdí dlouho a jeho novější varianta do Prahy bude stačit, kolik bude jeho cena za pět let neřeším, minulé auto jsem po třech letech prodal za půlku

0/0
3.4.2019 14:30

A67n97t20o87n78í54n 23S44v80o18b69o63d79a 3404833429492

elektromobily mají před sebou velké změny, nové mají být levnější s delším dojezdem, proto lidé spíš čekají na nové modely než kupovat draho horší ojetiny

0/0
3.4.2019 9:13

A20n39t47o15n53í63n 87Z53e72l35e18n15ý 2204463921956

„...nové mají být levnější s delším dojezdem,...“

[citation needed]

+2/0
3.4.2019 9:20

M81a27r41t98i49n 19K98a74r98á93s66e27k 9638303318218

Tak najdete si treba libovolne prohlaseni od VW ohedne planovanych aut na platforme MEB, to je akce tak na 10 sekund ne?

Jinak podivejte se na auta co jdou na trh tedka - si vemte ze zakladni cena za Tesla model 3 je cca stejna jako byla cena pred nejakymi 8 lety za Mitsubishi iMiEV (resp Citroen Czero, Peugeot iOn), a to ma ta tesla trojnasobny dojezd, je o dve tridy vetsi, s nesrovnatelnou vybavou, vykonem a uzitnou hodnotou...

+1/0
3.4.2019 12:25

P65e39t19r 13V90o79b24o44ř31i43l 5169287148385

Houby obavy, klidně bych si elektroojetinu koupil. Ale ne za cenu normálního fungl novýho auta, no.

+5/−1
3.4.2019 8:18

M70a71r76t67i97n 22K51a42r98á11s40e71k 9158583968708

No ono to bude i tim, ze bazary za to chteji nesmyslne penize, a tim, ze elektroauta si posledni roky kupovali hlavne nadsenci, kteri nemeli problem si nakup domluvit inidividualne, pripadne i za hranicemi, tak proste radsi usetrili 100 a vice tisic a poridili elektroauta bez ceskeho bazarnika....

0/0
3.4.2019 8:17

J89a52n 14V95e48s80e37l88ý 5144113132961

Přesně tak, vím o několika lidech, kteří se tím zabývají. Zajedou s kámošem do Německa, kde už mají kontakty, koupí dva e-Golfy nebo Leafy a dojedou s nimi do ČR, kde je prodají. Nic na tom není a jsou podstatně důvěryhodnější než AAA.

0/0
3.4.2019 10:22

J76a16k13u79b 70R69o33u94s 3503950324192

Koupit ojeté elektroauto je větší sebevražda, než koupit Fabii HTP s půl milionem najetých kilometrů.

+11/0
3.4.2019 8:05

J69i32n39d17r71i28c73h 65K46u60c53h62a24r 1177884887449

Průměrná cena, za kterou se bazarové auto prodá je 130 000Kč. Bazarové elektroauta začínají na 450 000Kč, což je cena za kterou se už dá pořídit rozumné nové auto.

Opravdu někomu není jasné, proč se bazarové elektroauta neprodávají?

+25/0
3.4.2019 7:59

P86a62v95e19l 54M65a92t96o60u11š45e35k 5110307928304

Češi prostě chtějí co nejdéle dýchat smrady a zplodiny z aut a ještě se tím chlubit. A ropní magnáti jim v tom drží palce.

+2/−16
3.4.2019 7:56

J94o36s26e50f 29D27v85o36ř46á59č26e61k 9492654635795

já bych je rád nedýchal, ale co mam delat, když za víkend potřebuji s detma objet babičky najezd 250km a je jedno jestli zima nebo horko, rád bych v aute v lete zapnul klimačku a v zimě topení, a nechce se mi stat hodinu někde v horni dolni než pro mě přijede odtahovka protože krom velkých mest u sebe na zahradeě elektro auto nikde nenabiješ, k čemu mi je auto se kterým nedojedu ?

+3/−2
3.4.2019 8:40

P43e60t63r 43D35r10a25p66a46l 4204211273

tak už i číňané začínají střízlivětČínská vláda prodeje elektromobilů donedávna mohutně dotovala, teď ovšem penězovod zavírá, do příštího roku chce program uzavřít. Auta do zásuvky se tak v Číně začnou prodávat za plné ceny, je otázka, co to s trhem udělá. Elektrické auto je totiž v takovém případě dražší než srovnatelné obyčejné se spalovacím motorem.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-cina-ora-r1-iq.A190328_144513_automoto_taj

+1/0
3.4.2019 7:50

P38a40v45e40l 60M42a29t79o72u48š25e69k 5750687718934

Já myslím, že si s tím poradí. Cena je živý organismus a výrobní náklady odráží jen z dost malé části. Hlavní navíc je, že si tam na elektromobily lidé navykli, resp. mnozí zřejmě nic jiného ani nepoznali.

0/−1
3.4.2019 7:54

M49a40r57t94i46n 64K90a50r66á58s93e94k 9218593138188

Tak too je celkem logicke ne? Ve chvili kdy se odvetvi podari rozjet do urcite velikosti, tak se od dotaci postupne ustupuje. Elegantne to maji resene v USA, kde je primo dane kolik aut od daneho vyrobce zadotujou, a jak pak dotace bude klesat (tzn vyrobci v zacatcich pomuzou, ale to musi vyuzit k tomu, aby se dostal na konkurenceschopne ceny), jinde je to bohuzel vic o tom, jak se zrovna na vlade vyspi

0/0
3.4.2019 8:19

Premium

Do luxusu investoval i Jaromír Soukup. Nejdražší byt v Česku je dál na prodej

Na samém vrcholu stometrového mrakodrapu V Tower na pražském Pankráci jsou dva penthousy, obecně považované za...

iDNES Premium už používá 150 tisíc lidí. Cena nebude mít konkurenci

Unikátní služba iDNES Premium funguje měsíc. Už bezmála sto padesát tisíc čtenářů oslovil mix exkluzivního čtení a...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Najdete na iDNES.cz